راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت‌های حوزه پرداخت الکترونیکی، جدیدترین محصولات خود در بازار عرضه سوخت را به نمایش گذاشتند

شرکت‌های توسن‌تکنو، تجارت الکترونیک تدبیر کیش (جی‌اس‌اس) و به‌پرداخت ملت، در کنار سایر شرکت‌ها، آخرین محصولات خود در حوزه سوخت‌رسانی را در نمایشگاه تخصصی جایگاه‌های سوخت، به نمایش گذاشتند.

 

راهکار جامع توسن‌تکنو در حوزه پرداخت در بازار سوخت

اولین غرفه‌ای که در این نمایشگاه، با آن روبه‌رو شدیم، غرفه توسن‌تکنو بود.

شرکت توسن‌تکنو، با هدف معرفی محصولات جدید خود در عرصه سوخت و اعلام آمادگی برای همکاری با شرکتهای پرداخت الکترونیک و شرکت‌ملی پخش فراورده‌های نفتی، در این نمایشگاه حاضر شده است.

غزاله‌سادات طباطبایی، سرپرست فروش راهکارهای پرداخت توسن‌تکنو، در کارگاه معرفی راهکار جامع توسن‌تکنو در حوزه پرداخت سوخت که در حاشیه این نمایشگاه برگزار شد، به معرفی این شرکت و راهکارهایش در حوزه سوخت پرداخت.

غزاله‌سادات طباطبایی، سرپرست فروش راهکارهای پرداخت توسن‌تکنو، گفت: «توسن تکنو، با ارائه دو سری محصول سخت‌افزاری و همچنین بسته های نرم افزاری، راهکار همه جانبه ای را به جایگاه‌داران ارائه میدهد.»

توسن‌تکنو، در سری محصولات سخت‌افزاری، سری IM30 – All In One و سری محصولات IM300 ، IM500 و IM700 را ارائه کرده است.
در سری IM30، کلیه سخت‌افزار لازم شامل صفحه ‌کلید، صفحه نمایش و کارت‌خوان، بر روی یک دستگاه ارائه شده‌اند. در این محصول، کلیه روال سوخت‌گیری و پرداخت به‌صورت کاملا همزمان انجام می‌شود.

همچنین در سری‌ محصولات IM300 ،IM500 و IM700، سه قطعه صفحه کلید، نمایشگر و reader به‌صورت جداگانه ارائه می‌شوند.
طباطبایی با بیان اینکه این قطعه‌های جداگانه، از نظر ساختاری با سخت‌افزارهای موجود در جایگاه‌های سوخت مطابقت دارند گفت: «سعی کرده‌ایم راهکارمان جامع باشد و به همین منظور هم، هر دو راهکار All In One و مجزا را ارائه داده‌ایم.»

طباطبایی افزود: «در سری محصولات IM، امنیت و نگهداری اطلاعات را از روی reader به صفحه کلید منتقل کرده‌ایم تا با توجه به آسیب‌پذیری و خرابی بیشتر readerها، امنیت سیستم بالاتر برود و هزینه‌های تعویض قطعات کاهش پیدا کند.»

او درباره ویژگی‌های محصولات این شرکت افزود: «قطعات داخل reader نظیر خازن‌ها را تقویت کرده‌ایم تا سطح خرابی را کاهش بدهیم. همچنین دستگاه‌ها IPو IK بالایی دارند و در نتیجه مقاومت بالایی در برابر عوامل محیطی مانند سرما، گرما و رطوبت دارند.»

مدیر پروژه سوخت توسن‌تکنو، نرم‌افزار همزمان سوخت‌گیری و پرداخت و نرم‌افزار مدیریت جایگاه سوخت را دو بسته نرم‌افزاری ارائه‌شده توسط این شرکت معرفی کرد و گفت: «در نرم‌افزار همزمان سوخت‌گیری و پرداخت، کلیه عملیات سوخت‌گیری، محاسبه سهمیه‌بندی، پرداخت و payment terminal ارائه می‌شود.»

او افزود: «همچنین به‌عنوان خدمات ارزش افزوده به جایگاه‌داران، یک نرم‌افزار مدیریت جایگاه سوخت ارائه داده‌ایم که یک داشبورد مدیریتی است و اطلاعات و آمار موردنیاز جایگاه‌داران برای مدیریت بهتر جایگاه نظیر میزان تراکنش‌ها و وضعیت نازل‌ها و مدیریت شیفت‌ها را در اختیار آنها قرار می‌دهد.»

 

پکیج کامل پرداخت جی‌اس‌اس به جایگاه‌های سوخت

جی‌اس‌اس (تجارت الکترونیک تدبیر کیش)، یکی دیگر از شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه است.

به گفته اردلان نظری، جی‌اس‌اس، با یک پکیج کامل پرداخت شامل دستگاه‌های cashlessاندرویدی و لینوکسی، دستگاه‌های CRS و Pay At Pump در این نمایشگاه حاضر شده است.

نظری در معرفی محصول پرداخت روی پمپ این شرکت گفت: «دستگاه پرداخت روی نازل جی‌اس‌اس، یک دستگاه opt (ترمینال پرداخت در فضای باز) تولید شرکت اینوِنکو است که بر خلاف محصولاتی که فقط یک تاچ دارند، هم صفحه لمسی، هم صفحه کلید و هم قابلیت ارائه رسید کاغذی و خواندن بارکد را دارد.»

در ادامه نظری به نمایش نحوه عملکرد این دستگاه پرداخت. در این دستگاه، کاربر با یک بار ورود کارت بانکی یا کارت سوخت خود به درون کارت‌خوان، امکان استفاده از خدمات سوخت‌گیری و خدمات پرداخت را به‌صورت همزمان خواهد داشت. همچنین دستگاه به صورتی طراحی شده تا امکان سوخت‌گیری کاربر پس از خارج کردن کارت باشد تا از فراموشی برداشتن کارت، جلوگیری شود.

امکان چاپ بارکد و خواندن بارکد، از دیگر قابلیت‌های این محصول است که به جایگاه‌داران امکان ارائه خدمات جانبی نظیر اعطای بسته های تشویقی و بن های تخفیف به مشتریان را فراهم می کند.

همچنین در کنار صفحه نمایشگر دستگاه pay at pump، کلیدهایی تعبیه شده است و در صورت صدور مجوز توسط رگولاتوری، امکان افزودن قابلیت های جدید به این دستگاه وجود دارد.

نظری در ادامه به معرفی ویژگی های ایمنی و امنیتی این محصول پرداخت و گفت: «این دستگاه با داشتن استانداردهایی نظیر IP65 و ATEX ایمنی خوبی دربرابر شرایط محیطی نظیر رطوبت و همچنین جرقه و گرما دارد و بنابر این، امنیت بالایی برای استفاده در جایگاه سوخت دارد.»

او افزود: «همچنین محصول ما با تامین الزامات شاپرک و شرکت‌ملی پخش فراورده‌های نفتی از این دو شرکت مجوز های لازم را گرفته است.»

او با اشاره به همکاری این شرکت با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت برای گسترش خدمات در حوزه سوخت، افزود: «دستگاه pay at pump، قابلیت پیاده سازی بر روی دیسپنسرهای رایج کشور را دارد. همچنین تیم فنی ما درحال بررسی دیسپنسرهای مختلف است تا امکان پیاده سازی این محصول روی کلیه دسپنسرها مهیا شود.»

نظری در پایان گفت: «در کنار دستگاه پرداخت روی پمپ، دستگاه های cashless و CRS خود را نیز به این نمایشگاه آورده ایم چراکه با وجود آنها در جایگاه سوخت، کلیه خدمات بانکی مورد نیاز پرسنل جایگاه و مراجعه کنندگان، فراهم می شود.»

او افزود: «با توجه به حجم بالای پول نقد دریافتی در جایگاه ها، وجود دستگاه خودپرداز / خوددریافت CRS به جایگاه‌داران این امکان را می دهد که وجوه نقد را در هر ساعت از شبانه روز و به راحتی، به حساب بانکی خود منتقل کنند.»

نظری افزود: «در کنار جایگاه‌ها، باجه‌های Cashless را تدارک دیدیم تا مشتریان جایگاه، در هنگام سوخت‌گیری، امکان عملیات بانکی موردنیازشان را داشته باشند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.