راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کنگره جهانی موبایل بارسلون دو روز دیگر آغاز می‌شود / در رویداد امسال چه خبر است؟

کنگره جهانی موبایل بارسلون (MWC)، بزرگترین رویداد جهانی حوزه موبایل است که همه‌ساله در اسپانیا برگزار می‌شود و امسال هم مانند سال‌های گذشته، این رویداد در اسنفدماه و طی روزهای 6 تا 9 تشکیل می‌شود.

رویداد امسال با موضوع «اتصال هوشمند»، نشان‌دهنده ترکیب و ادغام قدرتمندی ازانعطاف‌پذیری، شبکه سرعت‌بالای 5G، اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و بیگ دیتا است. انتخاب این عنوان برای کنگره جهانی موبایل بارسلون 2019 بهترین گزینه برای نشان دادن ظهور عصر جدیدی است که با تجارب شخصی و محتوایی تعریف می‌شود و می‌توان آنها را هر زمان که بخواهیم در دسترس داشته باشیم.

امسال قرار است بیش از 11 هزار شرکت‌کننده در کنفرانس‌ها و بیش از 107 هزار شرکت‌کننده از 205 کشور مختلف که اکثریت آنها را هم مدیران سطح ارشد تشکیل می‌دهند، گرد هم جمع شوند تا 8 زیرشاخه‌ اصلی رویداد امسال را مورد بررسی قرار دهند. 5G، هوش مصنوعی، صنعت 4.0، محتوای همه‌جانبه، نوآوری‌های ساختارشکن، سلامتی دیجیتال، اعتماد دیجیتال و آینده از موضوعاتی هستند که کنگره موبایل بارسلون 2019 تمرکزش را روی آنها قرار داده است و به همین دلیل هم موضوع اصلی سخنرانی‌ها نمایشگاه‌ها و محصولات بیشتر حول و حوش این عناوین خواهد بود.

در ادامه بخش‌های مختلف این رویداد را به شما معرفی می‌کنیم:

کنفرانس‌ها و سخنرانی‌ها

سخنرانی‌ها، کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و پنل‌های این چهار روز با محوریت این موضوعات برگزار می‌شود: اتصال هوشمند، اینترنت اشیا، آینده روباتیک، هوش مصنوعی، اقتصاد دیجیتال، تحول دیجیتال، یادگیری ماشین، رمزنگاری‌شده‌ها، بلاکچین، 5G، پرداخت‌هایی پوشیدنی، آینده فین‌تک، واقعیت مجازی، PSD2 و غیره.

 

GLOMO Awards

این جایزه به رسم همه‌ساله در روزهای مختلف به شرکت‌هایی که به فینال راه پیدا کردند، اهدا می‌شود. این جوایز در 9 دسته‌بندی متفاوت فناوری موبایلی، مصرف‌کننده، انقلاب چهارم صنعتی، دستگاه، رسانه و محتوا، کالای اجتماعی، موفقیت‌های برجسته، 4YFN و شبکه 5G به کسب‌وکارها ارائه می‌شود.

 

Partner Programmes

امسال دهمین دوره‌ای است که این برنامه در کنگره موبایل بارسلون تشکیل می‌شود. طی یک دهه گذشته که این برنامه برگزار می‌شود؛ تلاش شده تا با همکاری بیش از 123 شرکت، 240 نشست مختلف ارائه شود. نوآوران موبایل از شرکت‌های مختلفی چون ادوب، علی‌بابا، هواوی، مک‌کن، سامسونگ، پی‌دابلیو‌سی و ویزا امکان و فرصت تعامل و یادگیری را به شرکت‌کنندگان رویداد می‌دهند. این شرکت‌ها چشم‌انداز خودشان را در مورد موضوعات مختلف مطرح‌شده مانند ارائه می‌دهند.

Ministerial Programme

این قسمت از سال 2006 به سری برنامه‌های کنگره موبایل بارسلون اضافه شد و فرصتی است تا پیشروهای صنعت مخابرات از سراسر دنیا دور هم جمع شوند. در واقع در این برنامه مدیران عامل، وزرا، رگولاتورهای مخابراتی، سازمان‌های حفاظت از داده و نمایندگان ارشد سازمان‌های بین‌المللی حضور دارند و در مورد موضوعات مطرح درکنگره صحبت می‌کنند و فرصتی است برای تعامل و مشارکت با متخصصان صنعت موبایل در مورد مباحث سیاستی و رگولاتوری.

این قسمت جایزه‌ای با عنوان Government Excellence Awards دارد و دولت‌هایی اهدا می‌شود که توانستند پرکتیس و سیاست‌های رگولاتوری مخابراتی در سطح جهانی ارائه دهند.

4YFN

4YFN که درواقع مخففی برای عبارت four years from now است، پلتفرم استارت‌آپی است که به استارت‌آپ‌ها، سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها امکان اتصال و راه‌اندازی کسب‌وکارهای جدید را می‌دهد. این برنامه شامل یک سری سخنرانی‌ها، مباحث و رقابت‌های استارت‌آپ‌ها است. هوش مصنوعی، امنیت سایبری، روباتیک، فین‌تک، تجربه کاربری، فرهنگ، فضا، دیتا، واقعیت مجازی، اینترنت اشیا، نوآوری باز و غیره از جمله مباحثی است که در 4YFN مطرح می‌شود.

Next Gen Innovation، Women 4Tech و YoMo هم از دیگر بخش‌های کنگره جهانی موبایل بارسلون 2019 خواهد بود.

امسال هم مانند دو دوره گذشته، راه پرداخت در چهار روز کنگره حضور خواهد داشت و محتوای بیشتری از این رویداد ارائه خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.