راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

به دنبال هاردفورک بیت‌کوین کش، کاربران کوین‌بیس می‌توانند بیت‌کوین اس‌وی خودشان را از این صرافی برداشت کنند

اگر شما جزو کاربران کوین‌بیس هستید پس ممکن است توکن‌های جدیدی روی حسابتان مشاهده کرده باشید. همانطور که می‌دانید در ماه نوامبر سال گذشته بیت‌کوین کش به دو زنجیره مجزا تقسیم شد. این بدان معنا است که اگر شما در تاریخ 15 نوامبر در حسابتان بیت‌کوین داشتید، بعد از تقسیم بیت‌کوین کش، می‌توانید صاحب بیت‌کوین اس‌وی و بیت‌کوین ای‌بی‌سی شوید. حالا هم کوین‌بیس تازه شروع به ارائه بیت‌کوین اس‌وی به کاربرانی کرده که در این هاردفورک دخیل بوده‌اند.

این دوبخشی شدن به این خاطر اتفاق افتاد که توسعه‌دهندگان بیت‌کوین کش نتوانستند روی به‌روزرسانی این کوین به توافق برسند. برخی از آنها از به‌روزرسانی به نام بیت‌کوین ای‌بی‌سی و برخی دیگر از نسخه محافظه‌کارتری به نام بیت‌کوین نسخه ساتوشی یا همان بیت‌کوین اس‌وی پشتیبانی کردند.

استخرهای استخراج هم هر کدام خودشان را با یکی از این به‌روزرسانی‌ها تطبیق دادند و درنهایت این دو بخشی شدن اتفاق افتاد. ماینرها هم با یک زنجیره یکسان کارشان را شروع کردند. بدین معنی که آدرس کیف پولی که 2/7 بیت‌کوین کش در خود نگه داشته بود، ارزشی معادل 2/7 بیت‌کوین ای‌بی‌سی و بیت‌کوین اس‌وی در همان 15 نوامبر پیدا کرد.

بلافاصله پس از هارد فورک مشخص شد که پشتیبانی بیشتری از بیت‌کوین ای‌بی‌سی نسبت به بیت‌کوین اس‌وی انجام شده است و به همین دلیل هم فورا مجددا به همان بیت‌کوین کش تبدیل شد.

اگر شما خودتان کلیدهای خصوصی‌تان را کنترل می‌کنید ممکن است طی چند ماه گذشته بیت‌کوین کش و بیت‌کوین اس‌وی ارسال یا دریافت کرده باشید اما اگر بیت‌کوین کش‌ها را روی حساب کوین‌بیس نگه داشتید، تا به امروز هیچ‌جا نمی‌توانستید آنها را پیدا کنید.

کوین‌بیس در حال حاضر قصد ندارد از خریدوفروش بیت‌کوین اس‌وی پشتیبانی کند به همین دلیل شما فقط می‌توانید بیت‌کوین اس‌وی خودتان را از حساب کوین‌بیستان خارج کنید اما نمی‌توانید بیت‌کوین اس‌وی اضافی خریداری کنید.

در حال حاضر هر بیت‌کوین اس‌وی 63 دلار ارزش دارد در حالی که ارزش بیت‌کوین کش 122 دلار است و به گفته این شرکت هیچ محدودیت زمانی برای برداشت بیت‌کوین اس‌وی وجود ندارد.

سه ماه طول می‌کشد تا کوین‌بیس به شما اجازه دهد تا کنترل ارز رمزنگاری‌شده خودتان را در اختیار بگیرید. با این توصیفات با دیگر ثابت شد که بهتر است دارایی‌های رمزنگاری‌شده‌تان را روی یک صرافی رها نکنید و با استفاده از دستگاه سخت‌افزاری یا کیف پول امن نرم‌افزاری، کیف پول‌های خودتان را کنترل کنید.

منبع: Techcrunch

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.