راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه‌گذاری در حوزه ICO طی 10 ماه گذشته 95 درصد کاهش داشته است

طی 10 ماه گذشته علاقه به فروش توکن به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است و سرمایه‌گذاری در این حوزه حدود 95 درصد سقوط کرده است امابه هر حال مطالعات جدید نشان می‌دهد که بازار ICO همچنان نسبت به دو سال گذشته بسیار بزرگتر شده است.

براساس داده‌های منتشرشده توسط پلتفرم تجزیه‌وتحلیل رمزنگاری‌شده Coinschedule، سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌هایی که ICO ارائه می‌دهند از 5/8 میلیارد دلار در مارس سال 2018 به 291 میلیون دلار در ژانویه سال 2019 رسیده است.

علی‌رغم کاهش قابل توجهی که در فروش توکن شاهد هستیم، اما در اولین ماه سال 2019، عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده توانست 70 درصد جذب سرمایه بیشتری نسبت به ژانویه سال 2017 به دست آورد.

با وجود سقوط قیمت ارزهای رمزنگاری‌شده در سال 2018، اما پروژو‌های فروش توکن بسیاری در آن راه‌اندازی شد و سال 2019، به نسبت برای حوزه ICO، سال آرامی بوده است. کمتر از 50 پروژه در هفته اول ژانویه راه‌اندازی شد و تنها 6 میلیون دلار سرمایه توسط 424 ارز ارائه‌شده، جذب شد و براساس گزارش بیت‌کوین دات کام، این کمترین میزان سرمایه جمع‌آوری‌شده طی یک هفته از سال 2017 تاکنون بوده است.

گزارش منتشرشده دیگری نشان می‌دهد که عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده در سه ماهه چهارم سال گذشته نسبت به سه ماهه سوم همان سال، 25 درصد کمتر سرمایه به دست آورده است. بنابر گزارش آی‌سی‌اوبنچ، تقریبا 600 ICO در سه ماهه چهارم سال 2018 انجام شده اما مجموع سرمایه جمع‌آوری‌شده در آن سه ماهه با 400 ملیون دلار کاهش، به 1/4 میلیارد دلار رسید.

داده‌های Coinschedule نشان می‌دهد که ماه‌های مارس و ژوئن سال گذشته به ترتیب با 4 میلیارد دلار و 5 میلیارد دلار، بیشترین سرمایه‌گذاری در ICOها صورت گرفته است. همچنین فهرستی از 10 توکن برتر فروخته‌شده نیز موجود است و توکن Eos با جذب 4/1 میلیارد دلار در صدر این فهرست قرار دارد.

در ادامه این فهرست پیش‌فروش عرضه اولیه ارز رمزنگاری‌شده تلگرام با 1/7 میلیارد دلار و پیش‌فروش خصوصی ارز پترو ونزوئلا با 735 میلیون دلار در رتبه دوم و سوم قرار دارند.

ICO‌های انجام‌شده در بخش‌بندی‌های مختلف هم به صورت جدول ارائه شده است. این دسته‌بندی نشان می‌دهد که 24/1 درصد سرمایه‌ها توسط استارت‌آپ‌هایی جذب شده که پروژه‌های زیرساختی داشتند. بخش مالی هم با جذب 16/2 درصد سرمایه‌ها دومین بخش بزرگ جذب سرمایه در حوزه ICO به حساب می‌آید. بخش‌های مربوط به ارتباطات، تجارت و سرمایه‌گذاری و استارت‌آپ‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های پرداختی هم به ترتیب در جایگا‌ه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.