راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه‌گذاری مسترکارت و بارکلیز روی پروژه xRapid ریپل

مسترکارت و بارکلیز، دو تا از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی و موسسات بانکداری، روی یکی از پروژه‌های ریپل و سرویس مبتنی بر ارز رمزنگاری‌شده این شرکت، xRapid سرمایه‌گذاری می‌کنند.

سندفرند (SendFriend) شرکت فعال در حوزه رمیتتنس است که برای انجام پرداخت‌های برون مرزی از سرویس xRapid استفاده می‌کند و توانست در جدیدترین دور سرمایه‌گذاری خود از شرکت‌هایی مانند مسترکارت، بارکلیز و ریپل جذب سرمایه کند.

علاوه بر این شرکت‌های مطرح، سندفرند توانست از شرکت‌های همچون آزمایشگاه ام‌آی‌تی مدیا، تک‌استارز، ماهیندرا فایننس، 2020 ونچرز و دسیمال کپیتال هم در مجموع 1/7 میلیون دلار سرمایه به دست آورد.

سندفرند ابتدا دست روی بازارهای رمیتنس فیلیپین و ایالات متحده گذاشته است و با استفاده از سرویس xRapid، دلار ایالات متحده را پزوس فیلیپین تبدیل کند و با استفاده از ارز رمزنگاری‌شده XRP تراکنش ارزان‌تر، بدون اصطکاک و نقریبا آنی ایجاد می‌کند.

ریپل که درواقع شرکت سانفرانسیسکویی پشت ارز XRP است، به شدت مشغول ترویج و به‌کارگیری فناوری بلاکچین است و از طریق سرویس رمیتنس خود، نقش به‌سزایی در ارتقا و افزایش میزان استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده داشته است.

به‌طور ویژه از سرویس xRapid در کشورهای در حال توسعه و کشورهایی که جمعیت بانکی کمی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بدون نیاز به موسسات مالی سنتی بتوانند تراکنش‌های رمیتنس ارزان و امن انجام دهند.

براساس اخبار منتشرشده، با استفاده از xRapid و ارز رمزنگاری‌شده XRP، سندفرند می‌تواند سرویس رمیتنس خود را با کارمزدی 65 درصد پایین‌تر از کارمزد میانگین صنعت، به مشتریانش ارائه دهد.

با اینکه اتریوم توانست جایگاه XRP را به‌عنوان دومین ارز رمزنگاری‌شده بزرگ دنیا تصاحب کند، اما ریپل به شدت روی توسعه و ارتقای بلاکچین و دارایی‌های امن دیجیتال خود کار می‌کند. هفته گذشته EWN گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه ریپل برنامه تحقیقات دانشگاهی بلاکچین خود را توسعه داده است.

همچنین شبکه پرداخت ریپل محصولاتی را در تحت نظارت و کنترل فینابلر، پلتفرم پردازنده پرداخت‌های جهانی و صرافی‌های خارجی مانند UAE Exchange و یونیمونی ارائه می‌دهد و با تمام این تفاسیر می‌توان به این نتیجه رسید که هفته پر رونقی هم برای شرکت ریپل و هم برای کل صنعت ارزهای رمزنگاری‌شده بوده است.

ازآنجایی که پذیرش بیت‌کوین در وال‌استریت به وضعیت قابل قبولی رسیده و پیشرفت چشمگیری داشته است، ریپل همچنان به مسیر خودش در جهت ورود به بخش تکنولوژی‌های مالی سفت و سخت ادامه می‌دهد. شرکت سندفرند هم که توسط سرویس xRapid ریپل پشتیبانی و حمایت می‌شود هم آخرین اقدام ریپل در راستای بهره‌وری از ارز رمزنگاری‌شده XRP برای انجام تراکنش‌های برون مرزی ارزان و موثر بوده است.

منبع: Crypto new media

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.