پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
طی مراسمی که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره، معاونان، مدیران ارشد بانک دی و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت تجارت الکترونیک دی برگزار شد از سامانه پرداخت موبایلی بانک دی «دیبا» رونمایی شد.
به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، در این مراسم محمدرضا قربانی، مدیرعامل بانک دی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: «نهال انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رشادتهای مردم انقلابی ایران و به برکت خون شهدا طی چهار دهه گذشته به درخت تنومند و ریشهداری تبدیل شده که در کوران حوادث و اتفاقات ناگوار کوچکترین گزندی به آن نمیرسد.»
او افزود: «امروز نظام استکباری فهمیده است که با جنگ نظامی نمیتواند خدشهای به این انقلاب وارد کند و با یک تغییر تاکتیکی ناجوانمردانه جنگ را به حوزه اقتصادی و معیشتی مردم کشانده است.»
مدیرعامل بانک دی با اشاره به نگاه خردمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در طرح مفهوم اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: «تنها چیزی که در شرایط کنونی میتواند کشور ما را از کوران تهدیدها و تحریمها به سلامت عبور دهد پایندی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است.»
او افزود: «مهمترین وظیفه فعالان اقتصادی و نظام بانکی در این برهه به کارگیری و تخصیص بهینه منابع در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغالزایی است و این امر جز در سایه تبعیت مطلق از مقام معظم رهبری و اتحاد ملی میسر نمیشود.»
قربانی در ادامه با اشاره به تقارن زمانی رونمایی از سامانه پرداخت موبایلی دیبا با ایام الله دهه فجر گفت: «سامانه دیبا همچون نهالی است که نیاز به حمایت و پشتیبانی همه جانبه دارد و میبایست ذینفعان بانک و تمامی شرکتهای گروه مالی دی با حمایت از این سامانه موجب رشد و تعالی آن شوند.»
مدیرعامل بانک دی ضمن تقدیر از همکاران معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک و شرکت تجارت الکترونیک دی با اشاره به اهمیت رقابت در نظام بانکی گفت: «رقابت در نظام بانکی از زمان تأسیس بانکهای خصوصی در حوزههای مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع به اوج رسید اما امروز مهمترین عنصر و مزیت رقابتی یک بانک ، سرعت عمل در طراحی و ارائه خدمات در حوزه فناوریهای نوین الکترونیک است.»
او با تاکید بر ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور گفت: «پیشرفت حوزه نرمافزاری در ایران و جهان به حدی شتابان است که امروز شاهد انقلاب موبایلی در جهان هستیم و هدفگذاری هوشمندانه در این عرصه دریچهای است که سود و دستاوردهای آن برای هر کسبوکاری غیرقابل انکار است.»
در ادامه این مراسم محمدعلی بخشی زاده، معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی ضمن تقدیر از حمایتهای همه جانبه مدیرعامل و هیات مدیره بانک دی از راهاندازی سامانه پرداخت موبایلی دیبا گفت: «در جهان امروز فناوری اطلاعات و ارتباطات درتمام بخشهای زندگی روزانه بشر نفوذ پیدا کرده است و هرکشور نیز ساختارهای پولی، مالی، اداری و… خود را بر اساس این تغییرات طرح ریزی میکند.»
او افزود: «امروزه میلیونها نفر از بانکداری الکترونیک تأثیر میپذیرند و با تحول نیازها و انتظارات جامعه بانکداری الکترونیک نیز تحول مییابد.»
بخشیزاده با اشاره به تأثیر مستقیم بانکها با زندگی روزمره مردم تاکید کرد: «شرایط و نیازهای جامعه کنونی ایجاب میکند بانکها با شناسایی هدفمند خواستههای مشتریان اقدام به طراحی خدماتی کنند که موجب افزایش رفاه حال مشتریان، کاهش هزینهها و صرفه جویی در وقت آنها شود.»
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با برشمردن ویژگیها و مزیتهای سامانه پرداخت موبایلی دیبا گفت: «دیبا این امکان را برای مشتریان فراهم میکند تا در سریعترین زمان ممکن و در عین حال با امنیت کامل دهها خدمات متفاوت را دریافت کنند.»
در بخش دیگری از این مراسم علیرضا سمیعی، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک دی با اشاره به اینکه مشتریمداری در نظام بانکی از اولویت ویژهای برخورداراست در خصوص ضرورت طراحی سامانه دیبا گفت: «امروزه همه سازمانها در حال نزدیکتر شدن به مشتریان هستند و بانکها به عنوان مهمترین بنگاههای اقتصادی کشور باید رویکرد کاربر محور را پیش بگیرند از همین رو مدیریت روشها و کانالهای ارتباطی مردم و بانکها از اهمیت بالایی برخوردار است که بانکداری الکترونیکی میتواند با سبک سازی فعالیتهای عملیاتی بانکها آنها را در در این مسیر و تحقق اهدافشان یاری رسانده و با ارائه خدمات متنوع هم مشتری و هم سود بانکها را حفظ کند.»
او افزود: «بستر اصلی فعالیتهای کسبوکارها و زندگی روزمره مردم، تلفن همراه است و بر اساس پیش بینی کارشناسان این ضریب نفوذ تا سالیان متمادی نیز ادامه خواهد یافت.»
مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک دی با اشاره به تأثیر اپلیکیشنهای پرداخت موبایلی در کاهش هزینهها و زمان گفت: «در حال حاضر طراحی سامانههای پرداخت موبایلی استراتژی اصلی اکثر شرکتهای پرداخت موبایلی است و مهمترین دلیل آن نیز ارزش افزوده حاصل شده توسط این سامانهها در قیاس با سایر ابزارهای الکترونیک مانند pos، ATM، Mpos و غیره است.»
سمیعی در پایان به معرفی سامانه پرداخت موبایلی دیبا پرداخت و افزود: «دریافت موجودی کارتهای بانکی عضو شتاب، انتقال وجه شتابی، پرداخت قبوض و جرائم راهنمایی و رانندگی، خرید شارژ تلفن همراه و بستههای اینترنتی، مشارکت در نیکوکاری و امور خیریه، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه، خرید بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و رزرو هتل در سراسر ایران از مهمترین ویژگیهای سامانه دیبا است.»
در پایان این مراسم ضمن رونمایی از سامانه پرداخت موبایلی دیبا، مدیر عامل بانک دی در اقدامی خیرخواهانه با انجام یک تراکنش مالی برای موسسه خیریه کودکان کار این سامانه را افتتاح کرد.