راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به روندهای تجارت جهانی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ تاثیر گذار باشند

وقتی به جایگاه تجارت الکترونیک در سال آینده نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد که بسیاری از ترندهای طراحی‌شده از فناوری‌های نوظهور استفاده خواهند کرد. در حال حاضر این فناوری‌ها بر نفوذ شیوه خرید مصرف‌کنندگان تاکیددارند. در ادامه نگاهی به روندهایی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ تاثیرگذار باشند، میاندازیم.

 

سلطه موبایل آغاز خواهد شد

به گزارش روابط عمومی زیبال، با توجه به نتایج ۴۵۱ تحقیق علمی، استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه مانند تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها برای تجارت الکترونیک در سال ۲۰۱۹ محبوب‌ترین شیوه خواهد بود. انتظار می‌رود چین با هزینه ۱ تریلیون دلاری بر روی تلفن‌های همراه، در سال ۲۰۱۹ از مهم‌ترین رهبران این بازار جهانی باشد.

طبق گزارش سایت Statista پیش‌بینی می‌شود که در ایالات‌متحده آمریکا در سال ۲۰۱۹، معاملات تجارت الکترونیک ۴۴/۷ درصد رشد را تجربه‌ کنند و همچنین کارشناسان معتقدند که در سال ۲۰۲۱، این عدد به ۵۳/۹ درصد افزایش خواهد یافت.

بنابراین، اگر شما ارائه‌دهنده هرکدام از خدمات تجارت الکترونیکی هستید، توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که بتوانید تجربه یک خرید آسان و بی دردسر را برای مشتریانی که از تلفن همراه برای سفارش کالا یا خدمات استفاده می‌کنند، ارائه دهید. به این معنی که شما نیاز به سایتی دارید که ساختاری واکنش گرا (Responsive) داشته باشد.

به عبارت دیگر، گشتن در آن‌هم با تلفن همراه و هم با کامپیوتر شخصی ساده باشد و مهم‌تر از این موضوعات، فونتی خوانا داشته باشد. همچنین باید یک رابط کاربری مناسب (UX) برای کاربران فراهم گردد تا فرآیند خرید به راحت‌ترین حالت ممکن صورت پذیرد.

 

رویکرد چند کاناله (multichannel approach) فراگیرتر خواهد شد

رویکرد چند کاناله، شامل تمام راه‌های ارتباطی مستقیم و غیرمستقیمی هستند که یک کسب‌وکار برای فروش محصولات و خدماتش با مشتریانش برقرار می‌کند. این روش‌های ارتباط با مشتریان می‌توانند هم به صورت فیزیکی (مانند فروشگاه‌ها یا مراکز پخش کالا) و هم به صورت دیجیتالی (اعم از صفحات اجتماعی و سایت) باشد.

اگر می‌خواهید تکنیکی‌تر شوید، می‌توانید در مورد نقطه‌های تماس و استراتژی‌های بازاریابی خود صحبت کنید. اما توضیح ساده این است که هرچه دسترسی مصرف‌کنندگان به یک برند بیشتر باشد، بیشتر از آن خرید کرده و از محصولات آن استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، یک مصرف‌کننده ممکن است یک آیتم از لباسی را که در Instagram تبلیغ‌شده را ببیند، سپس وب‌سایت آن برند را چک کنند و سپس به فروشگاه بروند تا قبل از خرید آن را امتحان کنند. این خرید چند کاناله است و در حال تبدیل‌شدن روشی اثرگذار برای جذب توجه مصرف‌کنندگان و فروش است.

 

خرید از طریق رسانه‌های اجتماعی یکپارچه خواهد شد

همزمان با ورود رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیک به تمام فعالیت‌های روزمره ما، مردم بیشتر با مساله کلیک کردن و خرید در زمان چک کردن صفحات اجتماعی خود کنار می‌آیند. به عنوان مثال، در قسمت مشخصات Insragram، به کسب‌وکارها این امکان داده‌شده تا محصولات خود را در عکس‌ها و ویدیوهایشان به‌گونه‌ای برچسب‌گذاری کنند که مشتری با کلیک بر روی آن‌ها به راحتی به لینک خرید دسترسی پیدا کند.

در Pinterest، گزینه «خرید استایل» در هر عکس، کاربران را قادر می‌سازد تا محصولات مورد نظر خود را از دکور خانه تا آیتم‌های مد و زیبایی خریداری کنند. این تنها چند گزینه فعلی موجود است. شکی نیست که گزیفرانه‌های خرید از طریق رسانه‌های اجتماعی نه تنها افزایش خواهد یافت، بلکه انتظار می‌رود که مصرف‌کنندگان هنگام چک کردن صفحات خود بیشتر خرید کنند.

به اشتراک گذاشتن تجارت الکترونیک گسترش خواهد یافت

بهینه‌سازی بنگاه‌های الکترونیکی به‌نحوی‌که کاربران بتوانند با جستجوی کلمات کلیدی آن صنف به سایت شما برسند مهم‌ترین قسمت کار در طراحی و تولید محتواها با هدف تجارت الکترونیک است. طبق گزارش مک کینزی و شرکا، فروش جعبه‌های اشتراک محصولات، از محصولات زیبایی تا اسباب‌بازی‌های سگ و کیت‌های غذا، از ۲/۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۱ به رسید ۵۷ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

تحقیقات مک کینزی نشان داد که لزوما مهم نیست مصرف‌کنندگان خود اشتراک را دوست دارند یا نه؛ در حقیقت اگر مصرف‌کنندگان کاملا راضی نباشند که مصرف‌کنندگان آن را دوست دارند؛ در حقیقت، اگر مشتریان به طور کامل راضی نباشند روی‌گردان خواهند شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.