راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرمایه‌گذاری شرکت سداد برروی پلتفرم فینوتک

به گفته معاون توسعه و نوآوری شرکت ارتباط فردا، طبق قرارداد منعقدشده میان شرکت ارتباط فردا و سداد، تا پایان سال تکلیف واگذاری سهام فینوتک به سداد مشخص می‌شود.

به گزاش پیوست، طبق قرارداد منعقد شده میان شرکت ارتباط فردا و سداد تا ۲۵ اسفند فعالیت‌های ثبتی برای انتقال سهام فینوتک به سداد انجام خواهدشد. فعالیت شرکت فینوتک در زمینه بانکداری باز است و وظیفه‌اش ارائه خدمات بانکی به صورت Open API به بانک‌ها و مشتریان آنها خواهد بود.

فینوتک در دی‌ماه ۱۳۹۵ با ارائه ۱۲ سرویس بانکی از سوی شرکت ارتباط فردا فعالیت خود را آغاز کرد. فعالیت این شرکت از ابتدا بر ارائه خدمات بانکداری باز به شرکت‌ها و کسب وکارها متمرکز بود.

معاون توسعه و نوآوری شرکت ارتباط فردا با تایید این خبر گفت: «طبق توافق ما با شرکت سداد قرار شده است به زودی تمامی سرویس‌های بانک ملی روی فینوتک ارائه شود و از طریق این پلت‌فرم نیز در اختیار مشتریان قرار گیرد.»

هفته گذشته نیز توافق‌نامه تاسیس شرکت مشترک جهت ارائه سرویس‌های بانکی به سازمان‌ها، فین‌تک‌ها و شرکت‌ها به‌عنوان اکوسیستم بانکداری باز کشور بین شرکت‌های گروه فناوران هوشمند بهسازان فردا، شرکت داده‌ورزی سداد و گروه توسن امضا شد.

نیما نامداری با اشاره به این توافق‌ گفت: «اقداماتی که برای همکاری مشترک برای توسعه بانکداری باز صورت گرفته را اقدامی مثبت می‌دانم چرا که مساله بانکداری باز مساله سرویس نیست بلکه مساله‌اش درآمدزایی است. همکاری شرکت‌هایی مانند توسن، سداد و بهسازان که تقریبا ۷۰ درصد کربنکینگ کشور را تشکیل می‌دهند در نهایت موجب استاندارد شدن سرویس‌ها خواهد شد و با توجه به اینکه فینوتک عمدتا نگاهش به بازار است این چنین حرکت‌هایی به نفع ما است چون کمک می‌کند ما به جای تمرکز روی بانکها برای گرفتن سرویس، تمرکزمان را روی مشتریان برای فروختن سرویس بگذاریم.»

او ادامه داد: «یکی از مزیت‌های این توافق‌ها این است که هیچ قرارداد انحصاری منعقد نشده است. یعنی هیچ الزامی نیست که مثلا بانک ملی حتما سرویس‌های خود را فقط به فینوتک ارائه دهد یا برعکس پس بانک ملی می‌تواند سرویس‌های خود را از طریق پلتفرم‌های دیگر نیز ارائه دهد و ما هم می‌توانیم سرویسهای دیگران را روی فینوتک ارائه کنیم.»

معاون توسعه و نوآوری شرکت ارتباط فردا با اشاره به توافق‌هایی که میان مدیران عامل بانک آینده، ملت و ملی صورت گرفته است گفت: «همان طوری که در میزگرد اتحاد استراتژیک بانکها با حضور مدیران عامل بانکها در همایش بانکداری الکترونیک گفته شد، مدیران این سه بانک با یکدیگر توافق کرده‌اند تا در حوزه بانکداری باز و بانکداری الکترونیکی با یکدیگر همکاری کنند و نتیجه اینگونه همکاری‌ها پربازده‌تر شدن سرویس‌هایی است که بانک‌ها به مشتریان خود ارائه می‌دهند.»

او نتیجه تمامی این اقدامات را ارائه سرویس خوب به مشتری و در نهایت دریافت کارمزد از مشتری عنوان کرد و گفت: «من بسیار خوش‌بین هستم که در آینده درآمدهای کارمزدی بانکداری باز آن قدر جدی شود که در صورتهای مالی بانکها منعکس شود.»

نامداری به درآمدهای فینوتک طی یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: «درآمدهای فینوتک نسبت به سال گذشته ۶ برابر شده است، در حالی که تعداد مشتریان ما ۲برابر شده‌اند. این نشان می‌دهد سرویس‌ها جذاب و کارآمد بوده که مشتریان برای آنها حاضر به پرداخت کارمزد بیشتر شده‌اند. ضمن اینکه این درآمد صرفا از سرویس‍‌های بانکداری باز بوده و هیچ گونه درآمد شتاب و شاپرک در آن وجود ندارد یعنی این منبع درآمد کاملا جدید بوده و با این سرعت در حال رشد است.»

1 دیدگاه
  1. مرضیه جلالی می‌گوید

    با درود بر شرکت سداد به خاطر این روند رو به رشد فزاینده ای که مدیرعامل جوان این مجموعه در پیش گرفته است، امید است با این سرعتی که در حوزه های مختلف پرداخت پیش میروند، خاطره جناب آقای خاوری را برای میهن رقم نزنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.