راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بزرگترین صرافی بیت‌کوین کانادا 190 میلیون دلار دارایی رمزنگاری‌شده‌اش را از دست داد

بزرگترین صرافی بیت‌کوین در کانادا به نام QuadrigaCX بعد از قطع دسترسی‌اش به کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد (cold storage wallet) خود، 190 میلیون ارزرمزنگاری‌شده‌اش را از دست داد.

براساس بیانه‌ای که در 31 ژانویه به دادگاه ارائه شد، 190 میلیون دلار دارایی‌های مبتنی بر بیت‌کوین، بیت‌کوین کش، بیت‌کوین کش اس‌وی، بیت‌کوین گلد، لایت‌کوین و اتریوم در این صرافی از دست رفته است.

این بیانیه توسط جنیفر رابرتسون، همسر مدیرعامل و بنیان‌گذار صرافی QuadrigaCX ارائه شده است و اوایل ماه ژانویه بود که خبر فوت مدیرعامل شرکت جرالد کاتن اعلام توسط کمپانی اعلام شد. به گفته رابرتسون، کاتن صرفا کنترل ذخیره‌سازی دارایی‌های کاربران در کیف پول‌های ذخیره‌سازی سرد را برعهده داشت. در دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده، ذخیره‌سازی سرد به کیف پول‌هایی گفته می‌شود که به اینترنت وصل نیست و ذخیره‌سازی‌ها را به‌صورت آفلاین انجام می‌دهد.

معمولا صرافی‌های بزرگ دارایی دیجیتال مانند بایننس و فروشگاه کوین‌بیس برای جلوگیری از حملات هک و مشکلات امنیتی، بخش عظیمی از دارایی‌هایشان در کیف پول‌های سرد ذخیره می‌کنند. با این حال یک سری زیرساخت‌ها در قالب سیستم امضای چندگانه وجود دارد تا این اطمینان حاصل شود که تحت شرایط نامساعد امکان برداشت سرمایه وجود داشته باشد.

در مورد صرافی QuadrigaCX هم موضوع این قرار بود که مدیرعامل فقط مسئولیت نظارت بر سرمایه‌ها بر عهده داشت و زمانی که فوت کرد هیچ‌کس نمی‌توانست به سرمایه‌هایی که در اختیار داشت دسترسی پیدا کند.

رابرتسون هم برای دسترسی به کلیدهای خصوصی کیف پول‌های ذخیره‌سازی سردی که برای نگهداری سرمایه‌های کاربران QuadrigaCX استفاده می‌شود، مشاوری برای رمزگشایی لپ‌تاپ کاتن استخدام کرده است. هرچند که تا به امروز این مشاور نتوانسته به لپ‌تاپ دسترسی پیدا کند و صرافی هیچ‌یک از سرمایه‌های از دست رفته را پیدا نکرده است.

شرکت در این‌باره می‌گوید که اگر موفق به بازیابی دارایی‌های گم‌شده نشود برای جبران سرمایه‌های کاربران، کسب‌وکار خود را به فروش می‌رساند و حتی چند پیشنهاد هم برای فروش داشته است.

منبع: Crypto new media

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.