راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سخنرانی برت کینگ در همایش بانکداری الکترونیک / تا سال 2035 تعداد ربات‌ها از انسان‌ها بیشتر می‌شود

چندمین باری است که برت کینگ برای سخنرانی و برگزاری کارگاه در همایش‌های بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت به تهران می‌آید. در روز دوم هشتمین همایش بانکداری الکترونیکی و نظام‌های پرداخت، کینگ سخنرانی‌اش را در مورد «بلاکچین چگونه صنعت بانکداری را متحول خواهد کرد؟» آغاز کرد و از جنبه‌های مثبت و منفی فناوری در طول تاریخ گفت و اینکه به‌خوبی می‌توان دید که تکنولوژی چطور خط تولید را تغییر می‌دهد.

به گفته کینگ ماهیت تکنولوژی مبتنی بر تغییر است و ما هم حتما باید تغییر پیدا کنیم. او از هوش مصنوعی و ربات‌ها و واقعیت افزوده از مهمترین فناوری‌های تغییردهنده یاد کرد.

کینگ در ادامه گفت: «تا سال ۲۰۳۵ تعداد ربات‌ها بیشتر از انسان‌ها می‌شود و شما به بانک‌های اطلاعاتی و داده نیاز دارید تا بتوانید همه‌چیز را مدیریت کنید و اینجاست که فناوری بلاکچین می‌تواند به شما کمک کند.»

به همین دلیل هم او معتقد است که در سال ۲۰۵۰ کارخانه‌های بزرگ صرفا با مواد اولیه بسیار زیاد موفق نخواهند بود بلکه برد از آن کسانی است که تکنولوژی‌های هوشمند در اختیار دارند.

زمانی که پای تکنولوژی و فناوری‌های برتر، به‌خصوص در حوزه پرداخت به میان می‌آید بعید است که کینگ اشاره‌ای به چین و سرویس‌های فعال در این کشور نکند. او می‌گوید: «سیستم پرداخت چین نسبت به سیستم پرداخت کنونی آمریکا ۱۰ سالی جلوتر است و این کشور قصد دارد تا از فناوری بلاکچین برای یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر جمعیت خودش استفاده کند.»

کینگ در ادامه از کاربردهای متنوع بلاکچین در حوزه‌های مختلف گفت و به این موضوع اشاره کرد که آینده به بلاکچین به‌عنوان فناوری پایه‌ای و اساسی نیاز دارد.

او در پایان از حاضرین دعوت کرد که برای دریافت و امضای کتاب جدیدش به نام بانک 4.0 که به زبان فارسی هم ترجمه شده است، به غرفه شرکت توسن مراجعه کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.