راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارگاه ارائه محصول تجهیزات ذخیره‌سازی رمیس برگزار شد / نگاهی به سه محصول ذخیره‌سازی شرکت پرسا

مصطفی کیشانی، مدیر روابط بین‌الملل و مدیر تضمین و کیفیت شرکت تولیدی پردازش و ذخیره‌سازی داده (پرسا) در کارگاه محصول تجهیزات ذخیره‌سازی شرکت رمیس درباره سه نمونه از محصولات پرسا که تجاری سازی شده‌اند صحبت کرد.

کیشانی ابتدا درباره تمرکز فعالیت شرکت پرسا صحبت کرد و گفت: «تمرکز شرکت پرسا در حوزه ذخیره‌سازی داده و ارائه محصولات با کارایی ذخیره‌سازی بسیار بالا است. بازاری که ما هدف داریم، بازار محصولات ذخیره‌سازی رده متوسط و رده بالا است. در حال حاضر نیز سه رده از محصولات شرکت تجاری‌سازی شده است.»

او درباره محصولات تجاری‌سازی شده پرسا گفت: «اولین محصول ما SAB SE است که بیش از 350 نمونه از آن در بازار کشور زیر بار است و مشتریانی ازجمله بانک‌های مختلف، سازمان فناوری اطلاعات و ارگان‌های دولتی مانند شهرداری، قوه قضاییه و شرکت خدمات انفورماتیک در حال استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی شرکت پرسا هستند. محصول دیگر ما، SAB HB است که سب هایبریدی است و ترکیبی از حافظه‌های SSD و دیسک‌های سخت است که می‌تواند کارایی نسبتا بالاتری را نسبت به SAB SE به کاربر ارائه دهد. سومین محصول ما نیز SAB All Flash است که قابلیت‌های تمام فلش شرکت است و برای کاربردهای با کارایی بسیار بالا مورداستفاده قرار می‌گیرد.»

او ادامه داد: «در محصولات پرسا و به خاص در محصول SAB All Flash از یک معماری کش دوسطحی استفاده شده است که این معماری می‌تواند کارایی محصول All Flash را تا دو برابر افزایش دهد و درعین‌حال هزینه مالکیت و نگهداری سامانه را نیز به‌طور چشمگیری کاهش می‌دهد.»

کیشانی درباره همکاری پرسا و رمیس گفت: «در حال حاضر پرسا یک همکاری دوجانبه با شرکت رمیس دارد که بازار داخل کشور ما به‌طور انحصاری در اختیار شرکت رمیس است و تامین قطعات و فروش داخل کشور ما از طریق این شرکت صورت می‌گیرد؛ به همین دلیل نیز ما تمرکز کامل خود را روی مباحث فنی و تکنیکال گذاشته‌ایم.»

او درباره برنامه‌های پرسا صحبت کرد و گفت: «بحث دیگری که به‌طورجدی آن را دنبال می‌کنیم، صادرات محصولاتمان است. در حال حاضر نیز با یک شریک تجاری در کشور اسپانیا، شراکت تجاری خود را شروع کرده‌ایم. نکته مهمی که وجود دارد این است که حجم بازار ICT اسپانیا، 105 میلیارد یورو و حجم بازار ICT در آمریکای جنوبی و برزیل نیز 135 میلیارد یورو است که بازار بسیار بزرگی هستند و ما نیز با هدف نفوذ به این بازار، شراکت تجاری خود را شروع کرده‌ایم.»

او ادامه داد: «در حال حاضر نیز محصولاتی از پرسا صادر شده است و تست‌های اولیه آن‌ها انجام شده و تأییدیه‌های اتحادیه اروپا در حال اخذ است که بخشی از آن اخذ شده است و در سال 2019 بحث صادرات در مقیاس بالا را دنبال خواهیم کرد.»

او همچنین به بخش تحقیقات و توسعه‌ای پرسا اشاره کرد و گفت: «بخش تحقیقات و توسعه‌ای ما متمرکز بر نسل آینده سیستم‌های ذخیره‌سازی است که پاسخگوی نیازهای پنج تا ده سال آینده باشد. در حال حاضر بحث R&D جدی را روی محصولات ابرهمگرا داریم که خاصیت مقیاس‌پذیری بسیار بالایی دارند و درعین‌حال هزینه نگهداری کمتری دارند و می‌توانند یک محیط یکپارچه‌ای را برای مدیریت ماشین‌های مجازی و ذخیره‌سازی فراهم کنند. همچنین بحث سازگاری با ترندهای اصلی دنیای فناوری اطلاعات مانند پردازی ابری، اینترنت اشیا و بلاکچین را در دستور کار داریم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.