راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دانشگاه بحرین مدارک تحصیلی مبتنی بر بلاکچین ارائه می‌دهد

دانشگاه بحرین دیپلم‌هایش را روی بلاکچین صادر می‌کند. این دانشگاه با به‌کارگیری استاندارد باز Blockcerts و با همکاری شرکت لرنینگ ماشین دست به انجام این کار زده است. لرنینگ ماشین با استفاده از فرمت بلاکچینی، سیستمی برای صدور مدارک رسمی قابل تایید ارائه می‌دهد.

براساس گزارش‌های سپتامبر سال پیش، دولت بحرین بر اهمیت فناوری بلاکچین بر اقتصاد کشور تاکید کرد و در عین حال خواستار نظارت بر امنیت سایبری شد.

عبدالحسین میرزا وزیر نیرو بحرین می‌گوید: «قابلیت بلاکچین برای حفاظت از داده‌های کاربر، نشانه واقعی پیشرفت به شمار می‌رود به ویژه به این دلیل که می‌توان از آن در شرکت‌ها و صنایع مختلف، ازجمله امنیت سایبری استفاده کرد.»

در خبرها آمده است که از اقدام این دانشگاه بحرینی در حوزه بلاکچین بخشی از استراتژی دیجیتال‌سازی کلی بحرین برای یادگیرندگان موبایل به شمار می‌رود.

به گزارش کوین‌تلگراف، موسسه فناوری ماساچوست هم گواهینامه‌های دیجیتال مبتنی بر بلاکچین را به‌عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی از اواسط اکتبر 2017، به بیش از 100 فارغ‌التحصیل صادر کرد.

در یک تحلیل اختصاصی درمورد این پروژه، کوین‌تلگراف گزارش داد که چطور موسسه فناوری ماساچوست با استفاده از پلتفرم Blockcerts موفق به صدور دیپلم روی بلاکچین شد و به این ترتیب با حفظ اطمینان درباره عدم دستکاری و تغییرپذیری مدرک تحصیلی، آن را به‌صورت توزیع‌شده قرار دهد.

تیم توسعه Blockcerts می‌گوید: «Blockcerts یک سیستم اعتباسنجی غیرمتمرکز ارائه می‌دهد و بلاکچین بیت‌کوین به‌عنوان ارائه‌دهنده اعتماد و اطمینان عمل می‌کند و درنتیجه مدارک هم غیرقابل دستکاری و هم قابل اعتماد هستند. Blockcerts می‌تواند در صدور گواهی‌نامه در بخش‌های مختلف تحصیلی، حرفه‌ای و نیروی کار مورداستفاده قرار بگیرد.»

منبع: Cointelegraph

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.