راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مصاحبه IBSInteligence با امید ترابی از شرکت توسن

موسسه تحقیقاتی IBSInteligence یکی از موسسات مطرح در حوزه تحقیق و مشاوره بانکداری الکترونیک و نظام‌های بانکی در سطح بین المللی است. این موسسه به تازگی مصاحبه‌ای با امید ترابی مدیر عامل شرکت آی‌دی‌کرپ، شعبه خارج از کشور شرکت توسن، داشته است. ترابی در مصاحبه خود به دستاوردهای شرکت توسن و موفقیت‌هایش در رقابت با دیگر رقبایش اشاره می‌کند و همچنین از بازاریابی بنکو، محصول اختصاصی شرکت توسن، در سطح بین المللی سخن می‌گوید.

به گزارش IBS شرکت توسن به تازگی با سازمان مالی و اعتباری پیشگامان و صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران قراردادهایی برای ارائه بنکو بسته است.

بنکو یک سیستم بانکداری اسلامی است که دو سال پیش توسط شرکت توسن راه اندازی شد و هم در داخل ایران و هم در سطح بین المللی بازاریابی شد، اما با این وجود در حال حاضر تمام مشتریانش به جز یکی، همه در ایران هستند. این مشتری خارجی بنکو، بانک ایران-ونزوئلا می‌باشد که این سیستم هم در شعبه کاراکاس (Caracas) و هم شعبه تهران آن پیاده شده است.

شرکت توسن برای سرعت بخشیدن به ارائه خدماتش در سطح بین المللی و مخصوصا بنکو، یک شعبه خارجی با نام IDCrop در مالزی تاسیس کرده است. امید ترابی در مصاحبه‌اش می‌گوید این شرکت سه مشتری در اندونزی برای ارائه بنکو یافت ولی هیچ کدام به مرحله نهایی نرسیدند چون هیچ کدام به اندازه کافی برای اجرای این پروژه بزرگ نبودند. اجرای این پروژه نیاز به سرمایه گذاری مشترک با شریکان منطقه‌ای و ایجاد یک دیتا سنتر محلی بود که هیچ کدام از این سه قادر به تامین کامل آنها نبودند. ترابی در ادامه می‌گوید شرکت توسن همچنان به دنبال بانک‌هایی بزرگتر یا موسساتی با تعداد شعبات بیشتر است تا ریسک اجرای پروژه را برای هر دو طرف مقرون به صرفه کند.

ترابی می‌افزاید در ایران، شرکت توسن یک سیستم کوربنکینگ دیگر به نام نگین را نیز ارائه می‌دهد که در حال حاضر این سیستم سه مشتری جدید دارد: بانک حکمت ایرانیان، موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج، موسسه مالی و اعتباری افضل طوس.

ترابی می‌گوید یکی از معیار کلیدی برای مشتریان ما این بود که دنبال یک مجموعه کوربنکینگ جمع و جور بود که حوزه وسیعی از محصولات بانکداری و بانکداری الکترونیکی را به طور کامل ارئه کند. بعد از آن، مرکزیت نیز بسیار مهم بود، مخصوصا برای افضل طوس که از ادغام پنج واحد اعتباری شکل گرفته است که هر کدام سیستم‌های مختلفی دارند. در عقد این قراردادها التزامات دیگری نیز وجود داشتند. مثلا “داشتن سهم بزرگی از بازار” برای فروشنده، که ترابی می‌گوید این امر برای بانک‌های کوچک و متوسط از لحاظ ریسک بسیار مهم می‌باشد. همچنین زمان بازاریابی و تجربه مهاجرت نیز از دیگر التزامات بودند. ترابی می‌گوید برای بانک حکمت گزینه آخر یعنی داشتن تجربه مهاجرت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و سابقه توسن در مهاجرت و جابجایی نرم افزار موجود این بانک برای آن امری خوشایند بود. در مورد بانک حکمت، ترابی می‌گوید که این بانک از سیستم کوربنکینگ پیشین خود راضی نبود اما شرکت قبلی در تلاش بود تا همچنان جایگاه خود را در این بانک حفظ کند. با این حال توسن با سعی و تلاش نظر بانک را به خود جلب کرد و سرانجام حکمت آن را به شرکت توسن سپرد و این مهاجرت به تازگی تکمیل شده است و بیشتر ماژول‌های جدید نصب شده‌اند. او همچنین می‌افزاید توسن معامله با افضل طوس را نیز در رقابت با شرکت‌های دیگر برای گرفتن این معامله برد و در حال حاضر این پروژه نیز به طور کامل آماده است و تیم در حال آماده شدن برای مهاجرت سیستم هستند. در مورد ثامن الحجج نیز توسن با یک شرکت ایرانی دیگر، رقابت کرد و این قرارداد به تازگی با شرکت توسن به امضا رسیده است.

منبع: IBSInteligence

دیگر اخبار شرکت توسن را از اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.