راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس «پرداخت سبز» شاپ با حضور جمعی از مدیران ارشد صنعت پرداخت و بانکی کشور رونمایی شد

سرویس «پرداخت سبز» شاپ با حضور جمعی از مدیران ارشد صنعت پرداخت و بانکی کشور در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی کالا، خدمات و تجهیزات فروشگاهی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای رونمایی شد.

این مراسم روز شنبه 15 دی‌ماه با حضور عبدالحمید منصوری، ولی‌الله فاطمی، مرتضی مقدسیان، سید ابراهیم حسینی‌نژاد و محمد مظاهری در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و طی آن از سرویس پرداخت سبز رونمایی شد.

هادی بهزادی، مسئول بازاریابی شاپ، در حاشیه این رونمایی گفت: «در این نمایشگاه سه دسته محصول مختلف شاپ را در معرض نمایش گذاشته‌ایم که عبارتند از پرداخت سبز (mPOSها)، کارتخوان‌های اندرویدی (Android POS) و صندوق‌های هوشمند فروشگاهی.»

او در توضیح سرویس جدید پرداخت سبز گفت: «این دستگاه‌ها دقیقا همان کاربری کارتخوان‌ها را دارند، با این تفاوت که در آنها به جای رسید کاغذی، رسید با همان ساختار مورد تایید شاپرک به صورت پیامک برای مشتری ارسال می‌شود.»

او با بیان اینکه این کارتخوان‌ها، کاربری گسترده‌ای دارند گفت: «کاربری به‌خصوص این کارتخوان‌ها، با توجه به اندازه بسیار کوچکی که دارند، برای پیک ها و مشاغل خانگی است.»

کارتخوان های مبتنی بر اندروید، دسته دیگری از محصولات شاپ در این نمایشگاه هستند. بهزادی در معرفی این کارتخوان‌های اندرویدی گفت: «این دستگاه‌ها کاربری گسترده‌ای دارند اما به‌خصوص برای شرکت‌های پخش، به ویژه پخش گرم مناسب هستند که در لحظه سفارش می‌گیرند و کالا را تحویل می‌دهند.»

او با بیان اینکه کارتخوان های اندرویدی در لحظه سفارش می‌گیرند و فاکتور و رسید پرداخت را صادر می‌کنند، افزود: «شرکت‌های پخش، در گذشته به یک تبلت، یک دستگاه کارتخوان و یک پرینتر کمری، نیاز داشتند. اما اکنون تمام این عملیات به وسیله یک دستگاه کارتخوان اندرویدی، قابل انجام است.»

بهزادی همچنین گفت: «با توجه به فضای رایانش ابری تهیه شده توسط شاپ، این آمادگی وجود دارد تا نرم‌افزارهای مالی گوناگون به سادگی با زیرساخت‌های شاپ یکپارچه شوند و این فرصت هم اکنون مهیاست. بنابراین نباید نگرانی جدی بابت یکپارچه کردن نرم‌افزارهای کاربردی خود با این دستگاه کارتخوان داشته باشند.»

به گفته بهزادی، دسته سوم محصولات شاپ، سری صندوق‌های هوشمند فروشگاهی هستند. او گفت: «فروشگاه‌ها در گذشته برای نگهداری حساب های خود حداقل نیاز به یک دستگاه صندوق فروشگاهی یا یک دستگاه رایانه و نمایشگر به‌علاوه فیش پرینتر و دستگاه کارتخوان داشتند که حالا عملیات موردنیاز فروشگاه، توسط یک دستگاه به نام صندوق هوشمند فروشگاهی که تحت مفهوم POS2.0 در سال گذشته به بازار ایران معرفی شده است قابل انجام است.»

او افزود: «راهکارهای نرم‌افزاری صندوق‌های هوشمند فروشگاهی شاپ از فضای رایانش ابری بهره می‌برند، هم چنین شاپ آمادگی خود را برای ارائه زیرساخت های لازم به شرکت‌های علاقه‌مند برای حضور بر بستر شاپ و Tech Store اعلام می‌کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.