راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بنیان‌گذار وب‌سایت جاده ابریشم برای نجات از زندان از جامعه ارزهای رمزنگاری‌شده درخواست کمک کرد

راس اولبریک، بنیان‌گذار بازار الکترونیکی و تحت وب جاده ابریشم (Silk Road) در نامه‌ای به چهره شناخته شده بیت‌کوین کش، راجر ور، خواستار کمک او برای دریافت عفو مجازات دو بار حبس ابد شد. او در حال حاضر در زندان فوق امنیتی فلورانس در کلورادو محکومیت خود را سپری می‌کنند.

او در نامه خود به ور به این نکته اشاره کرد که هیچ راه دیگری به جز عفو ریاست جمهوری، برایش باقی نمانده است و گفته است: «علی‌رغم کمک‌های سخاوتمندانه شما در زمان مشکلات قانونی که با آن مواجه بودم، به خصوص در همان روزهای آغازین که عده کمی به کمک من آمدند، زمان و نتیجه را در دادگاه واگذار کردم. ما تلاش زیادی کردیم اما شرایط بر وفق مراد پیش نرفت و اکنون هم شانس کمی برای پیروزی وجود دارد. اکنون تنها امید من قانع کردن رئیس جمهور برای عفو مجازات من است.»

 

حمایت تاثیرگذاران ارزهای رمزنگاری‌شده

اولبریک در نامه خود به خوبی به این موضوع اشاره کرده است که او برای دریافت عفو ریاست جمهوری نیاز به پشتیبانی از جامعه ارزهای رمزنگاری‌شده دارد. به همین خاطر اولبریک از ور و دیگر چهره‌های شناخته شده خواسته تا با ساخت یک کلیپ ویدیویی دونالد ترامپ را قانع کنند تا مجازات او را عفو کند.

سال گذشته کمپینی برای درخواست بخشش مجازات اولبریک به راه افتاد و توانست حدود 115 هزار امضا برای آزادی او جمع کند و حتی توانست حمایت یکی از احزاب سیاسی و یکی از سناتورها را هم به دست آورد.

هرچند که دریل پری، رئیس سابق حزب لیبرترین نیوهمپشایر، راس اولبریک را یک زندان سیاسی خواند که به جرم راه‌اندازی یک وب سایت و فروش کالاهای غیرقانونی دستگیر شده است.

منبع: CCN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.