راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیش از 900 پذیرنده بیت‌کوین کش را به‌عنوان روش پرداخت پذیرش می‌کنند

براساس آخرین گزارش ردیت (Reddit) مبنی بر تعداد پذیرندگانی که بیت‌کوین کش پذیرش می‌کنند باید گفت بیش از 945 فروشگاه‌های آنلاین و حدود 670 خرده‌فروش فیزیکی بیت‌کوین کش پذیرش می‌کنند.

یکی از کاربران ردیت که به انجمن بیت‌کوین کش متصل است، آخرین آمار مربوط به استفاده از بیت‌کوین کش را از سه وب‌سایت مختلف تهیه کرد و براساس یافته‌های به دست آمده حدود 945 پذیرنده آنلاین وجود دارد که بیت‌کوین کش پذیرش می‌کنند، اسامی 670 پذیرنده فیزیکی در سایت ماکو کوین قرار دارد که این ارز را پذیرش می‌کنند.

انجمن بیت‌کوین کش خود را به‌عنوان پروژه‌ای محکم و مبتکرانه برای سرعت بخشیدن به استفاده و پذیرش بیت‌کوین کش توصیف می‌کند که توسط پاول واسنستینر رهبری می‌شود.

اکثر پذیرندگانی که ارز بیت‌کوین کش را به عنوان روش پرداختی پذیرش می‌کنند، خرده‌فروشی‌های کوچک و مستقلی هستند. با این حال برخی پلتفرم‌های پرداخت بزرگتر مانند پی‌یر، کاپ‌پی و بیت‌پی هم در لیست پذیرندگان بیت‌کوین کش گنجانده شده‌اند.

از میان خرده‌فروشان فیزیکی، فروشگاه‌ زنجیره‌ای لوازم آرایشی Lush و از میان خرده‌فروشان بزرگتر، شرکت‌های اووراستاک و نیواگ شناخته شده‌اند. نیواگ و دیگر شرکت‌ها از پلفترم بیت‌پی برای پردازش پرداخت‌های انجام‌شده از طریق ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کند.

اووراستاک یکی از اولین خرده‌فروشان آنلاینی است که پرداخت با ارزهای رمزنگاری‌شده را پذیرش کرد و در اواسط سال 2017 نزدیک به 40 آلت‌کوین مختلف را پذیرش می‌کرد.

همانطور که پردازنده‌هایی مانند بیت‌پی بیشتر و بیشتر در بازار نفوذ می‌کردند، پذیرش بیت‌کوین و بیت‌کوین کش میان خرده‌فروشان کم‌کم رو به افزایش است.

شرکت‌هایی مانند بیت‌پی پرداخت‌های انجام‌شده از طریق ارزهای رمزنگاری‌شده را فورا به ارزهای فیات تبدیل می‌کنند تا مشتریان خرده‌فروشان از نوسانات مربوط به رمزنگاری‌شده‌ها در امان باشند.

چند وقت پیش استفان پیر مدیرعامل بیت‌پی پیش‌بینی کرد که پذیرش انبوه ارزهای رمزنگاری‌شده بین 3 تا 5 سال دیگر طول خواهد کشید در صورتی که پیشتر او پیش‌بینی کرده بود که این اتفاق حدود یک دهه دیگر رخ خواهد داد. باتوجه به شرایط و اتفاقات کنونی پیر بر این باور است که استفاده از پرداخت‌های بلاکچینی در فروشگاه‌ها، خیلی زودتر از اینها اتفاق خواهد افتاد.

پلتفرم بایننس هم برای سرعت بخشیدن به پذیرش ارزهای رمزنگاری‌شده، با پلتفرم رزرو هتل تریپیو وارد همکاری شده است تا کاربران بتوانند پرداخت‌های خودشان را با بایننس کوین انجام دهند.

منبع: CCN

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.