پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
مزیت پیشخوان خدمات نسبت به میز امداد چیست؟ / اینفوگرافیک
در جهان فناوری اطلاعات سالهاست که ابزارهای Help Desk یا میز امداد جای خود را به راهکارهای هوشمندی دادهاند که با مکانیزمهای سلفسرویس و خودکارسازی امور بار کاری ارائهدهندگان خدمات فناوری اطلاعات را کاهش دادهاند.
این راهکارها که عموما مبتنی بر روشها و چارچوبهایی نظیر ITIL هستند بهصورت استاندارد موارد را به درخواستها، رخدادها (اختلالات) یا مشکلات و گونههای دیگر تفکیک میکنند. درحالیکه ابزارهای میز امداد عموما همه موارد را تیکت در نظر میگیرند.
این تفکیک منجر به بهبود کیفیت رسیدگی به موارد کاربران میشود چراکه در روالهای متفاوت و با اولویتهایی بر اساس تاثیر و فوریت به موارد رسیدگی میکنند.
پس به زبان ساده مزیت پیشخوان خدمت به میز امداد این است که با مکانیزمهای سلفسرویس و خودکارسازی، بار کاری ارائهدهنده خدمات را به شکل چشمگیری کاهش داده و مواردی که نیازمند رسیدگی کارشناسان هستند را با تفکیک و اولویتبندی نظاممند، با اثربخشی بیشتری حلوفصل میکند.
اینفوگرافیکی که در ادامه آمده است بهصورت شماتیک تفاوتهای برجسته این ابزارها را بیان میکند.
برای دریافت اینفوگرافیک بالا با کیفیت اصلی، اینجا را کلیک کنید.