راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده برای رمیتنس در دنیا رو به افزایش است

تحقیقات انجام‌شده توسط شرکت تحقیقاتی مبتنی بر بلاکچین نشان می‌دهد تعداد افرادی که از ارزهای رمزنگاری‌شده برای انجام رمیتنس استفاده می‌کنند، افزایش یافته است. یکی از دلایل رفتن افراد به سمت ارزهای رمزنگاری‌شده، هزینه بالایی است که برای انجام رمیتنس به روش‌های سنتی، مانند پی‌پل وجود دارد.

میزان رمیتنس‌هایی که از ایالات متحده به کشورهای خارجی فرستاده می‌شود بیشتر از همیشه افزایش داشته است. براساس آماروارقام وردبنک دیتا، در سال 2017 بیش از 148 میلیارد دلار از ایالات متحده به کشورهای دیگر پول فرستاده شده است.

باتوجه به افزایش شمار کسانی که برای کار کردن به کشورهای خارجی می‌روند و از آنجا پول‌هایی را که پس‌انداز کرده‌اند برای خانواده‌هایشان ارسال می‌کنند، بنابراین این افراد به دنبال پیدا کردن راه‌های ارزان‌تر و ساده‌تری برای انجام این کار هستند و از گیر افتادن به دام بانک‌ها و واسطه‌ها به شدت خودداری می‌کنند.

یکی از این روش‌های آسان و ارزان‌قیمت، استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده است. شرکت تحقیقاتی بلاکچین کلاور در آخرین گزارش خود گفته است که این روش روز به روز از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شود.

در گزارشی به نام«ارسال پول به خانه» از 707 نفر نظرسنجی شد و از این بین، 15/8 درصد از ارزهای رمزنگاری‌شده برای ارسال پول به خاننواده‌هایشان استفاده می‌کردند. به این ترتیب بعد از روش‌های مرسوم دیگری مانند سرویس‌های آنلاین، سرویس انتقال پول و روش‌های انتقال سنتی سیمی برای انجام رمیتنس، ارزهای رمزنگاری‌شده در مقام چهارم قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش، افزایش استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده به دلیل هزینه‌های زیادی است که روش‌های سنتی مانند ارسال پول به وسیله وسترن یونیو یا مانی گرام برای افراد دارد. هنگامی افراد با استفاده از این روش‌ها پولی را به یکی از کشورهای آفریقایی ارسال کنند، به عبارتی زمانی که پول بین دو قاره جابه‌جا می‌شود، مالیات‌های سنگینی به آنها تعلق می‌گیرد.

برای مثال انجام رمیتنس از آفریقای جنوبی به مالاوی می‌تواند کارمزد 20 درصدی داشته باشد که استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده می‌تواند چنین هزینه‌هایی را به حداقل برساند.

در این گزارش آمده است: «اگر شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت یا استارباکس به راحتی ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌عنوان یک گزینه پرداختی پذیرش کنند، کم‌کم استفاده از این شیوه برای انجام رمیتنس در دنیا نیز جا می‌افتد.»

یکی دیگر از یافته‌های جالب این گزارش این است که مردها نسبت به زنان احتمالا برای انجام نقل‌وانتقالات بین‌المللی بیشتر از ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند.

از میان 707 نفری که در نظرسنجی کلاور شرکت کردند، اکثرشان پول را به مقصد مکزیک، چین، هند و فیلیپین ارسال کردند. اصلی‌ترین دلیل ارسال پول نقد به خانواده‌هایشان برای خرید غذا بوده است و براساس گزارش، 41 درصد این ارسالات به خاطر اطمینان از عدم گرسنه ماندن خانواده‌هایشان بوده است.

زمانی که دولت‌ها اقتصاد کشورشان را به ورطه نابودی می‌کشاند، منطقی است که افراد برای پیدا کردن کار از کشورشان خارج و دیگر مقاصد پناه ببرند و برای فرستادن پول به خانواده‌هایشان از بیت‌کوین استفاده کنند.

همانطور هم که دیده می‌شود، بسیاری از افراد در ونزوئلا برای ارسال پول به کشورهای آمریکای جنوبی، از ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند. باتوجه به افزایش شمار رمیتنس در دنیا، بیشتر مردم سعی دارند از مزایای ارزهای رمزنگاری‌شده برای ارسال پول به خانواده‌هایشان بهره ببرند.

منبع: Bitcoin.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.