راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تغییر آینده صنعت بازی و پرداخت در بازی با فناوری بلاکچین

طی دهه گذشته و با وجود فناوری‌های جدیدی مانند هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، صنعت بازی توانسته تغییروتحولات چشمگیری داشته باشد. بلاکچین هم به‌عنوان یکی از آخرین فناوری‌های در حال ظهور، می‌تواند با تبدیل آنچه به‌عنوان فعالیت‌های اوقات فراغت شناخته می‌شود به تلاش‌های اقتصادی بالقوه، آینده صنعت بازی را مجددا تنظیم کند.

در این راستا، به نظر می‌رسد که بلاکچین قصد ساختارشکنی در صنعت بازی را داشته باشد و راه جدیدی برای بازیگران و توسعه‌دهندگان برای تعامل با پلتفرم‌های بازی فراهم کند.

به مرور که علاقه شرکت‌ها بن فناوری دفاتر کل توزیع‌شده بیشتر می‌شود، میزان سرمایه‌گذاری روی بلاکچین هم افزایش می‌یابد

باتوجه به خطر کپی کردن دارایی‌ها، شرکت‌های بازی دارایی‌های درون بازی را روی سرورهای متمرکز ذخیره می‌کنند. این اتفاق بدان معنا است که گیمرها مالک دارایی‌های مجازی خریداری‌شده خود نیستند و ظرفیت خرید، فروش یا تبادل دارایی‌ را خارج از بازی ندارند. در حال حاضر اگر گیمری بخواهد دارایی‌های مجازی‌اش را مبادله کند، باید این کار را از طریق روش‌های غیرسنتی انجام دهد.

فناوری بلاکچین امکان کنترل و نظارت شفاف و غیرمتمرکز دارایی‌های دیجیتال را فراهم می‌کند و به این ترتیب بازیکنان می‌توانند مالک دارایی‌های مجازی خود باشند، دارایی‌هایشان را با دیگر بازیکنان و دیگر گیمرها تبادل کنند. همچنین گیمرها می‌توانند از دارایی‌های مجازی‌شان در بازی‌های مختلف استفاده کنند و تجربه بازی‌های ویدیویی شخصی‌سازی‌شده‌تری را برای بازیکنان فراهم کنند.

از طریق توکن‌سازی پلتفرم‌ها، بازیکنان می‌توانند برای بازی کردن، بازبینی یا به اشتراک‌گذاری بازی در شبکه‌های اجتماعی، توکن به دست آورند. با استفاده از فناوری بلاکچین می‌توان فعالیت‌هایی بازیکنان را ردیابی کرد و همچنین به صورت آنی به آنها پاداش داد.

بلاکچین یک دفتر تغییرناپذیر است که تمام تراکنش‌ها را در خود ضبط می‌کند و به بازیگران این امکان را می‌دهد تا از حساب خود در سرویس‌های بازی متعددی استفاده کنند و تعامل گیمرها، سابقه بازیکن و تبادل آیتم‌های درون بازی همیشه ردیابی و ثبت می‌شود.

با این موارد ذخیره‌شده که به صورت عمومی هم در دسترس است، شهرت بازیکن به بلاکچین متصل می‌شود بنابراین منجر به تشویق و ایجاد رفتار خوب در جامعه می‌شود.

همین موضوع موجب ایجاد و تقویت یک محیط امن برای بازی می‌شود و شفافیت را در تمام اکوسیستم بازی منعکس می‌کند.

منبع: PaymentsSource

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.