راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران

رشد ۲۱ درصدی تراکنش‌های بانکی از طریق کیوسک‌بانک مسکن

کیوسک‌های بانکی ابزاری مهم در زمینه اجرای بانکداری الکترونیک هستند که با توجه به سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای به‌کاررفته در آنها، امکان دسترسی به خدمات متنوعی را فراهم می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، ارایه طیف متنوعی از خدمات بانکی از طریق کیوسک‌بانک مسکن سبب رشد ۲۱ درصدی تراکنش‌های بانکی از این طریق در شش‌ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ شده است.

استفاده از این کیوسک‌ها موجب سهولت دسترسی به خدمات و تسهیل دریافت اطلاعات و خدمات جدید و همچنین کاهش هزینه‌ها می‌شود. این کیوسک‌ها نیازمند وجود یک سیستم مقاوم سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با قابلیت‌های فراوان و درعین‌حال امن هستند.

کیوسک‌بانک مسکن، شامل تجهیزات بانکی متنوعی مانند کارت‌خوان‌های مطابق با آخرین استانداردهای بانکی، صفحه‌کلید بانکی، چاپگر رسید و بارکدخوان‌های یک‌بعدی و دوبعدی است که امکان ارایه سرویس‌های مختلف و متنوع به مشتریان را فراهم می‌کند. نرم‌افزار ارایه‌شده در این سیستم علاوه بر رعایت موارد امنیتی، سرویس‌های مختلفی را ارایه می‌کند.

نرم‌افزار کیوسک منطبق با استاندارد ISO8583-97 و همراه با بومی‌سازی فیلدهای استاندارد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تولید شده است. این نرم‌افزار با طراحی سه سطحی خود قادر است با کمترین تغییر با هر نوع سخت‌افزار منطبق با استانداردهای قدیمی و جدید متعارف، عملکرد یکسانی ارایه دهد.

در این نرم‌افزار، سرویس‌های متنوعی از قبیل سرویس کارت هدیه، اعلام مانده‌حساب، انتقال وجه کارت به کارت، تغییر رمز، سرویس‌های ساتنا و پایا، دریافت صورت‌حساب، پرداخت قبوض، شارژ برچسب پرداخت الکترونیک عوارض خودرو (ETC)، شارژ سیم‌کارت تلفن همراه، انتخاب حساب پیش‌فرض، برداشت و لغو مجوز برداشت بدون کارت، ارایه خدمت به کارت‌های چندحسابی و پرداخت اقساط ارایه شده است.

افزون بر این، سامانه کنترل مرکزی کیوسک‎بانک مسکن نیز که حاوی سیستم‌های مانیتورینگ و کنترل مرکزی آنلاین است، یکی از ابزارهای بسیار مهم مدیریتی برای کنترل و نگهداری کیوسک‌ها و دستگاه‌های خودپرداز است.

شرکت‌های پشتیبان خدمات کیوسک‌بانک با ارایه راه‌حل‌های کامل و جامع و پیاده‌سازی آن در زمینه سیستم‌های مانیتورینگ و کنترل مرکزی آنلاین، ضمن افزایش عملکرد شبکه‌های مختلف، هزینه نگهداری را نیز کاهش می‌دهد.

نمایش وضعیت کیوسک‌ها و هشدارهای آن، اعمال کلیه تنظیمات تجهیزات سخت‌افزاری، ارسال تنظیمات مربوط به هر سرویس، قابلیت فعال و یا غیرفعال کردن هر یک از سرویس‌ها و ارسال دستورات کنترلی به کیوسک‌ها، از مهم‌ترین قابلیت‌های سیستم کنترل مرکزی کیوسک بانک است.

همچنین از دیگر قابلیت‌های سیستم کنترل مرکزی کیوسک‌بانک می‌توان به قابلیت به‌روزرسانی تبلیغات و تنظیم زمان‌بندی نمایش، دریافت و نمایش کلیه تنظیمات مربوط به هر کیوسک، ارایه گزارش‌های آماری مختلف از نحوه کارکرد کیوسک‌ها، مدیریت کاربران و کنترل مرکزی شامل تعریف، حذف و ویرایش یک کاربر، تعریف کیوسک‌های مربوط به هر کاربر و سطح دسترسی به آنها و نیز امکان گروه‌بندی کیوسک‌ها اشاره کرد.

عملکرد مطلوب کیوسک‌بانک مسکن سبب شده در نیمه اول امسال رشد ۲۱ درصدی تراکنش‌ها از این طریق و نیز افزایش ۳۶ درصدی کارمزدهای حاصل از این رشد تراکنش نسبت به نیمه اول سال ۹۶ محقق شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.