راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دوره‌های MBA ارزهای رمزنگاری‌شده در دانشکده کسب‌وکاری در کره جنوبی برگزار می‌شود

دانشکده کسب‌وکاری در کره جنوبی مدرک ارشد در حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده به دانشجویان ارائه می‌دهد. کریپتو ام‌بی‌ای (Crypto MBA) یک برنامه یک سال و نیمه است که شامل موضوعاتی از قبیل بیت‌کوین، اتریوم، قراردادهای هوشمند، سرمایه‌های رمزنگاری‌شده، برنامه‌ریزی Dapp، تئوری بازی و  چگونگی نگارش وایت‌پیپرهای متقاعدکننده می‌شود. همزمان هم دولت به دنبال پیگیری‌های مربوط به رگولاتوری ارزهای رمزنگاری‌شده است.

دانشکده علوم و فناوری سئول که اغلب به‌عنوان اسیست (Assist) شناخته می‌شود، چند روز پیش اعلام کرد که مدرک MBA مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده و فناوری بلاکچین را هم به دانشجویان ارائه می‌دهد.

این دانشکده با اشاره به اینکه این دوره، اولین دوره ام‌بی‌ای رمزنگاری‌شده در دنیا است می‌گوید: «هدف از برنامه ام‌بی‌ای دانشکده اسیست تا کمبودهای موجود در حوزه تحقیقات علمی و آموزش سیستماتیکی که در حال حاضر در صنعت وجود دارد را، البته علی‌رغم علاقه زیادی که به موضوعات بلاکچین و ارزهای رمزنگاری‌شده وجود دارد، برطرف کند.»

این دانشکده از سال 2004 است که در رشته مدیریت کسب‌وکار مدرک کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهد. وب‌سایت این دانشکده در ارزیابی توانست رتبه اول را در میان دانشکده‌های مدیریت کسب‌وکار به دست آورد و شرکت‌های بزرگ و برجسته‌ای مانند ال‌جی، کی‌تی، دوسان اینفراکور و غیره در کلاس‌های این دانشکده شرکت می‌کنند.

براساس اخبار منتشرشده، برنامه تحصیلی این دوره‌ها شامل بیت‌کوین، اتریوم، قراردادهای هوشمند، رمزنگاری، ای‌اواس، یادگیری عمیق و مکانیسم‌های سیستم پویا است. برنامه درسی اقتصاد رمزنگاری‌شده هم شامل مطالعات ارز دیجیتال، اقتصادهای خرد، اقتصادهای کلان، رفتارهای اقتصادی و تئوری مبادله ارز، تئوری بازی و طراحی مکانیسم است.

علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند درباره موضوعاتی مانند مدیریت مکانیسم، آمار استراتژیک، حسابداری مالی دیجیتالی، استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال، سرمایه‌های رمزنگاری‌شده، برنامه‌ریزی Dapp و شیوه نگارش وایت‌پیپرهای متقاعدکننده یاد بگیرند.

دولت کره جنوبی در حال حاضر روی اقدامات رگولاتوری رمزنگاری‌شده‌ها کار می‌کند. عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده از سپتامبر سال گذشته در این کشور ممنوع شده است هرچند که تعدادی از قانون‌گزاران چندین لایحه برای تنظیم قانون‌گذاری آنها معرفی کرده‌اند.

منبع: Bitcoin.com

1 دیدگاه
  1. دانیال می‌گوید

    خیلی عالی چه خبر خوبی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.