راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تمرکز حصین ایمن بر تولید HSM / درباره خلیل طاهری، مدیر بخش امنیت شرکت حصین ایمن بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / خلیل طاهری از چهار سال پیش فعالیتش در مجموعه حصین را آغاز کرده و اکنون مدیر بخش امنیت شرکت حصین ایمن است. شرکت طرح و توسعه حصین ایمن از زیرمجموعه‌های هلدینگ حصین به‌شمار می‌رود که از 9 سال پیش به‌صورت بخشی مستقل از هلدینگ فعالیت می‌کند.

ببینید: نگاهی به دستگاه HSM حصین ایمن و به‌روزرسانی‌های جدید آن در گفت‌وگو با مدیر توسعه نرم‌افزار این شرکت

یکی از محصولات حصین ایمن HSM (Hardware Security Module) است که ابزاری برای انجام امور رمزنگاری و برای کنترل تمام مبادلات محرمانه است. در حال حاضر تنها چهار شرکت در تولید این دستگاه اعتبار جهانی دارند. مهم‌ترین وظیفه HSM محافظت فیزیکی و نرم‌افزاری از کلیدهای ذخیره‌شده و در عین حال فراهم آوردن سرویس‌های رمزنگاری از طریق این کلیدهاست.

در حال حاضر حصین ایمن HSM را تولید کرده است. دستگاهی که خلیل طاهری می‌گوید ما از سال 1390 در حصین ایمن به‌طور جدی روی تولید آن که یک فناوری های‌تک است، تمرکز کردیم و امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که می‌توانیم آن را در داخل کشور تولید کنیم.

مدیر بخش امنیت شرکت حصین ایمن در دانشگاه تهران و در مقطع کارشناسی ارشد هوش مصنوعی و رباتیک خوانده و اکنون دانشجوی دکتری هوش مصنوعی و رباتیک این دانشگاه است. طاهری در ابتدا به‌عنوان کارشناس توسعه نرم‌افزار وارد حصین ایمن شد، سپس مدیریت توسعه نرم‌افزار این شرکت را برعهده گرفت و امروز عضو هیات‌مدیره حصین ایمن و مدیر بخش امنیت آن است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.