راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی استارت‌آپ Toss، اولین یونیکورن فین‌تک در کره جنوبی

تاس (Toss) استارت‌آپ فین‌تکی کره جنوبی است که توانست با جذب سرمایه 80 میلیون دلاری به ارزشی معادل 1/2 میلیارد دلار دست یابد و به این ترتیب به‌عنوان آخرین یونیکورن شناخته‌شده در دنیا و اولین یونیکورن در کره معرفی شود.

تاس کارش را با ارائه پرداخت‌های فرد به فرد آغاز کرد و سپس سرویس‌های دیگری مانند بیمه، سرمایه‌گذاری، حساب پس‌انداز، مدیریت امتیاز اعتبار و یک داشبورد مالی را هم به خدماتش اضافه کرده که به این ترتیب کاربران می‌توانند تمام اتفاقات مالی خودشان را، البته با مشارکت اشخاص واسط، در یک مکان واحد ببینند.

این استارت‌آپ در حال حاضر 10 میلیون کاربر ثبت‌شده دارد که به عبارتی حدود 20 درصد از جمعیت کره از این سرویس استفاده می‌کنند.

تاس قصد دارد تا با مشارکت و همکاری موسسات مالی بیشتر و اضافه کردن کارگزاری‌های اوراق بهادار، محصولات و سرویس‌هایش را توسعه و گسترش دهد.

توسعه بازار به این استارت‌آپ کمک می‌کند تا جایگاهش را در این محیط رقابتی و در برابر رقبایی مانند کاکائوپی، که از سوی علی‌بابا پشتیبانی می‌شود، حفظ کند و روابط معنادار و عمیقی با کاربرانش، که استفاده‌شان از این پلتفرم از انجام یک پرداخت ساده فراتر رفته، برقرار کنند.

در این دوره سرمایه‌گذاری که در آن تاس توانست چنین افزایش سرمایه‌ای داشته باشد شرکت‌هایی ازجمله کلینر پرکینز، ریبیت کپیتال، آلتوس ونچرز، بسمر ونچرز، پی‌پل و کوآلکوم ونچرز حضور داشتند. می‌توان امیدوار بود که ورود سرمایه از سمت ایالات متحده به بازار استارت‌آپ‌های فین‌تک کره موجب بهبود اکوسیستم فین‌تک در این کشور شود.

باید گفت که این اولین اقدام کره در جهت ایجاد یونیکورن‌های فین‌تک است و در این زمینه از دیگر کشورهای رقیبش مانند هند و چین بسیار عقب است.

هرچند باید گفت که تاس قصد دارد تا علاوه بر توسعه و گسترش سرویسش در کره، به دیگر بخش‌ها ازجمله آسیای جنوب شرقی و به ویژه ویتنام نیز ورود پیدا کند.

درنهایت می‌توان به این موضوع امیدوار بود که سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر روی فین‌تک‌های کره‌ای هستند و این اتفاق می‌تواند موجب رشد صنعت فین‌تک کشور و همینطور ترغیب استارت‌آپ‌های فین‌تک برای فعالیت در کره شود.

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.