راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آنچه باید درباره هومن شاداب حقوقدان و فعال در حوزه رگ‌تک بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / هومن شاداب متخصص تاثیرگذار در حوزه‌های قانون، کسب‌وکار و تکنولوژی است و تحقیقاتش متمرکز بر بخش‌های قراردادهای هوشمند، فناوری‌های مالی، تراکنش‌های تجاری و بلاكچين است. شاداب همچنین از هم‌بنیان‌گذاران استارت‌آپ کلاوز است که در حوزه ساخت و ایجاد قراردادهای قانونی که توسط اینترنت اشیا ایجاد می‌شود، فعالیت می‌کند.

در واقع افراد می‌توانند به کمک این استارت‌آپ قراردادهایشان را به اینترنت اشیا و ای‌پی‌آی‌ها متصل کنند تا بتوانند روابط تجاری و فرایندهای کسب‌وکاری‌شان را خودشان مدیریت کنند. هومن شاداب 9 سال است که به‌عنوان استاد دانشگاه حقوق نیویورک فعالیت می‌کند و مدیر کنسرسیوم فناوری حقوقی منبع بازی به نام Accord Project نیز هست.

او همچنین از سال 2015 تاکنون با کوین سنتر همکاری دارد و در این مرکز تحقیقاتی در زمینه ارزهای رمزنگاری‌شده و فناوری‌های بلاكچين، از جمله بیت‌کوین انجام داده است. شاداب علاوه بر فعالیت‌هایش، همزمان به‌عنوان مشاور در آزمایشگاه استرینگ مشغول به کار است. او اغلب به شرکت‌ها و موسسات مالی در خصوص مسائلی از جمله انطباق، دعوی قضایی و عملیات مشاوره‌ می‌دهد و در حال حاضر در هیات مشاوره‌ای چند استارت‌آپ حضور دارد.

هومن شاداب نویسنده مقالات متعددی هم هست که در مجلات مختلفی از جمله مجله قانون‌گذاری و سیاست عمومی دانشگاه نیویورک و مجله قانون، کسب‌وکار و امور مالی استنفورد منتشر شده است. او در سال 2015 جایزه اوتو ال والتر را به خاطر مقاله‌اش درباره وام‌دهی مبتنی بر دارایی دریافت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.