راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل ۳۵ ساله‌ی صرافی کوین‌بیس به عنوان یکی از میلیادرهای دنیا معرفی شد

در حالی‌که طی چند ماه گذشته بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار از ثروت کریپتوکارنسی‌ها از بین رفته است، اما برایان آرمسترانگ ، صاحب بزرگ‌ترین صرافی‌ ارزهای رمزنگاری‌شده ایالت متحده‌ی آمریکا به عنوان یکی از میلیاردهای دنیا معرفی شده است.

اواخر ماه اکتبر، برایان آرمسترانگ مدیرعامل صرافی کوین‌بیس معامله‌ای را صورت داد که بعد از آن حدود ۳۰۰ میلیون دلار بر ارزش شرکتش افزوده شد و در نهایت این شرکت به میزان ۸ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. بعد از ارزیابی‌های دقیق، سهام برایان آرمسترانگ در کوین بیس حدود ۱.۳ میلیارد دلار تعیین شد. 

آرمسترانگ در حال حاضر ۳۵ سال سن دارد، او کوین بیس را در سال ۲۰۱۲ و در سن ۲۹ سالگی تاسیس کرده است. از همان زمان، آرمسترانگ به دلیل موفقیت‌های بزرگش، عناوین مختلفی را به خود اختصاص داده است، به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۶ فورچون آرمسترانگ را در رتبه‌ی دهم تاثیرگذاران زیر ۴۰ سال حوزه‌ی کسب‌وکار قرار داد. هم‌اکنون نیز فوربس او را یکی از میلیادرهای جهان می‌داند.

طی سال‌های گذشته قیمت ارزهای رمزنگاری شده با تحولات بسیاری روبرو شد، اما کوین بیس که در سانفرانسیسکو مستقر است، هم‌چنان موضع خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌ ارزهای رمزنگاری در ایالت متحده حفظ کرده است. این صرافی بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد، بسیار سودآور است و احتمالا در سال جاری ۱.۳ میلیارد دلار درآمد خواهد داشت.

به دلیل شیفتگی وافر این شرکت به چشم‌انداز خود و ارزهای رمزنگاری شده، آن‌ها حتی برای پرداخت حقوق اکثر کارکنان خود نیز از بیت‌کوین استفاده می‌کنند.

با چنین آمارهایی، کوین‌بیس توانست از تایگر گلوبال منیجمنت (Tiger Global Management) سرمایه‌ی عظیمی را در آخرین سری سرمایه‌گذاری خود جذب کند. البته گفتنی است که اندرسون هورویتز (Andreesen Horowitz) و ولینگتن منیجمنت (Wellington Management) نیز در این سرمایه‌گذاری سهیم بودند.

سال گذشته، کوین بیس فراز و فرودهای بسیاری را متحمل شد. برای این‌که تحولات کوین‌بیس در سال گذشته را به صورت کامل درک کنید، باید بگوییم که آخرین سری سرمایه‌گذاری کوین‌بیس به آگوست ۲۰۱۷ برمی‌گردد که ارزش آن را به ۱.۶ میلیارد دلار رسانده بود.  با این حال، اواخر سال ۲۰۱۷ اپلیکیشن کوین‌بیس به عنوان برنامه‌ای که بیشترین دانلودهای آیفون را بدست آورده است، معرفی شد و همین موضوع سبب شد تا سهام آن در بازار ثانویه معامله شود و ارزش کوین بیس به ۴.۵ میلیارد دلار برسد. 

کوین‌بیس یک صرافی یا کارگزاری است که در آن خرده‌فروشان می‌توانند با استفاده از یک حساب بانکی، اوراق بهاداری هم‌چون بیت‌کوین یا اتر را خریداری کنند و به انجام مبادلات بپردازند و تاجران نیز می‌توانند مناقصات مختلفی را انجام دهند.

مدل کسب‌وکار کوین‌بیس به گونه‌ای است که در قبال انجام معاملات از مشتریانش هزینه دریافت می‌کند، لذا بالا و پایین شدن قیمت‌ ارزهای رمزنگاری شده اثر چندانی در درآمد این صرافی ایفا نمی‌کند.

اما نهایتا آینده‌ی کوین‌بیس به عملکرد ارزهای رمزنگاری شده وابسته است. کوین‌بیس ادعا می‌کند که از ۳۰۰ میلیون دلاری که اخیرا جذب کرده است، برای گسترش ارتباطات خود استفاده خواهد کرد. آن‌ها سعی می‌کنند با این سرمایه ارزهای دیجیتالی متنوعی را به مبادلات خود اضافه کنند و هم‌چنین با موسسات مالی بیشتری همکاری داشته باشند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.