راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک الهلال تراکنش صکوک 500 میلیون دلاری از طریق فناوری بلاکچین انجام داد

بانک الهلال واقع در ابوظبی تراکنشی مبتنی بر زنجیره بلوک برای اوراق بهادار اسلامی به ارزش 500 میلیون دلار انجام داده است. این بانک چند روز گذشته اعلام کرد که با استفاده از فناوری زنجیره بلوک، اوراق قرضه سازگار با شریعت، یا همان صکوک، به ارزش 500 میلیون دلار را در بازار ثانویه منتشر کرد و این اوراق در سپتامبر سال 2023 به بلوغ خود می‌رسد.

جیبرل نتورک، استارت‌آپ فین‌تکی در امارات متحده، در بخش فناوری این کار و با ابزارهای بلاکچین و زیرساخت‌های موردنیاز در فرایند تسهیل تراکنش‌ها به بانک کمک کرد.

بانک الهلال اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از بلاکچین و ادغام این فناوری به زیرساخت‌ها، بازار صکوک را تغییر دهد و صکوک‌های دیجیتالی یا هوشمندی ارائه دهد که منجر به انجام تراکنش‌های بهتر و کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود.

به گفته بانک، صکوک اسلامی یکی از رو به رشدترین دارایی‌ها است و با 97/9 میلیارد دلار اوراق قرضه‌ای که در سال 2017 منتشر شد می‌توان گفت که این حوزه نسبت به سال 2016 رشد 50 درصدی داشته است.

ماه گذشته موسسه مالی بلوسوم فایننس در اندونزی هم به دنبال صدور صکوک یا اوراق قرضه سازگار با شریعت روی بلاکچین بود تا از آنها برای تامین مالی پروژه‌های اجتماعی استفاده کند. بانک جهانی هم توانست تابستان امسال و از طریق اولین اوراق قرضه مبتنی بر بلاکچین خود، 81 میلیون دلار سرمایه به دست آورد.

منبع: Coindesk

1 دیدگاه
  1. حمید می‌گوید

    بلوغ خود میرسد! ترجمه لفظی انجام دادید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.