راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونگی قطع پیامک‌های تبلیغاتی تلفن همراه

پیامک‌ها به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی به کار گرفته می‌شوند اما برخی از آنها بیهوده هستند و برای مخاطبان مزاحمت ایجاد می‌کنند. جالب اینجاست که تعدادی از شرکت‌ها با همکاری اپراتورها این پیام‌ها را برای مخاطبان می‌فرستند و با کسر شارژ آنها هزینه‌های میلیاردی کسب می‌کنند.

تا دو سال پیش هر اپراتوری راه‌حل متفاوتی برای حذف پیامک‌های ارزش افزوده داشت، اما اکنون روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده است.

روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه با ارسال پیامک به شماره 800 و یا شماره‌گیری #800* انجام می‌شود. مشترکان با این سامانه از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم‌کارت خود و روش غیر فعال‌سازی آن آگاه می‌شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی با موضوعات مختلف، می‌توانند این خدمات را غیرفعال کنند.

در صورت فعال‌سازی این خدمات پیامکی از سوی مشترکان، اپراتورها باید ضمن ارسال پیامک در ساعات 9 صبح تا 9 شب، میزان هزینه خدمات و نحوه مسدود کردن آن موضوع پیامکی را اعلام کنند. در صورت درخواست مشترک برای غیرفعال کردن، آن پیامک ارزش افزوده، ظرف 24 ساعت قطع شود.

هزینه استفاده از این سامانه تنها ارسال یک پیامک است و هیچ هزینه جانبی دیگری ندارد. همچنین با اجرای این سامانه، مشکلی برای دریافت پیامک‌های بانکی و تراکنش‌های بانکی مشترکان پیش نمی‌آید.

 

مراحل حذف پیامک‌های تبلیغاتی

در گام اول کد یو‌اس‌اس‌دی *800# را وارد کنید.

 

در مرحله بعد شماره 3، قطع تبلیغات را وارد کنید.

 

در این مرحله پیامکی برای شما ارسال می‌شود مبنی بر اینکه تا 24 ساعت آینده درخواست شما بررسی می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.