راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نظام پیشنهادی پرداخت خرد شهری رونمایی شد

امروز ششم آذرماه در نشستی در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران موضوع پرداخت‌های خرد شهری و طرح سرویس یکپارچه پرداخت بر بستر بارکد دو بعدی در شبکه تاکسیرانی تهران، بررسی شد. در این نشست محمد فرجود رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری، مدیران شهرداری و مدیران کسب‌وکارهای بانکی و پرداخت، حضور داشتند.

ابتدای این جلسه شیوه‌های پرداخت خرد در تهران و مسائل پیرامون آن مورد توجه قرار گرفت. این پرداخت‌ها عبارتند از: پرداخت با کارت‌های شتاب، پرداخت آفلاین و پرداخت‌های مبتنی بر تلفن همراه. مدل سوم تا امروز توسط استارت‌آپ‌های این حوزه پیش می‌رفت اما طی این مسیر به بن‌بست خورده و فرآیندها به کندی طی شده است.

قرار است مساله تعدد کدهای کیوآر در تاکسی‌های شهر تهران و اپلیکیشن‌های متعدد از طریق ارائه زیرساخت مناسب حل شود.

1 دیدگاه
  1. مرضیه جلالی ابیانه می‌گوید

    با سلام و درود؛ به نظر می رسد زمان اجماع در خصوص ارائه خدمت پرداخت خرد از طریق QR Code به پایان رسیده است. سرعت تولید و نشر علم و تکنولوژی اینقدر فزاینده شده است که به نظر می رسد در صورتی که در اسرع وقت نسبت به تولید و نشر یک امکان اقدامی نشود، آن تکنولوژی ازمدافتاده (دمده) خواهد بود. بنابراین بهتر است متولیان این امر تلاش خود را در جهت فراهم سازی یک ارز دیجیتال قابل فهم برای اتوماسیون حمل و نقل شهری بکار گیرند تا بتوان از طریق آن بدون رد و بدل نمودن نقدینگی، اعتباری را انتقال داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.