راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیرعامل اپل: تنظیم مقررات در حوزه فناوری موضوعی اجتناب‌ناپذیر است

تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل بر این باور است که تنظیم مقررات جدید برای صنعت فناوری، موضوعی اجتناب‌ناپذیر است. کوک در مصاحبه‌ای گفته است که بازار آزاد به‌خوبی جوابگو نیست و به همین دلیل هم صنعت فناوری باید به سمت مقررات و قانون‌گذاری برود.

او در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید: «من خودم چندان طرفدار مقررات و قانون‌گذاری نیستم و بیشتر به بازار آزاد اعتقاد دارم. اما زمانی هم که بازار آزاد آن طور که باید جوابگو نیست باید آن را قبول کنیم و باید بگویم که این بازار در اینجا جوابگو نیست. به نظرم ورود سطحی از مقررات در این حوزه اجتناب‌ناپذیر است و فکر می‌کنم که دولت در همین رابطه یک سری قوانین را تصویب خواهد کرد.»

البته نظرات کوک درست بعد از گزارشات ارائه‌شده درباره فیس‌بوک بیان شد مبنی بر اینکه این شرکت متهم به استفاده از شرکت تحقیقاتی دیفاینر علیه شرکت‌های اپل و گوگل شده است و هرچند که این رسانه اجتماعی این اتهام را رد کرده است.

از سال گذشته که داده‌های 87 میلیون کاربر فیس‌بوک در اختیار شرکت کمبریج آنالیتیکا قرار گرفت، تیم کوک از منتقدان جدی فیس‌بوک شده است و حتی در یکی از سخنرانی‌های خود در دانشگاه دوک، این شرکت را مورد انتقاد قرار داد.

کوک، حفظ حریم خصوصی داده‌ها را جزو حقوق بشر و آزادی مدنی می‌داند و خواستار قوانین سختگیرانه‌تری در این خصوص شده است.

مدیرعامل اپل از بحرانی بودن وضعیت گفت و اینکه به نظرش یک سری قوانین مستحکم و ماهرانه‌ای در این خصوص لازم است و در ادامه توضیح داد: «به نظر من نباید این امکان وجود داشته باشد که بتوان به جستجوهایی که افراد طی سال‌ها در اینترنت انجام می‌دهند، مخاطبانشان، علایقشان و جزئیات خصوصی زندگی‌شان دسترسی وجود داشته باشد.»

چند ماه پیش اعلام شد که گروه‌ها و شرکت‌های فناوری مانند شورای فناوری اطلاعات، که شامل شرکت‌هایی ازجمله فیس‌بوک، آمازون، گوگل و سلزفورس می‌شود، در حال همکاری با کاخ سفید برای تنظیم قوانین مربوط به حریم خصوصی داده‌ها هستند.

منبع: PYMNTS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.