راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس VoLTE همراه اول راه‌اندازی شد

VoLTE فناوری نوینی است که علاوه بر بالا بردن کیفیت مکالمه، امکان دسترسی به اینترنت در طول مکالمه را نیز فراهم می‌کند.

به گزارش زومیت، فناوری VoLTE استاندارد جدیدی در شبکه‌های ارتباطی بی‌سیم پرسرعت برای گوشی‌های موبایل است که در آن، صدا در بستر LTE و با کیفیت و پایداری بسیار بالا منتقل می‌شود. آخرین نسل شبکه تلفن همراه (LTE) همراه اول به امکان تماس صوتی مجهز شده است؛ مشترکین همراه اول از این پس می‌توانند بر بستر این شبکه، مکالمه‌ای با آخرین استانداردهای جهانی و بهترین کیفیت صدا (کیفیتHD ) داشته باشند.

فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (Voice over LTE) یا همان VoLTE، یک فناوری نوین است که بدون استفاده از آن قادر به برقراری تماس در شبکه G4 نخواهیم بود. در حال حاضر اکثر شبکه‌های LTE  و همچنین گوشی‌های هوشمند، با وجود پشتیبانی از اتصال LTE، در زمان مکالمه به شبکه G2 سوئیچ می‌کنند و این به معنی قطع اینترنت و کاهش پهنای باند ارتباطی و متقابلاً افت کیفیت انتقال صدا است؛ اما با فناوری VoLTE نه‌تنها کیفیت صدا در بالاترین سطح باقی می‌ماند، بلکه در زمان مکالمه، کاربر به اینترنت نیز دسترسی خواهد داشت.

تماس VoLTE از بستر شبکه‌های G2 و G3  نمی‌گذرد و علاوه بر تجربه یک مکالمه صوتی با کیفیت بالا، امکان استفاده همزمان از صوت و دیتا را نیز فراهم می‌کند؛ لذا مشترکین می‌توانند در حین مکالمه صوتی از اینترنت استفاده کنند؛ به‌عنوان مثال می‌توانند بر بستر اینترنت پیغام، عکس، ویدئو و محتوای دیگر دریافت و ارسال کنند.

مزایای VoLTE چیست؟

امکان برقراری تماس در شبکه LTE

کیفیت صدای بسیار بالا (با کیفیتHD ) بر روی سرویس  VoLTE

پایین بودن زمان برقراری تماس یا Call Setup

امکان استفاده همزمان از مکالمه و دیتا

 

چگونه از VoLTE استفاده کنیم؟

برای استفاده از VoLTE همراه اول، سیم کارت باید از نوع USIM باشد. اطلاعات بیشتر در وب‌سایت همراه اول درج شده است.

برای برقراری تماس VoLTE همراه اول نیازی به استفاده از دیتای تلفن همراه نیست.

نحوه برقراری تماس از طریق VoLTE هیچ تفاوتی با تماس عادی ندارد و تمام مشترکینی که دارای تلفن همراهی با قابلیت پشتیبانی از VoLTE همراه اول باشند با قرار گرفتن در پوشش شبکه LTE و برقراری تماس به صورت معمول یک تماس با کیفیت VoLTE خواهند داشت.

گوشی‌های تلفن همراه (LG M۷۰۰ (Q۶ Prime) ،LG M۷۰۰ (Q۶ Plus، گلکسی اس ۸، گلکسی اس ۸ پلاس، هواوی پی ۱۰، هواوی پی ۱۰ پلاس اولین مدل‌های تلفن همراه با قابلیت پشتیبانی از VoLTE همراه اول هستند. سایر برندها و مدل‌های مختلف در آینده به لیست تلفن‌های دارای قابلیت پشتیبانی از سرویس VoLTE اضافه خواهند شد.

مشترکینی که دارای این نوع از تلفن‌های هوشمند هستند با به‌روزرسانی‌های دستگاه خود و شماره گیری #۲۴۵۱*۱۰* می‌توانند این سرویس را فعال کنند. همچنین در صورت عدم قابلیت اتصال، با شماره‌گیری همین کد دستوری پیغامی برای کاربر ارسال خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.