راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به استارت‌آپ‌ها در 6 ماه اول امسال

معاون توسعه مدیریت و سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری: «در 6 ماهه گذشته بانک‌های ما 3500 میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های استارت‌آپی پرداخته‌اند. این نشان‌دهنده این موضوع است که اعتماد لازم ایجاد شده است که جوانان می‌توانند تحول ایجاد کنند.»

به گزارش شنبه پرس، علیرضا دلیری، معاون توسعه مدیریت و سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دومین گردهمایی سراسری مدیران صندوق کارآفرینی امید ضمن اشاره به این که این صندوق مانند نامش باید در دل مردم امید ایجاد کند، اظهار امیدواری کرد که این امر با عملکرد مناسب این صندوق رخ خواهد داد.

او گفت: «کشورهایی که پیشرفت کرده و توانسته‌اند سرعت ویژه‌ای در رشد اقتصاد داشته باشند، بر فعالیت نخبگان در بستر فناوری‌های نوین تکیه کرده‌اند.»

دلیری با بیان اینکه، کشور ما نیز در چند سال گذشته به نیروی انسانی توجه ویژه‌تری داشته و قانون حمایتی را در این راستا ایجاد کرده است، افزود: «در راستای این قانون تکالیفی مشخص و نهادهای مالی ایجاد و فعالیت‌هایی آغاز شد که نتایج آن امروز در زندگی روزمره مردم مشهود است.»

او با اشاره به این که امروز بیش از ۳۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان در ایران وجود دارد، گفت: «در شرایط اقتصادی کنونی کشور که شرکت‌های سنتی با سرعت رشد پایینی مواجه بوده‌اند، شرکت‌های دانش‌بنیان رشد قابل‌توجهی داشته‌اند به طوری که در رصد معاونت علمی رشد بالای ۱۵ برابری برخی از این شرکت‌ها را شاهد بوده‌ایم.»

۳۵۰۰ پرداخت میلیارد تومان تسهیلات به استارت‌آپ‌ها در ۶ ماه

او بیان کرد: «در ۶ ماهه گذشته بانک‌های ما ۳۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های استارت‌آپی پرداخته‌اند. این نشان‌دهنده این موضوع است که اعتماد لازم ایجاد شده است که جوانان می‌توانند تحول ایجاد کنند.»

معاون توسعه مدیریت و سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: «شرکت‌های استارت‌آپی و نوپای دانش‌بنیان از پشتوانه اندیشه و علم افراد فرهیخته برخوردار هستند و این موضوع باعث توقف‌ناپذیری آنان می‌شود.»

صندوق کارآفرینی امید به حمایت از شرکت‌های نوپا می‌پردازد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه معاونت علمی در ادامه با اشاره به تفاهم‌نامه مشترکی که پیش از این با صندوق کارآفرینی امید به امضا رسیده است، گفت: «این تفاهم‌نامه برای حمایت از شرکت‌های کوچکی است که به تازگی قدم در این راه می‌گذارند، چراکه این شرکت‌ها بیشتر نیاز به حمایت دارند.»

دلیری بیان کرد: «این تفاهم‌نامه برای ایجاد یک فهم مشترک بود. در حالی‌که اعتقاد داریم بستر فعالیت این صندوق اشتغال است، اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هم برای معاونت علمی و هم گردانندگان این صندوق از اولویت بیشتری برخوردار است.»

او تاکید کرد: «توقع ما این است که توجه به استارت‌آپ‌ها و فضای دانش‌بنیان به استان‌های کشور تزریق‌شده و این تکلیف ایجاد شود که اولویت سرمایه‌گذاری و حمایتی ما دانش‌بنیان کشور است که بتوانیم تولید علمی داشته باشیم.»

صدور ضمانت‌نامه به وسیله صندوق‌های پژوهشی و فناوری

معاون توسعه مدیریت و سرمایه معاونت علمی ادامه داد: «در موضوع ضمانت‌نامه، باید به موضوعاتی مانند منابع انسانی، بازار شرکت، واحد تحقیق و توسعه و غیره توجه کرد. چراکه یک فکر ارزش بالاتری از اسناد ملکی دارد. ضمن اینکه معاونت علمی نیز این نوع فعالیت‌ها را از طریق صدور ضمانت‌نامه به وسیله صندوق‌های پژوهشی و فناوری حمایت خواهد کرد.»

او بیان کرد: «اگر همت اقتصاد کشور بر پایه دانش، فکر و فناوری باشد، می‌توان امیدوار بود که سرعت رشد کشورمان از کشورهای پیشرفته نیز بیشتر باشد. چراکه بستر نیروی انسانی در ایران بسیار برجسته است. ما رتبه نخست تولید علم در منطقه و ۱۶ در دنیا هستیم، اما این بایستی در تولید محصول نیز خود را نشان دهد.»

1 دیدگاه
  1. رامین می‌گوید

    استارت آپ هایی که کارشان دلالی نوین و جابجایی پول است! با چند تا سرور و اپلیکیشن فقط چند چرخه به چرخه ی پول کشور که در دست عده ی مشخصی است اضافه می کنند و نامش را می گذارند نو آوری در حالی که هیچ تاثیری در چالش های عمده ی ما مانند مسکن و بهداشت و محیط زیست و پوشاک و خوراک و غیره ندارند.
    «کارنما» هایی که مانند گدایی و دزدی و مانند اینها شبه شغل اند!
    کسانی که کارشان شبیه دلال هایی است که جلوی درب مراکز خرید و فروش خودرو برای ماشین ها دست تکان می دهند! شبیه دلار فروش های سه راه منوچهری!
    نام چندتا از این استارت آپ ها را می نوشتید تا برایتان تک به تک نقدشان کنم.
    اینها حتی از نام و نشان فارسی و ایرانی هم گریزانند. چنان نام نشانی برای خودشان سمبل می کنند که انگار بچه ناف سیلیکون ولی هستند و با روسای اینتل و آی بی ام ، قهوه خانه می رفته اند!
    به این سختی نفت می فروشیم آن وقت پولِ خونی نفت را می دهید دست یک کسب و کارهایی که کارشان دلالی است.
    خدماتی را که دولت باید با قیمت کم و به عموم بدهد اختصاصی سازی می کنید و با اسم های قشنگ و گول زنک،در اختیار دیگران قرار می دهید تا برای ارائه همان خدمات چند برابر از جیب مردم دریافت کنند! ثروت را در اختیار عده محدودی قرار می دهید و جامعه بردگان جدید می سازید ادعای عدالت هم می کنید! از ویژگی های لیبرال دموکراسی این است که کاری کند بردگان، با وجود همه بدبختی احساس آزادی و خوشبختی کنند!خوشحال باشیم تاکسی اینترنتی داریم خوشحال باشیم که راننده برده ی تاکسی های اینترنتی هستیم!
    99 درصد این استارت آپ ها فقط یک دستگاه دروغ، برای تقسیم ناعادلانه و ظاهرا سازی برای تقسیم پول بادآورده نفت هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.