راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درباره نیکلای استرونوسکی مدیرعامل روولوت چه می‌دانید؟

ماهنامه عصر تراکنش / نیکلای استرونوسکی کارآفرین بریتانیایی روسیه‌ای‌تبار است که در حال حاضر او را به‌عنوان هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل استارت‌آپ بانکداری دیجیتالی روولوت می‌شناسند. البته پیش از راه‌اندازی کسب‌وکار روولوت، استرونوسکی به‌عنوان یک معامله‌گر در شرکت‌های کردیت سوئیس و لمان برادرز فعالیت می‌کرد.

روولوت در واقع یک جایگزین بانکداری دیجیتالی است که محصولات و سرویس‌هایی از جمله کارت‌های نقدی از پیش پرداخت‌شده مسترکارت و ویزا، صرافی ارز، صرافی ارزهای رمزنگاری‌شده از جمله بیت‌کوین، اتریوم، لایت‌کوین، بیت‌کوین کش، ریپل و انجام پرداخت‌های فردبه‌فرد به مشتری ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های روولوت این است که در حال حاضر هیچ هزینه‌ای برای اکثر خدماتی که ارائه می‌دهد، ندارد و در واقع برای یک بازه زمانی محدود رایگان است و برای انجام تبادل ارز خود در روزهای عادی هفته، از نرخ مبادله بین‌بانکی جاری تبعیت می‌کند اما در روزهای پایانی هفته و در تعطیلات نرخ تبادل ارزشان بین 5/0 تا 5/1 درصد افزایش پیدا می‌کند.

اپلیکیشن روولوت امکان دسترسی سریع به ارزهای پراستفاده رمزنگاری‌شده و تبدیل آن به 25 ارز رایج در کشورها را فراهم می‌کند. این اپلیکشن با هدف ایجاد یک پلتفرم بدون اصطکاک و استفاده از پول و مدیریت آن در سراسر دنیا در سال 2015 در لندن راه‌اندازی شد. استرونوسکی در مصاحبه‌ای با فوربس درباره راه‌اندازی این استارت‌آپ گفت که در گذشته و زمانی که سفرهای بسیار انجام می‌داد، هزار پوند صرف کارمزد انجام تراکنش‌های خارجی می‌کرد که به نظرش به هیچ‌وجه درست و منطقی نبود و به همین دلیل سعی کرد تا بتواند یک کارت چندارزی پیدا و از آن استفاده کند.

در سال 2018، روولوت با اعلام اینکه ارزشی معادل 7/1 میلیارد دلار به دست آورده، خودش را یک یونیکورن معرفی کرد و گفت که در حال حاضر بیش از دو میلیون کاربر دارد. نیکلای استرونوسکی در فهرست بیزنس اینسایدر از 35 کارآفرین و افراد موفق در حوزه فین‌تک زیر سال 35 سال بریتانیا که در سال 2018 تهیه شد، در رتبه نخست قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.