راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک آرین بر سر دوراهی افزایش سرمایه یا ادغام بانکی

در پی نامه سرگشاده سهامداران بانک آرین خطاب به رییس‌کل بانک ‌مرکزی و درخواست تجدید نظر نسبت به تعلیق مجوز نخستین بانک الکترونیکی ایران، بالاترین مقام اجرایی بازار پول از بررسی دوباره وضع بانک آرین و سهامدارانش خبر داد.

محمود بهمنی با اشاره به این نکته که بانک مرکزی از سهامداران متضرر بانک آرین حمایت کامل می کند، گفت: بانک ‌مرکزی ابتدا سرمایه بانک‌های تمام الکترونیک را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و با تصویب شورای پول و اعتبار این مبلغ ابتدا به ۲۰۰ میلیارد تومان، سپس به ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

مجال برای شروع مجدد

وی افزود: هرچند سهامداران بانک آرین در مهلت مقرر نتوانستند در زمینه افزایش سرمایه اقدام کنند، اما بانک مرکزی هنوز هم این فرصت را برای آنان قایل است که در این زمینه یا با ادغام با دو موسسه مالی و اعتباری دیگر، از جمله اعتماد ایرانیان، بتوانند بانک نیرومند دیگری راه‌اندازی کنند یا در فرصت مقرر سهامداران نسبت به افزایش سرمایه اقدام و شرایط را مهیا کنند.

وی در مورد این که آیا سهامداران بانک آرین باید با درخواست جدید، بانک جدید دیگری را راه‌اندازی کنند، اظهار داشت: خیر، اگر سهامداران در مهلت مقرر اقدام کنند مورد حمایت بانک مرکزی قرار می‌گیرند. وی تاکید کرد: در صورتی که همه چیز روال قانونی خود را طی کند و شرایط و مقررات رعایت شود می توانیم شاهد تغییر وضعیت این بانک خصوصی باشیم.

اما آنچه که به نظر می‌سد بیشتر دلخواه بانک مرکزی باشد، گزینه ادغام بانک الکترونیکی آرین با دو موسسه مالی و اعتباری دیگر است چرا که از این طریق هم پاسخی مثبتی به درخواست مسئولان و سهامگذاران بانک آرین داده است و هم زمینه بانک شدن دو موسسه دیگر را فراهم کرده است تا نظارت خود را گسترده تر و جامع تر کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.