راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب کسب‌و‌کار بلاکچین منتشر شد

ترجمه فارسی کتاب «THE BUSINESS BLOCKCHAIN» نوشته ویلیام موگایار از انتشارات وایلی با عنوان «کسب‌و‌کار بلاکچین» منتشر شد. این کتاب را پیمان رحمانی ترجمه کرده و انتشارات راه پرداخت با حمایت شرکت «هاب» آن را به چاپ رسانده است. ویتالیک بوترین خالق ارز رمزنگاری شده اتریوم نیز مقدمه‌ای بر این کتاب نوشته است.

ویلیام موگایار نویسنده کتاب «کسب‌و‌کار بلاکچین» تجربه‌ای 34ساله در حوزه فناوری دارد و در این مدت به‌عنوان مدیر اجرایی، تحلیلگر، مشاور، کارآفرین، رهبر فکری و سرمایه‌گذار مشغول به کار بوده است. او در کتاب آینده‌ای را تصور می‌کند که تحت‌تأثیر تغییرات اساسی ناشی از فناوری بلاکچین است که فاکتور مهمی در افزایش سرعت تحولات در حوزه فناوری به‌شمار می‌رود. درست به همان شیوه‌ای که اینترنت توانست امکانات جدیدی را در اختیار ما قرار بدهد که در سال‌های اول ظهور و پیدایش‌اش قابل تصور نبود، بلاکچین نیز مدل‌های کسب‌وکار و ایده‌های جدیدی را شکل خواهد داد که هنوز نمی‌توانیم تصوری از آنها داشته باشیم. او معتقد است بلاکچین بیش از آنکه یک انقلاب باشد، حرکت آرامی است که به‌تدریج به یک سونامی تبدیل می‌شود و هر چیزی را که در مسیر پیشرفتش مشکل ایجاد کند، از پیش رو برمی‌دارد. او در مقدمه کتابش می‌گوید «به بیان ساده، اگر شبکه جهانی وب را اولین لایه اینترنت در نظر بگیریم که در سال 1990 شکل گرفت، بلاکچین را می‌توان به‌عنوان دومین لایه مهم اینترنت به شمار آورد. کانون توجه اصلی این لایه عمدتا به اعتماد مربوط می‌شود و به همین دلیل نام آن را لایه اعتماد می‌گذاریم.»

همچنین ببینید: معرفی کتاب کسب‌و‌کار بلاکچین / معرفی، پیاده‌سازی و کاربرد فناوری بعدی اینترنت

همچنین ببینید: زنجیره بلوک در خدمات مالی، نگاهی به کتاب کسب‌و‌کار بلاکچین

موگایار همچنین در کتابش خبر از هزاران و شاید میلیون‌ها بلاکچین در آینده‌ای نه چندان دور می‌دهد که منجر به بازتعریف نقش‌ها، روابط، اعتماد، قدرت و حاکمیت خواهد شد. وی پرسیدن این سؤال که بلاکچین می‌تواند چه مشکلاتی را حل کند، را مناسب نمی‌داند، زیرا معتقد است دید ما را نسبت به توانایی‌های بالقوه بلاکچین، محدود خواهد کرد. در عوض او در کتابش بیان می‌دارد که باید به فرصت‌های جدید در این حوزه فکر کنیم و این امکان را به فناوری بلاکچین بدهیم تا بتواند مشکلات فراتر از مرزهای ذهنی، قانونی و سازمانی را حل کند.

بلاکچین یکی از روندهای تاثیرگذار فناوری است که در چند سال گذشته همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرده است و در آینده نزدیک تحولات عظیمی را ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر به نظر می‌رسد پتانسیل‌های این فناوری به‌صورت کامل ظهور و بروز نیافته و احتمالا در سال‌های آتی و با بلوغ بیشتر این فناوری باید شاهد تغییرات عظیمی در این حوزه باشیم. اهمیت این فناوری در آینده، لزوم مطالعه و شناخت آن را به ما گوشزد می‌کند که این کتاب می‌تواند تا حد قابل قبولی این شناخت را فراهم کند.

کتاب کسب و کار بلاکچین هفت فصل دارد و در 232 صفحه با قیمت 46000 تومان عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه راه پرداخت با تخفیف به قیمت 38000 تومان خریداری کنند.

1 دیدگاه
  1. فرهاد می‌گوید

    سلام.
    ممنون بابت سایت و مطالب مفید.و کمک هاتون
    این کتاب(pdf) رو از کجا وچگونه باید تهیه کنم??
    ممنون میشم پاسخ بدید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.