راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برای ۱۰ میلیون نفر در ایران کوپن الکترونیکی صادر می‌شود

معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور کوپن الکترونیکی برای 10 میلیون نفر خبر داد.

احمد میدری خبر داده که دولت با درخواست وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد دارد برای خرید کالاهای اساسی به مردم کوپن الکترونیکی ارائه کند و طرحی در این خصوص به دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری ارسال شده و در حال بررسی است.

احمد میدری؛ معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
احمد میدری؛ معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

به گفته میدری، قرار است برای ۱۰ میلیون نفر یا هشت دهک از افراد جامعه کالا کارت به صورت کوپن الکترونیکی برای تأمین کالاهای اساسی صادر شود و این طرح با همکاری بانک مرکزی انجام می‌شود. جلساتی با بانک مرکزی به منظور تبدیل کارت بانکی یارانه افراد به کالا کارت برگزار شده است.

میدری با اشاره به اینکه در این طرح کالا کارت به صورت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود و افراد هیچ دسترسی به پول نقدی ندارند، گفت: «در اصل این کارت‌ها تضمینی برای رسیدن کالاهای اساسی وارداتی با یارانه ارزی به دست مصرف‌کنندگان نهایی است.»

به گفته او، کالا کارت به صورت الکترونیکی بر اساس برآوردها قرار است برای ۱۰ میلیون نفر صادر و سالی سه تا چهار مرتبه شارژ شود.

پیش از این انوشیروان محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته بود که به تمامی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، سبد کالایی تا آخر شهریور داده می‌شود و برای هشت دهک افراد جامعه برنامه تأمین کالاهای اساسی با ارائه کوپن الکترونیکی در دستور کار قرار دارد.

به گفته میدری، قرار است همان کارت بانکی که افراد با آن یارانه می‌گیرند به «کالا کارت» تبدیل شود تا شهروندان ایرانی با مراجعه به فروشگاه‌ها سهمیه کالایی خود را دریافت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.