راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نشست دیجی‌کالا در مورد Affiliate Marketing برگزار شد

دیجی‌کالا دیروز ۲۵ شهریورماه در مراسمی با حضور فعالان بازار آنلاین و نمایندگان کسب‌وکارهای اینترنتی، جدیدترین پلتفرم بازاریابی آنلاین خود را معرفی کرد. سیستم همکاری در فروش یا Affiliate Marketing در این مراسم رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم که در هتل هما تهران برگزار می‌شد، مدیرعامل دیجی‌کالا به ارائه توضیحاتی در خصوص مسیری که دیجی‌کالا طی کرد تا به ایده استفاده از این شیوه از بازاریابی برسد، پرداخت. حمید محمدی با اشاره به این که دیجی‌کالا در سال‌های اخیر با اضافه کردن محصولات غیرالکترونیک، مد و فشن و مواد سوپرمارکتی به یک فروشگاه آنلاین که تمام نیازهای کاربرانش را برطرف می‌کند تبدیل شده افزود: «با اضافه شدن دسته مواد غذایی تند مصرف گروه‌های کالایی که یک فروشگاه آنلاین می‌تواند داشته باشد تکمیل می‌شود. در این مرحله باید تنوع محصولات هر دسته بیشتر و بیشتر شود تا کاربران به تمام چیزهایی که نیاز دارند در این فروشگاه آنلاین دست پیدا کنند.»

راه‌حل دیجی‌کالا برای دستیابی به تنوع محصولی شامل صدها کالا استفاده از مدل مارکت پلیس بود که از سال مدیران این شرکت گذشته به شکل جدی روی آن تمرکز کرده بودند. به گفته محمدی با پیاده‌سازی طرح مارکت پلیس در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار فروشنده کالاهای خود را روی دیجی‌کالا به فروش می‌رسانند و به این ترتیب تعداد کالاهای سایت به نیم میلیون کالای متنوع رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به عدد یک میلیون کالا برسد.

در ادامه این مراسم مدیر پرفورمنس مارکتینگ دیجی‌کالا در مورد جایگاه سیستم کسب درآمد از طریق همکاری در فروش در فروشگاه‌های آنلاین توضیحاتی ارائه کرد. حمیدرضا سعادتی با اشاره به این که در دو سال گذشته تیم مارکتینگ دیجی‌کالا موفق‌ترین الگوهای اجرای افیلیت مارکتینگ را در سراسر دنیا مورد بررسی قرار داده‌اند افزود: «فروشگاه‌های آنلاین معتبری چون آمازون، لازادا، علی اکسپرس و سوق سال‌هاست که از این شیوه بازاریابی استفاده می‌کنند.»

در ادامه، دو نمونه موفق از کسانی که از این سیستم استفاده کرده‌اند تجربیات خود را از این همکاری بیان کردند. در ابتدا مدیر سایت ایلماز به بیان تجربه خود پرداخت. واسقی در خصوص شیوه کار وبسایت خود این‌گونه توضیح داد: «ما به صورت آنلاین فروشنده‌های اینترنتی را معرفی می‌کنیم. قبلاً هم در این زمینه همکاری‌هایی با دیجی‌کالا داشتیم. با به راه افتادن سیستم Affiliate Marketing دیجی‌کالا تصمیم گرفتیم شیوه درآمدی خود را تغییر دهیم و از طریق همکاری در فروش کسب درآمد کنیم. با این کار درآمد ما چند برابر شد و علاوه بر آن اثرات جانبی دیگری نیز به دست آوردیم. برای مثال در شیوه قبل هیچ آماری از میزان نرخ تبدیل کاربران به خریداران محصولات نداشتیم اما در این روش آمار دقیقی در این زمینه داریم.»

مدیرعامل ساختمان آنلاین هم درباره تجربه همکاری با دیجی‌کالا گفت: «هدف ما این بود که پلتفرمی برای انتشار محتوا باشیم و محتوای بسیار خوبی تولید کنیم. در این زمینه هم موفق عمل کردیم و توانستیم مخاطبان قابل توجهی جذب کنیم. با افزایش تعداد کاربران با درخواست‌های زیادی مواجه شدیم که از ما می‌پرسیدند که چگونه می‌توانند فلان محصول را تهیه کنند و انتظار داشتند که ما خودمان این محصول را برایشان ارسال کنیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک فروشگاه اینترنتی هم در سایت ایجاد کنیم.»

بعد از آن حاضران در جلسه پرسش و پاسخ با حضور شرکت‌کنندگان و مدیران دیجی‌کالا برگزار شد. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در سامانه همکاری در فروش دیجی‌کالا می‌توانند به وبسایت www.affiliate.digikala.com سر بزنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.