راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه‌اندازی دستگاه‌های خودپرداز / خوددریافت توسن‌تکنو در بانک سامان

شرکت توسن‌تکنو در راستای تحقق استراتژی‌های رشد و توسعه خود طی سال جاری، ارائه انواع تکنولوژی و راهکارهای مرتبط با مفهوم Branch Transformation در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال را در برنامه‌های عملیاتی خود قرار داده است. در همین خصوص، دستگاه‌های خودپرداز / خوددریافت یا ATM Recycler توسن‌تکنو به عنوان یکی از راهکارهای نوین حوزه سخت‌افزارهای بانکی این شرکت پس از نصب و راه‌اندازی موفق در بانک ملی ایران، این بار در بانک سامان نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی توسن تکنو، در همین راستا پس از نصب و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز ۱۲۵ عدد از دستگاه‌های ATM Recycler توسن‌تکنو در بانک ملی ایران، این بار شرکت توسن‌تکنو به عنوان اولین و تنها تولیدکننده دستگاه‌های ATM Recycler در ایران، موفق شد برنده مناقصه عمومی بانک سامان در خصوص خرید دستگاه‌های خودپرداز / خوددریافت شود. طی این همکاری شرکت توسن‌تکنو تعداد ۲۰ عدد از این دستگاه‌ها را در اختیار بانک سامان قرار می‌دهد که هشت عدد از این دستگاه‌ها تا تاریخ نگارش این خبر در تهران با موفقیت نصب و راه‌اندازی شده است.

بر اساس آمار موجود از اوایل مردادماه ۱۳۹۷ و شروع راه‌اندازی این هشت دستگاه در بانک سامان تا نیمه شهریورماه، بیش از ۵۰۰۰ تراکنش واریز وجه از طریق این دستگاه‌ها انجام شده است. همچنین به لحاظ مبلغ، در مجموع بیش از ۴۲ میلیارد ریال وجه نقد از طریق این دستگاه به حساب‌های مشتریان واریز شده است که این دو آمار در مجموع نشان از استقبال مردم از خدمات این دستگاه‌ها دارد.

با دستگاه‌های خودپرداز / خوددریافت نه تنها دریافت اسکناس از دستگاه‌ها میسر است، بلکه می‌توان از طریق آنها اسکناس وارد دستگاه کرده و وجه آن را به حساب خود واریز کرد. همچنین این دستگاه‌ها، این قابلیت را دارند که اسکناس‌های جعلی و مخدوش را تشخیص داده و با توجه به رویکرد نرم‌افزار نصب شده روی دستگاه و سیاست بانک عامل، این قبیل اسکناس‌ها را با اعلام به مشتری بازگردانده یا در کاستی جداگانه ضبط کنند. از دیگر مزایای این دستگاه‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های مربوط به پول‌گذاری به دلیل وجود چرخه‌ گردش اسکناس‌های ورودی و خروجی اشاره کرد.

با استفاده از دستگاه خودپرداز / خوددریافت یا ATM Recycler و جایگزینی آن با خودپردازهای معمولی، می‌توان بخش قابل توجهی از عملیات روزانه متصدیان بانکی شعب در عملیات دریافت و پرداخت پول را کاهش داد. همچنین بانک‌ها می‌توانند با استفاده از این دستگاه‌ها، ضمن کاهش هزینه‌های پول‌گذاری و پول‌رسانی، از افزایش توان تسهیلات‌دهی‌شان بهره‌مند شوند. در کنار این مزایا، از دستگاه خودپرداز / خوددریافت می‌توان به‌عنوان یک دستگاه صراف جهت تبدیل ریال به ارز و برعکس نیز بهره برد و امکان صدور کارت هدیه نیز در این دستگاه‌ها میسر است.

آمار منتشر شده نشان می‌دهد که در جهان چیزی حدود ۴۰ درصد از هزینه‌های عملیاتی خودپردازها به بخش مدیریت پول نقد که همان پول‌رسانی و پول‌گذاری است مربوط می‌شود و در ایران نیز این هزینه تا ۴۷ درصد از هزینه عملیاتی خودپرداز را در برمی‌گیرد. این در حالی است که با دستگاه‌های خودپرداز / خوددریافت، هزینه عملیاتی خودپرداز پایین می‌آید و نرخ بازگشت سرمایه هم افزایش می‌یابد.

توسن‌تکنو در یک برنامه بلندمدت به دنبال جایگزینی دستگاه‌های خودپرداز با نسل جدید آنها یعنی دستگاه‌های خودپرداز / خوددریافت است و با توجه به شبکه پشتیبانی گسترده توسن‌تکنو در سراسر کشور، همکاری با بانک ملی ایران و بانک سامان به عنوان بانک‌های پیشرو در این زمینه، نویدبخش آغاز پروژه‌های نصب و راه‌اندازی دستگاه‌های ATM Recycler  برای دیگر بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری کشور خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.