راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به فارابیکسو و موبیکسو / شرکت کارگزاری فارابی، اطلاعات بورس و سرمایه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد

سرمایه‌گذاری در بازار بورس همواره جزء سالم‌ترین و مناسب‌ترین سرمایه‌گذاری‌هاست. عدم شناخت این بازار و نحوه سرمایه‌گذاری در آن مردم را به سمت سرمایه‌گذاری در ارز و سکه کشانده که تبعاتی را برای اقتصاد کشور به همراه داشته است. این سال‌ها کارگزاری‌ها در ارائه خدمات آنلاین فعال شده‌اند که می‌تواند ورود به بازار بورس را راحت‌تر کند

ماهنامه عصر تراکنش / تابلوهای تالارهای بورس همیشه نماد هیجان و اضطراب‌اند. همان جایی که نوشته‌های قرمزرنگ و فشرده، سهامداران را لحظه به لحظه دچار دلهره بیشتری می‌کند و همزمان که دارایی‌شان کم و زیاد می‌شود، سرعت ضربان قلب‌شان با همان ضرباهنگ بالا و پایین می‌رود. در این سال‌ها راه‌های جدیدی برای بورس و سرمایه‌گذاری به وجود آمده است. معاملات آنلاین یا برخط تحول بزرگی در خریدوفروش سهام در بازار بورس اوراق بهادار به شمار می‌آیند و برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه و آنهایی که به ورود در این فضا علاقه‌مند هستند، یک دسترسی بسیار آسان خلق شده است.

ورود به بورس و یادگیری آن همیشه برای بسیاری از افراد از پیچیده‌ترین کارها بوده و کسانی که با این فضا غریبه هستند، همواره ابهامات و سوالات زیادی در مورد این موضوع داشته‌اند. در سال‌های اخیر کارگزاری‌های آنلاین سعی در تسهیل این جو داشته‌اند و تلاش کرده‌اند تا با استفاده از وب‌سایت‌هایی کارا، به ساده‌ترین شکل ممکن افراد را با بورس آشنا کنند.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

ساعت انجام معامله

معاملات سهام در بورس تهران از شنبه تا چهارشنبه هر هفته به‌جز روزهای تعطیل عمومی، از ساعت ۹ تا 12:30 و در یک نشست معاملاتی و از طریق تالارهای معاملات انجام می‌شود. معاملات سهام فقط از طریق سامانه معاملات بورس که یک سیستم کاملا مکانیزه است، قابل انجام است و دارندگان سهام نمی‌توانند خارج از سامانه معاملاتی اقدام به خریدوفروش اوراق بهادار کنند و معاملات باید لزوما از طریق کارگزاران و طی نشست معاملاتی انجام شود. در حال حاضر علاوه بر تالار حافظ که تالار اصلی معاملات است، تالارهای دیگری توسط بورس یا شرکت‌های کارگزاری در شهرهای دیگر دایر شده‌اند که سهامداران می‌توانند با مراجعه به آنان از تسهیلات مستقر در این تالارها از جمله سیستم‌های نمایش‌گر قیمت و سفارش‌ها، بروشورهای اطلاع‌رسانی و دوره‌های آموزشی پیش‌بینی‌شده استفاده کنند. خریدوفروش اوراق بهادار مستلزم حضور سهامداران در تالارها نیست و سهامداران می‌توانند با دریافت مجوز معاملات آنلاین از شرکت‌های کارگزاری، بدون دخالت مستقیم کارگزار و از طریق اینترنت برای خریدوفروش اوراق بهادار اقدام کنند.

[/mks_pullquote]

 

کاربرد دیگر کارگزاری‌های آنلاین به بورس‌بازها تعلق دارد و این عده می‌توانند خریدوفروش سهام را از طریق این کارگزاری‌ها انجام دهند. همچنین سبدگردان‌ها، معامله‌گران کارگزاری، علاقه‌مندان به نوسانات بازار و همچنین معامله‌گران سنتی بازار لازم است تا نحوه کار با کارگزاری‌های آنلاین را بدانند و از روند تکنولوژی در این حوزه عقب نیفتند.

 

کارگزاری به زبان ساده

سرمایه‌گذار برای فعالیت در بورس از سوی کارگزار اقدام می‌کند. کارگزار در واقع وکیل سرمایه‌گذار است. کارگزاران اشخاص حقوقی هستند که به نمایندگی از طرف مشتریان اقدام به خریدوفروش اوراق بهادار و کالا یا اوراق مبتنی بر کالا و ارائه سایر خدمات در بازار سرمایه به مشتریان می‌کنند. یک کارگزاری برای فعالیت باید در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار عضو باشد و مجوز تاسیس و فعالیت خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار کسب کند.

یک کارگزاری از طریق شعبه به ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران می‌پردازد. این شعبه در شهری قرار دارد که در آن شهر تالار سازمان بورس وجود دارد. کارگزاری‌ها وکیل و نماینده تام‌الاختیار برای خریدوفروش سهام هستند و بدون واسطه آنها هیچ‌کس نمی‌تواند در تالار بورس خریدوفروش کند. حضور فیزیکی مردم در تالار بورس الزامی نیست و آنها جهت مشاهده تابلوی قیمت‌های تالار بورس، مشورت با سایر سهامداران و دلگرمی دادن به یکدیگر در هنگام افت قیمت‌ها در تالار معاملات بورس حضور پیدا می‌کنند.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

انواع بورس در ایران

بورس اوراق بهادار: بورس اوراق بهادار به معنای یک بازار متشکل و رسمی سرمایه است که در آن سهام شرکت‌ها و اوراق مشارکت، تحت ضوابط و مقررات خاص، مورد معامله قرار می‌گیرد.

فرابورس: فرابورس ایران یکی از ارکان بازار سرمایه کشور به‌شمار می‌رود که تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار به فعالیت مشغول است. فرابورس ایران به‌منظور توسعه بازارها و ابزارهای مالی و پوشش خلأهای ناشی از نداشتن دسترسی بخش عمده‌ای از صاحبان صنایع به بازار سرمایه تشکیل شده ‌است.

بورس انرژی: فعالیت‌های عملیاتی بورس انرژی در زمینه انجام معاملات نقدی، قرارداد سلف موازی استاندارد، قراردادهای آتی و اختیار معامله و به‌منظور مرتفع‌سازی نیازهایی چون خریدوفروش منابع انرژی، تامین مالی برای تولیدکنندگان و تامین منابع انرژی برای توزیع‌کنندگان و مصرف‌کنندگان است.

بورس کالا: بورس کالای ایران به دادوستد نقد، نسیه و سلف انواع محصولات صنعتی و کشاورزی در ایران می‌پردازد و راه‌اندازی معاملات ابزارهای مشتقه و به‌ویژه قراردادهای آتی را در برنامه‌های خود دارد.

[/mks_pullquote]

 

حضور در دفتر کارگزاری بر خلاف تالار بورس الزامی است. افراد با شناسنامه و کارت ملی باید در کارگزاری‌ها حضور پیدا کرده و فرم مخصوص دستور خرید سهام را تکمیل کنند. سپس کد عملیاتی صادر می‌شود و در مراجعات بعدی با ارائه کد، اقدامات تسریع می‌شود. کارگزاری‌ها به نمایندگی از سهامداران می‌توانند علاوه بر خریدوفروش سهام، وظایف دیگری مانند آموزش سهامداران، مشاوره سرمایه‌گذاری و بازارگردانی را نیز بر عهده بگیرند.

معاملات آنلاین یا معاملات برخط (online Trading)، تحول بزرگی در خریدوفروش سهام در بازار بورس و اوراق بهادار به شمار می‌آید که فضا را برای سرمایه‌گذاران بازار سرمایه تسهیل می‌کند. با فعال شدن سامانه معاملات برخط بورس و اوراق بهادار، ضمن افزایش نقدشوندگی، مقدمات توسعه و رونق روزافزون بازار بورس فراهم می‌شود.

سرمایه‌گذار به‌طور مستقیم خریدوفروش سهام را از طریق بستر اینترنت در معاملات آنلاین انجام می‌دهد. در معاملات برخط بورس، سفارش‌ها بعد از ثبت توسط سرمایه‌گذار به سیستم معاملاتی بورس و اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران برای انجام معامله ارسال می‌شود.

 

شرکت کارگزاری فارابی

شرکت کارگزاری فارابی کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی، از سال 1372 فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز کرده است. این کارگزاری 27 شعبه و تالار اختصاصی معاملات در سطح کشور راه‌اندازی و فعالیت‌هایی را در فضای آنلاین شروع کرده است. طراحی و معرفی سامانه معاملات آنلاین فارابیکسو یکی از این فعالیت‌هاست. فارابی در حال حاضر سعی دارد با حضور در بخش‌های مختلف بورس، جایگاه خود را در ایران تثبیت کند.

«فارابیکسو» و «موبیکسو» دو محصول شرکت کارگزاری فارابی هستند که اطلاعات بورس و سرمایه را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این دو محصول بر حوزه‌های کالا و انرژی متمرکز شده‌اند و کارگزاری فارابی این دو محصول را در فضای مجازی به معامله‌گران و علاقه‌مندان به بورس عرضه کرده است.

 

فارابیکسو

فارابیکسو یک پلتفرم هوشمند معاملاتی برای معاملات آنلاین است. فارابیکسو پلتفرمی است که ابزارهای مناسب جهت انجام معاملات را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. فارابیکسو به معامله‌گر کمک می‌کند تا هنگام معامله، سریع و دقیق تصمیم بگیرد. در این پلتفرم تمام اطلاعات مربوط به بازار از جمله وضعیت سهم، میزان سود و زیان، اخبار، کدال، تغییرات پرتفوی، میزان دارایی بر اساس قیمت لحظه‌ای و موارد دیگر به‌صورت لحظه‌ای به‌روز می‌شود.

در فارابیکسو نمودارهای نوسانی نمادها، تغییر قیمت‌ها و وضعیت خریدوفروش بسیار واضح است. نمایش تمام نمادها بر اساس ارزش، حجم و تعداد در این پلتفرم به‌صورت هرروزه قابل مشاهده است و بر اساس چیدمان مربعی، افقی و عمودی کاربران به کل بازار بورس در هر روز یک تسلط کلی پیدا می‌کنند.

تفکیک‌بندی در فارابیکسو دقیق است و با سرعت زیادی می‌توانید هر دسته‌ای را که می‌خواهید، ببینید و از نوسانات بازار و روند قیمتی نمادها به‌صورت تفکیک‌شده باخبر شوید. همچنین هر نمادی را می‌توانید جداگانه بررسی کنید و نمودارهای آن را در طول زمان بررسی کنید.

فارابیکسو پلتفرمی هوشمند و جامع است که در آن بازارهای مختلف بازار سرمایه ایران را به همراه ابزارهای نوین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این پلتفرم سیستمی جامع برای سبدگردان‌ها، معامله‌گران کارگزاران و سیستمی ساده و آسان برای معامله‌گران سنتی بازار به حساب می‌آید.

همه‌چیز در فارابیکسو به‌طور خودکار محاسبه می‌شود و نیازی به محاسبات کاربر نیست. همچنین نقطه سربه‌سر، سود و زیان لحظه‌ای همیشه به کاربران این پلتفرم نمایش داده می‌شود. سیستم ثبت سفارشات و به‌صورت کلی محیط کاربری فارابیکسو از نقاط قوت این پلتفرم به حساب می‌آیند و به واسطه تجربه کاربری خوب سامانه فارابیکسو، علاقه‌مندان به بورس به‌سرعت می‌توانند کارهایشان را در این سامانه انجام دهند. امکاناتی مانند لینک به سر خط، ثبت سفارش لحظه‌ای و ثبت چند سفارش به‌صورت همزمان باعث سرعت در معاملات فارابیکسو می‌شود.

[mks_pullquote align=”left” width=”740″ size=”18″ bg_color=”#444444″ txt_color=”#ffffff”]

شرکت کارگزاری فارابی، فارابیکسو و موبیکسو

شرکت کارگزاری فارابی کارگزار رسمی بورس و اوراق بهادار، فرابورس، بورس کالا و انرژی از سال 1372 فعالیت عملیاتی خود را در بازار سرمایه آغاز کرده است. این کارگزاری 27 شعبه و تالار اختصاصی معاملات در سطح کشور راه‌اندازی کرده است. همچنین این شرکت در فضای آنلاین هم اقدامات خوبی را شروع کرده است. فارابیکسو و موبیکسو دو محصول جدید فارابی هستند که بورس و فرابورس را در فضای مجازی به‌صورت لحظه‌ای پوشش می‌دهند.

[/mks_pullquote]

 

چطور یک کاربر فارابیکسو شویم؟

افتتاح حساب در فارابیکسو به این صورت است که اطلاعات عمومی مانند اطلاعات شناسنامه‌ای و اطلاعات مربوط به شماره حساب را وارد می‌کنید و حساب کاربری به‌سادگی ساخته می‌شود. آپلود تصاویر هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و آخرین مدرک تحصیلی برای ورود به این محصول شرکت فارابی الزامی است. برای نهایی کردن پروسه ثبت‌نام مدارک ارسالی شما توسط کارشناسان کارگزاری با شخص شما تطبیق داده می‌شود. می‌توانید انتخاب کنید که احراز هویت‌تان به‌صورت حضوری توسط شما انجام شود یا کارشناس پذیرش فارابیکسو به محل مورد نظر شما مراجعه کند.

زمانی که سهمی را از فارابیکسو می‌خرید، سامانه به‌صورت خودکار سود یا زیان شما را بر اساس میانگین خرید محاسبه می‌کند؛ اما اگر سهمی را به‌صورت آنلاین خریداری نکنید، میانگین خرید را باید به‌صورت دستی در پورتفوی خود وارد کنید.

این پلتفرم در سه نسخه برای پلتفرم‌های ویندوز، اندروید و آی‌اواس ارائه شده و برای کاربرانی که با موبایل معاملات آنلاین بورس را رصد می‌کنند، فارابیکسو این امکان را به آنها می‌دهد تا با اتصال به اینترنت، بازار بورس و سرمایه را دنبال کنند.

 

موبیکسو

موبیکسو ابزار معاملات آنلاین روی موبایل است. این محصول کارگزاری فارابی گزارش‌های دقیق در مورد خریدوفروش و پرتفوی هر کاربر را تولید می‌کند و همچنین اعلان‌های لحظه‌ای مربوط به سهام کاربران را به آنها اطلاع‌رسانی می‌کند.

اینکه معامله‌گران دوست ندارند هیچ فرصتی را از دست دهند و در هر لحظه و مکانی بتوانند معامله خود را انجام دهند،‌ نیازی بوده که در موبیکسو در نظر گرفته شده و در طراحی آن سعی در پاسخ به آن انجام شده است. تمامی اتفاقات و خریدوفروش‌های حساب کاربری در موبیکسو به‌صورت لحظه‌ای در تمامی روش‌های معامله به‌روزرسانی می‌شود.

موبیکسو برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌اواس در دسترس قرار گرفته است. خریدوفروش سهام و اطلاع از آخرین وضعیت قیمتی و شرایط صف قیمتی در فارابیکسو و موبیکسو نیز در دسترس است. این دو محصول می‌توانند حتی کسانی را که تا به‌حال فعالیتی در بورس نداشته‌اند با چم‌وخم این بازار آشنا و آنها را به فعالان بورس تبدیل کنند.

125 دیدگاه
  1. طیبه منافی ورکیانی می‌گوید

    سلام.اول متاسفانه باید بگویم که علتش را نمیدانم چرا در فارابیکسو نوربخش روی گوشی موبایلم دقیقا در لحظات حساس خرید عرضه اولیه دگمه ثبت و ذخیره سازی کار نمیکند و به همین دلیل از معاملات زیادی محروم شدم وخسارت خورده ام.دوم اینکه برخلاف اینکه نوشتید امکان استفاده از تمام امکانات طراحی شده در اپلیکیشن وجود ندارد و قابل رویت نمیباشد و اگر امکاناتی هم هست بیشتر آن غیر فعال است.راهنمایی بفرمائید لطفا.با تشکر

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      سلام، یک خبر خوب اینکه ورژن وب موبایل فارابیکسو الان در دسترس می باشد و شما اگر با مرورگر موبایل خود فارابیکسو را باز کنید با ورژن وب موبایل اون از تمام امکانات دسکتاپ فارابیکسو می توانید استفاده کنید، اپلیکیشن موبیکسو امکاناتش نسبت به سایت فارابیکسو کمی محدودتر می باشد ولی موبیکسو نیز به سرعت در حال بروزرسانی می باشد و همیشه سعی کنید به آخرین ورژن موبیکسو بروزرسانی کنید

      1. محسن می‌گوید

        کجا میشه اپ رو دانلود کرد؟

        1. رضا آلیا می‌گوید

          چگونه فاربیسکو را نصب کنم

          1. مینا حاجی می‌گوید
          2. معصوم می‌گوید

            سلام چرا برا انجام معاملات میتونم از سایت فارابی وارد شم اما برا ورود ب موبیسکو پیغام کد کاربری یا رمز شما اشتباه است رو میده مگه رمزو نام کاربری این دوتا یکی نیست؟؟

        2. محمد می‌گوید

          سلام من موبیکسو رو نصب کردم اصلا نمیشه از پرداخت الکترونیکی اون استفاده کرد چون بعد از مشخص کردن مبلغ دکمه ثبت کار نمیکنه و نمیشه پول رو واریز کرد توی بعضی از بخش ها هنگ میکنه و خلاصه خیلی اعصاب رو اذیت میکنه

      2. محمد می‌گوید

        سلام روی گوشی a50 چارت موبیکسو کار نمیکند لطفا سریعا اصلاح کنید

        1. پرویز می‌گوید

          سلام
          فارابیکسو رو نمیشه نصب کنم هر زمان که این کارو میکنم اتومات موبیکسو نصب میشه برام
          هیچ کجام در مورد موبیکسو توضیح یا روش استفاده ای ندیدم
          بلدم نیستم باهاش کار کنم کجا و چطور در این مورد باید اموزش ببینم

      3. مصطفی جوانمردی می‌گوید

        سلام اگه امکانش هست سابقه خرید و فروش را هم در موبیکسو ثبت نمایید

      4. رهنما می‌گوید

        چطور ممکنه؟؟ با موبایل هرچی با آدرس فارابیسکو وارد میشم، موبیسکو باز میشه…. آخه چرا؟؟؟

  2. حمید نجاتی می‌گوید

    کسی سابقه فعالیت با کارگزاری فارابی رو داره؟ ممنون میشم تجربیاتش رو بگه

    1. جمال می‌گوید

      من الان با دو کارگزاری کار می کنم که یکیش فارابی هست و یکی هم مفید، از هر دو راضی هستم ولی در کل بخوام بگم فارابی رو ترجیح می دم

  3. حمیدرضا می‌گوید

    به نظرم فارابیکسو سامانه جامعی هست ولی باز هم جا داره امکانات جدیدی به اون اضافه بشه

  4. حسن غفاری می‌گوید

    فارابیکسو یکم کاملتر بشه سامانه جامع و عالی هست.

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      ممنون از نظرات و پیشنهادات شما، سامانه فارابیکسو هر روز در حال بروزرسانی می باشد و اگر مشکلی در سامانه باشد روز به روز در حال رفع بود و امکانات جدیدی به آن اضافه می شود.

      1. فریبا می‌گوید

        سلام خسته نباشین چند روزی هست من وضعیت حسابم تو فارابیکسو وموبیکسورو نمیبینم و اصلا نمیتونم خرید و فروش بزنم لطفا هرچه سریعتر رسیدگی کنید ممنون میشم

        1. محمد می‌گوید

          چشم جیگر

      2. مصطفی جوانمردی می‌گوید

        بسیار عالی و راحتتر از سایر کارگزاری ها

    2. کارگزاری فارابی می‌گوید

      ممنون از لطف شما، سامانه فارابیکسو روز به روز در حال کامل شدن و رشد هست، ممنون که کنار ما هستید.

      1. احمدرضا نوروزی می‌گوید

        سلام ورژن جدید موبیکسو افتضاحه و من چند روز نتونستم هیچگونه خرید وفروشی انجام بدم لطفا رفع عیب کنید، ممنون.

        1. عادل می‌گوید

          سلام ۳ روزه من تو کارگزاری فارابی ثبت نام کردم ولی نام کاربری ورمز برای فارابیکسو وموبیکسو برام نیومده چکار باید بکنم

          1. امیرشیرقاضی می‌گوید

            سلام ۳ روزه من تو کارگزاری فارابی ثبت نام کردم ولی نام کاربری ورمز برای فارابیکسو وموبیکسو برام نیومده چکار باید بکنم

          2. ناشناس می‌گوید

            سلام دوست عزیز چقدر طول کشید تا رمز عبور براتون بیاو؟؟

      2. صادق می‌گوید

        سلام خسته نباشید
        من از طریق فارابیکسو میتونم وارد بشم ولی با موبیکسو میزنه نام کاربری و پسوورد اشتباه است برای چیه؟ من پنج سال پیش ثبت نام کردم و احراز هویت نشدم آیا میتونه بخاطر اون باشه؟؟

    3. کارگزاری فارابی می‌گوید

      کارگزاری فارابی همواره در حال بروزرسانی سامانه فارابیکسو و موبیکسو می باشد

  5. Ali می‌گوید

    فارابیکسو و موبیکسو باهم تفاوت دارن؟ یعنی دو سامانه جداگانه هستن؟

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      دوست عزیز فارابیکسو اسم نسخه وب سایت سامانه معاملاتی، و موبیکسو اسم اپلیکیشن موبایل سامانه معاملاتی می باشد، شما با داشتن یک نام کاربری و رمز عبور برای معاملات در فارابی، در نسخه وب سایت با فارابیکسو و در نسخه اپلیکیشن با موبیکسو می توانید کار کنید.

      1. ناشناس می‌گوید

        نام کاربری و رمز عبور چطور بگیرم

      2. مینا می‌گوید

        نام کاربری و رمز عبور چطور به دست بیارم خودم باید تعریف کنم یا فارابی بهم میده

  6. مینا اشرفی می‌گوید

    سلام، من می خوام عرضه اولیه بخرم، توی سایت فارابیکسو می تونم این کار رو بکنم؟

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      سلام، شما می توانید در سایت فارابیکسو عرضه اولیه بخرید و یک امکان دیگر که سامانه فارابیکسو دارد این است که یک روز قبل از عرضه اولیه می توانید خرید خود را ثبت کنید و در روض عرضه به صورت اتومات برای شما خرید کند و در این صورت نگران خرید در روز عرضه اولیه نباشید

    2. ناشناس می‌گوید

      سلام دوستان میخام وارد بورس بشم بنظرتون کدوم کارگزاری بهتره عملکردش؟

      1. ناشناس می‌گوید

        هر کدوم بجز فارابی

  7. مجید فاطمی می‌گوید

    من تازه توی کارگزاری فارابی کد بورسی گرفتم، سامانه فارابیکسو خیلی باحال و عالی بود، دمشون گرم. دیروز یه 10 دقیقه کند شد ولی زود رفع شد.

    1. میثم می‌گوید

      سلام؛ خواهش میکنن سامانه موبیکسو و فارابیکسو را رفع عیب کنید؛ خسته شدیم به خدا؛ اصلا نمیتونیم معامله کنیم؛ فقط تبلیغات میکنید؛ ببخشید اعصابم خیلی داغونه

  8. محبوبه رستمی می‌گوید

    من از فارابیکسو استفاده می کنم، قبلا مشکلات زیادی براش پیش می اومد ولی جدیدا یه بروزرسانی که دادن مشکلات حل شده و خیلی امکانات جالب به فارابیکسو اضافه کردن

  9. نگین آفاق می‌گوید

    من از کارگزاری فارابی کد بورسی دارم، با سامانه فارابیکسو تازه شروع به کار کردم، خیلی المان داره ولی فعلا دارم کم کم یاد میگیرم، یه چیز باحالی که داره می تونم واسه خودم پورتفو مجازی درست کنم و فعلا که تازه کار هستم با اون کار کنم و ببینم چقدر سود و ضرر دارم

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      دوست عزیز شما می توانید در مرکز آموزش کارگزاری فارابی، آموزش هایی را ببینید تا بهتر بتوانید در بورس معامله کنید

  10. امین اله حسینی می‌گوید

    عالیه کار سال ۹۷ با تراز ۱۶۷ درصد رشد چندین برابر سود بانکی……

  11. مهدی می‌گوید

    فارابیکسو در بیشتر مواقع حتی بالا نمیاد بخصوص در مواقع عرضه اولیه و بارها بخاطر این موضوع متحمل ضرر شدم صرف نظر از عرضه اولیه حتی امکان گذاشتن اردر برای بقیه سهم ها هم امکان پذیر نیست
    واقعا حیف از کارگزاری به این خوبیه که سرور به این ضعیفی داشته باشه حتی پیگیری هم نمیکنن

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      دوست عزیز در 1 یا 2 عرضه اولیه یک مشکلاتی بود که دلیلش هم فقط خود کارگزاری فارابی نبود، ولی کارگزاری فارابی همه تلاش خود را جهت پیگیری و رفع مشکل انجام داد

      1. نرگس سلطانی می‌گوید

        سلام علیکم وقتتون بخیر یک هفته هست که سایت باز نمیشه مدام پیام میده نام کاربری و یا رمز عبور اشتباه است در صورتیکه قبلاً باهمین رمز و کاربری باز میشد مشکل چیه؟ میشه لطفاً راهنمایی کنید

      2. وحید هاشم نیا می‌گوید

        سلام چرا نمیشه پول به حساب واریز کنم تا بتوانم خرید کنم

  12. رامین می‌گوید

    سلام وقت بخیر من قبلاً با رایان همراه کار میکردم اون موقع موبیکسو بهتر بود ولی الان رایان همراه خودش رو به روز رسانی کرده و خیلی عالی شده ولی موبیکسو عقب مونده دوستان در بورس فارابی لطف کنند موبیکسو رو هم ارتقا دهند

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      دوست عزیز موبیکسو هم در حال بروزرسانی ورژن جدید می باشد

  13. داود اسلامی می‌گوید

    سلام من هرکاری میکنم فارابیکسو که قبلا در گوشی اندروید نصب کرده بودم به بهانه رمز یا نام کاربری اشتباه است نصب نمیشه چیکار باید انجم دهم.
    ممنون میشوم راهنمایی کنید

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      دوست عزیز باید با پشتیبان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی نمایند

    2. علی می‌گوید

      بیزحمت لینک نسخه آی او اس موبیکسو رو هم تو اپ استورها بزارین

    3. علی می‌گوید

      بیزحمت لینک نسخه آی او اس موبیکسو رو هم تو اپ استورها بزارین

  14. z می‌گوید

    سلام یه سوال دارم گزینه ذخیره تو برنامه فارابیسکو روی سهام هایی که داریم چه کاربردی داره؟

    1. کارگزاری فارابی می‌گوید

      دوست عزیز گزینه ذخیره برای سهام نداریم، هر سهمی کنارش یک گزینه ویرایش دارد که با زدن آن خالص میانگین تان را می تواند تغییر داده و ذخیره کنید، که با زدن ذخیره خالص میانگین شما تغییر می کند

  15. سید منصور میبدی می‌گوید

    با سلام و خسته نباشید
    نسخه ی موبیکسو بسیار ضعیف هست و دائماً هنگ میکنه. فقط زمانی میشه باهاش راحت بود که بازار بسته هست!!!! این مشکل بزرگ در موقع خرید و فروش فاجعه به وجود میاره. اگه کارگزاری فارابی ترتیب اثری نده مشتریان خودش رو از دست خواهد داد. این یه هشدار مشفقانه هست.
    لطفاً مشکل رو حل کنید

    1. احمدی می‌گوید

      افرین دقیقا منم بخاطر همین مشکل میخوام از فارابی جدا شم

  16. مهدی می‌گوید

    موبیکسو روی گوشی a50 هنگ میکند

  17. مقدم می‌گوید

    سلام با برنامه موبیسکو کار میکنم از طریق گوشی اندروید الان چند وقتی میشه وضعیت حساب نشون نمیده مشکل چیست؟؟؟؟

  18. ناشناس می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    توی گوشی های ایفون قسمت چارت در وب اپکلیشن غیر قابل نمایش هست و این مشکل ۲ ماهه که وجود داره و من کلی تماس گرفتم با همکاراتون صحبت کردم ایمیل زدم و حتی توی تلگرام هم این مشکل رو اعلام کردم ولی متاسفانه فقط همکاران در حال پیگیری هستن رو اعلام میکنید ، با این حال احتمال خروج گروه ما از فارابی به شدت داره زیاد میشه لطفا و خواهشا پیگیری کنید این مشکل توی هیچ کارگزاری وجود نداره و این نواقص بزرگترین مشکل وب اپکلیشن موبیکسو محسوب شده

  19. حسن نیکخواه می‌گوید

    نمیدونم چرا سامانه که انقدر بهش افتخار میکنین همیشه تو ساعت کاری قطع میشه میره واسه بروز رسانی… جواب گو هم نیستن

  20. عادل می‌گوید

    سلام ۳ روزه من تو کارگزاری فارابی ثبت نام کردم ولی نام کاربری ورمز برای فارابیکسو وموبیکسو برام نیومده چکار باید بکنم

  21. Mas می‌گوید

    سلام، من کد بورسی از یک کارگزاری دیگر دارم، میتونم با همان وارد فارریسکو شوم؟

  22. ناشناس می‌گوید

    واقعا اپلیکیشن موبیکسو خیلی ضعیفه و فارابیکسو هم خیلی جالب نیست. باور کنید پشیمون شدم از اینکه کارگذاری فارابی رو انتخاب کردم.

    1. فرشید می‌گوید

      خیلی کند کار میکنه، مفید خیلی سریع خرید عرضه اولیه رو تو سفارشات ثبت میکنه، خودکار عرضه اولیه میخره،حتی بصورت اعتباری، سود و زیان سوابق خرید رو نشون میده در کل سود و زیان سالتو بهت میگه

  23. ناشناس می‌گوید

    کسی هست جواب منو بده

  24. محسن می‌گوید

    سلام
    من فقط به کسانی که میخان کدبورسی بگیرن اعلام میکنم که سمت فارابی نرن چون خیلی اذیت میشن هم تومعامله هم عدم پاسخگویی و…
    یک ماهه که دوشنبه ها اصلا فارابی بالا نمیاد وکلا سرور قطعه شما فرض کن اگه نوسانگیر باشی چه بلایی سرت میاد
    هنگ بودن عدم پول به حساب واریز کردن به موقع ومعامله سخت از مشکلات دیگراست

  25. Salman می‌گوید

    سلام خیلی علاقه دارم وارد بورس شوم
    اما میتونین جواب بدین ک از چقدر میتونم شروع کنم و یه سوال دیگم اینه ک برداشت سهم و سود چطوریه؟ ممنون

  26. عباس می‌گوید

    من حسابم رو صد تومن شارژ کردم و لی روز بعد قدرت خریدم شد ۱۴ هزار.چراااااا؟؟؟؟

  27. عباس می‌گوید

    کسی هست جواب بده.من در موبیسکو کار میکنم

  28. ارزو می‌گوید

    سلام‌چطور داخل موبیسکوتعقیرناظربایدداد

  29. رسول می‌گوید

    سلام من دو روزه ثبت نام کردم ولی هنوز نام کاربری ورمز عبور برام نیومده بایدچکار کنم

  30. بیژنی می‌گوید

    سلام من امروز خییلی از دست این کارگزاری عصبی و ناراحتم.کاش میشد کارگزاریم عوض کنم.هفته قبل با اینکه سفارش عرضه اولیه تملت زده بودم و حسابم شارژ بوده،ولی برام ثبت نکردن کارگزاری هم تماس گرفتم بیفایده بود و حالا امروز باز دوباره عرضه ذکوثر برام ثبت نکردن.لطفا ،خواهشا پیگیر مشکلات ما باشین

  31. محسن می‌گوید

    سلام . چرا اینقدر موبیسکو ضعیفه . اصلا امکانات نداره . سابقه خرید و فروش نداره . سهم ساوه و زکوثر با فارابی خرید زدم . فقط زکوثر رو داد . سهم زبینا خرید زدم تو صف ، الان بعد دوروز نمیشه لغو کرد . پولمم بلوکه شده . پول سهم ساوه هم بلوکه شده . وهیچ امکاناتی برای برگشت نذاشتین . واقعا خیلی طراحی و مدریتتون ضعیفه .

  32. حمید زمانی می‌گوید

    با سلام پن قبلا به راحتی با فارابیکسو کار می کردم و عرضه اولیه می تونستم بخرم ولی از سه شنبه هفته گزشته که دو تا عرضه اولیه بود فارابیکسو که باز می کنم موبیکسو بالا میاد و کاربری و رمز وارد می کنم میگه اشتباه است لطفا راهنمایی بفرمایی ممنون

  33. پدرام می‌گوید

    سلام
    چرا موبیکسو در بعضی کوشی ها اجرا نمیشه
    من با گوشی خودم نتونستم وارد موبیکسو بشم و با گوشی دوستان بدونه مشکل وارد شد
    در ضمن گوشی بخاطر این مشکل تازه ریست فکتوری کرده بودم
    لطفا راهنمایی کنید. باتشکر

  34. گمنام می‌گوید

    سلام.چندوقتیه نرم افزار موبیکسو روی گوشیم بالا نمیاد.مدل گوشیj5سامسونگه.

  35. شاهین می‌گوید

    موبیکسو استفاده می کنم با وجود داشتن موجودی و همچنین ثبت درخواست عرضه اولیه خرید انجام‌ نمی شود. و مشکلات دیگه از جمله مشکل سایت . قطعا باید به فکر کارگزاری دیگه ای باشم

  36. علی رحمتی فاخر می‌گوید

    با سلام 10 روز پیش کارگزاری فارابی ثبت نام کردم نام کاربری برام ارسال نشده تکلیف من چیه همکارم بعد از من کارگزاری آگاه ثبت نام کردند عرضه اولیه شستا گرفتن من هنوز موندم . خیلی اشتباه کرده به دوستان دیگه توصیه می کنم برن آگاه ثبت نام کنند

  37. خدایاری می‌گوید

    سلام، سه روزی هست که من هم منتظرم نام کاربری و رمز ورود برام بیاد، ولی خبری نیست… تلفن هم که جوابگو نیست…

  38. Zahra می‌گوید

    سلام وقت بخیر نام کاربری و کلمه عبوری که برام ارسال شده رو هرچی میزنم که برای موبیکسو میزنه اشتباهه به چه دلیل؟‌

  39. مریم می‌گوید

    سلام
    دو روزه فاربیکسو ی من قسمت خرید و فروشش برلم باز نمیشه
    ممنون میشم سریع تر برای رفع مشکلش اقدام کنید

  40. حمیدرضا می‌گوید

    سلام خسته نباشید به فارابی
    جناب فارابی کاربری و رمز عبور بعد از چند روز صادر میشه؟؟
    خانوادگی همه رو در دفتر پیش خوان خدمات دولتی در کارگزاری شما ثبت نام کردم حالا همه ازم میپرسن کی پیام یوزر پسورد میاد و من جواب نمیتونم بدم….

  41. P.v می‌گوید

    سلام… بعد از یک هفته امروز برام نام کاربری و رمز عبور اومد…داخل موبیسکو وارد شدم…ولی هرچی میزنم که پول از حساب بانکی به حساب کارگزاری بفرستم برام میزنه حساب شما ثبت نشده…من باید چکار کنم؟؟باید برم کارگزاری که بسته اس یا برم دفتر پیشخوان؟؟

  42. سیداحمد می‌گوید

    سلام
    وقتی سفارش خرید(یا فروش) گذاشتیم، جایگاه را کجا نمایش می دهد؟
    منظورم ردیف در هنگام ثبت سفارش نیست بلکه جایگاه سفارش در صف است که در حال تغییر است.
    با تشکر

  43. مقدسی می‌گوید

    با سلام من در موبیکسو نمیتونم در اندروید وارد بشم اما در فارابیکسو وارد میشم با اینکه رمز هر دو یکسان هست اگه اطلاعی از این باگ دارید لطفا راهنمایی بفرمایید

  44. مهران می‌گوید

    سلام برای تبلت هم صفحه مشکل دارد و نمیتوان به کل صفحه دسترسی پیدا کرد

  45. غلامرضا مودتی می‌گوید

    با سلام من در موبیکسو نمیتونم سفارش اتومات عرضه اولیه بدهم
    لطفا راهنمایی فرمایید

  46. علی سهیلی می‌گوید

    با سلام . بنده میخوام وارد سایت فارابیکسو شوم ولی وارد سایت نمیتونم بشم .نسخه مرور گر رو هم بروز رسانی کردم بازم به صورت امن نمیتونم وارد شوم و دامنه http رو ندارم . میشه راهنماییم کنید . یا به صورت نا امن وارد بشم ایا اشکالی داره . با تشکر

  47. زهرا می‌گوید

    ببخشید چرا موبیکسو رو نمیشه دانلود کرد الان دو روزه اصلا نمیشه خطا ی ۴۰۴میزنه

  48. ناشناس می‌گوید

    بنظر من بدترین اشتباه زندگیم انتخاب کارگزاری فارابی بود چون ۴ بار در خواست پرداخت وجه کردم که هر بار با یک بهانه با تاخیر برای من پولم رو واریز کردم و هیچ موقع هم پاسخگو نبودن واقعا افتضاحه مشکل سیستم و اشتباه یکبار نه ۴ بار

  49. لیلا می‌گوید

    سلام برای من رمز عبور و نام کاربری اومده اما میخوام وارد فارابیسکو و موبیسکو بشم میگه اشتباه هست و کلمه عبور میخوام چطور باید کلمه عبور بدین بیارم

  50. علی شیخی می‌گوید

    خداییش همین اول کار که تازه کاربری و رمز از فارابی گرفتم و موبیکسو را نصب کردم خیلییییییی بهش علاقمند شدم. اصلا باز نشد. چندین بارم زدم. خیلی کارتون درسته.

  51. حح می‌گوید

    چرا نمیتونم واریز کنم.هنگه؟

  52. محمد می‌گوید

    سلام خسته نباشید من کد بورسیم اومده میگه با رمز و کد کاربری خود وارد شودید اما رمز عبور وکد کاربری وجود نداره یکماه هم هست ثبت نام کردم

  53. لیلا می‌گوید

    سلام. با توجه به نوشته های دوستان . من تازه کارم و موبیکسو رو با نظر دیگران نصب کرده بودم و تا حالا هم کاری نکردم. میخوام حذفش کنم و فاربیکسو رو نصب کنم. این کارو بکنم ؟ در ضمن میشه راهنمایی کنین چطور و از کجا برم و مثلاً یه میلیون یا دو تومن رو خودم اضافه کنم ؟ وقتی پول ریختم چی میشه ؟ هیچی سر در نمیارم یکی از نزدیکان آزاد سازی زد و الان من موندم . کسی هم نیست یادم بده . از این و اون تا حالا پرسیدم چیکار کنم و گفته انجام دادم الانم فقط نرم افزار موبیکسو رو نصب کردم و دیگه به بعدش موندم. بزرگواری میکنین یادم بدین / ممنون میشم

  54. لیلا می‌گوید

    به من رسید جوابمو نمیدین . باشه ندین

  55. عابد مریخ می‌گوید

    ورود به موبیکسو فقط از طریق نرم افزار کروم امکان دارد. از طریق اینترنت با گوشی هر کاری کردم نتونستم وارد بشم .

  56. ناشناس می‌گوید

    الان حدود دوماه هرروز موبیکسو هنگه هیچ کس هم پاسخگو نیست حدود ۴۰ دقیقه ام پشت خط پشتیبانی بودام اخرش هم هیچ کاری نکرد
    فقط بلدین کارمزد بگیرین

  57. امیر می‌گوید

    ۱۰۰تومن توی موبیسکو واریز کردم، نه معامله کردم و نه پرتفوی و سبدبان تشکیل دادم، بعد ۲ روز ۱۰۰تومن رو خورد یا به عبارتی دزدینش، اصلا هم جایی برای پاسخگویی ندارن

  58. ناشناس می‌گوید

    سلام من هم از موبیکسو و هم از فاربیکسو وهم از سایت کارگزاری استفاده میکنم . ولی با گوشی به سختی میشه کار انجام بدم تمام ساعات بازار سیستم اندروید هنگه اصلا راضی نیستم همیشه فرصت۶ارا ازدست میدم لطفا یه فکری بکنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.