راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتقاد پروفسور کاظم معتمدنژاد از جدي نگرفتن فعاليت‌هاي آموزشي و پ‍ژوهشي در كشور

پروفسور کاظم معتمدنژاد در آيين گراميداشت مقام علمی دکتر مهدي محسنيان‌راد با انتقاد از جدي نگرفتن فعاليت‌هاي آموزشي و پ‍ژوهشي در كشور، از معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد درخواست كرد زمينه انتشار كتاب «انتقاد در مطبوعات ايران» را فراهم كند و گفت: اين كتاب در سه جلد و حاوي تحقيقات دكتر محسنيان‌راد درباره مطبوعات ايران است كه مي‌تواند مبناي كارهاي پژوهشي بزرگي قرار گيرد. هفتمين همايش روابط‌ عمومي الكترونيك 25 ارديبهشت در هتل المپيك تهران برگزارشد.

بزرگداشت دكتر مهدي محسنيان‌راد نويسنده و مترجم بيش از 12 كتاب در حوزه ارتباطات و روابط‌ عمومي، بخشي از اين همایش بود كه با حضور محمدجعفر محمدزاده معاون مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از استادان برجسته اين رشته برگزار شد.

پروفسور معتمدنژاد در ابتداي اين مراسم با تجليل از زحمات بي‌شائبه دکتر محسنيان‌راد گفت: ايشان در طي اين مدت به اندازه 20 نفر در اين حوزه كار كرده‌اند و بيش از 40 سال است كه در عرصه پژوهش و آموزش اين رشته فعال بود‌ند و به نظر من اين تجليل بايد 30 سال پيش‌ از اين انجام مي‌شد.

وي ادامه داد: دكتر محسنيان‌راد از سال 1350 تاكنون در عرصه آموزش و پژوهش علم ارتباطات در سطح ملي، منطقه‌اي و جهاني فعال بوده و كارهاي علمي ارزنده‌اي را ارايه كرده است.

پروفسور معتمدنژاد افزود: در سال‌هاي اخير تأليفات و ترجمه‌هاي علمي ايشان مانند ارتباط‌شناسي، ايران در چهار كهكشان ارتباطي و ريشه‌هاي فرهنگي ارتباطات در اختيار محققان قرار گرفته است .

پدر علم ارتباطات ايران با بيان اين‌كه بايد امكانات بيشتري را در اختيار ايشان قرار داد، اضافه كرد: اگر امكانات لازم در دسترس ايشان بود مي‌توانست يك پژوهشكده تحقيقاتي را در منطقه اداره كند. در سال 1370 ايشان مي‌خواست مركز مطالعات و تحقيقات رسانه‌اي را داير كند اما به دليل شرايط نامناسب، اين اتفاق نيفتاد.

وي تأكيد كرد: به دليل عدم حمايت از كارهاي تحقيقاتي هنوز هم منتظريم تا ببينيم در اين عرصه چه اتفاقي مي‌افتد، افرادي مانند دکتر محسنيان‌راد در جامعه منزوي هستند و من درخواست مي‌كنم كه مسوولان دولتي توجه بيشتري به پيشرفت علوم ارتباطات و روابط‌ عمومي داشته باشند چرا كه در غير اين صورت اسم ارتباطات از بين مي‌رود.

اين استاد ارتباطات در بخش ديگري از سخنان خود گفت: حمايت‌هاي نهادهاي مختلف مي‌تواند به ساماندهي و انجام تحقيقات پژوهشي و آموزشي در اين عرصه كمك كند.

وي ادامه داد:‌ چرا ما در سطح جامعه، روزنامه‌نگار حرفه‌اي نداريم، چرا محقق در سطح جهاني ارايه نكرديم؟ ما مانند دكتر محسنيان‌راد، دکتر تهرانیان و دكتر كمالي‌پور را داريم اما اين افراد اگر بتوانند دوره‌هاي آموزشي پيشرفته را برپا كنند و زمينه كارهاي تحقيقاتي داشته باشند مي‌توانيم به جاي 5 نفر، 50 نفر را پرورش دهيم.

پروفسور معتمدنژاد همچنين در ادامه از معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد كه در اين جلسه حاضر بود خواست تا زمينه انتشار كتاب انتقاد در مطبوعات ايران را فراهم كند و افزود: اين كتاب در سه جلد و حاوي تحقيقات دكتر محسنيان‌راد درباره مطبوعات ايران است كه مي‌تواند مبناي كارهاي پژوهشي بزرگي شود و اميدواريم زمينه چاپ اين كتاب فراهم شود.

وي ادامه داد: ايشان اهل ابتكار، مدارا و همكاري است، خستگي‌ناپذير است و مي‌توان به‌راحتي با او كار كرد. محسنيان‌راد از جمله كساني است كه از ابتدا در كنار ما بوده و ايشان را بايد ستون اصلي علم ارتباطات در ايران دانست.

اين استاد ارتباطات در پايان ضمن تبريك به خانواده دکتر محسنيان‌راد نيز گفت: همسر ايشان از همكلاسي دوره تحصيلات استاد در دانشكده علوم ارتباطات بودند و پسران و دخترشان هم در حوزه علم در حال تحصيل در مدارج بالاي علم هستند. خانواده ايشان خانواده دانايي است و بايد تلاش شود تا زمينه‌ انجام كارهاي علمي ايشان فراهم شود.

منبع: ستاد خبری همایش روابط عمومی الکترونیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.