راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

باهمتا با مجوز بانک مرکزی پرداخت‌یار شد

امروز، یک روز تاریخی برای باهمتا است. روزی که پس از نزدیک به سه سال خدمت‌رسانی، مجوز فعالیت باهمتا در نظام پرداخت کشور توسط بانک مرکزی صادر شد.

باهمتا از یک نیاز شروع شد، از نیازی که برای ساده‌تر کردن فرایند دریافت و پرداخت پول شناسایی کرده بودیم و با نوآوری به دنبال ارائه راهکار برای آن بودیم. همواره نوآوری جلوتر از قوانین است اما شکوفایی آن به نحوه برخورد نهادهای ناظر بستگی زیادی دارد.

در ابتدای مسیر باهمتا به دلیل نبود شناخت کافی، وقفه‌هایی در ارائه خدمات پیش آمد؛ اما امروز اعلام می‌کنیم که باپشتکار در این مسیر، باهمتا مجوز فعالیت پرداخت‌یاری را از بانک مرکزی دریافت کرد. خوشحالیم که ازاین‌پس نگرانی افرادی که نسبت به مجوز و قانونی بودن فعالیت باهمتا حساسیت داشتند برطرف شد و می‌توانند با اطمینان خاطر بیشتری از خدمات ما بهره‌مند شوند.

بدون شک این اتفاق بدون حضور و حمایت‌های شما کاربران اتفاق نمی‌افتاد. قدردان همراهی شما هستیم و تمام تلاش خود را برای ارائه خدماتی درخور و شایسته شما، به کارخواهیم بست. همچنین از انجمن فین‌تک، فعالان حوزه فناوری، رسانه‌ها و بانک مرکزی تشکر می‌کنیم که هرکدام نقشی مؤثر در به دست آمدن این نتیجه داشتند.

چارچوب فعالیت پرداخت یاری توسط بانک مرکزی برای فعالیت در حوزه نوآوری‌های پرداخت، بر روی سایت بانک مرکزی منتشرشده و کسب‌وکارهایی که شرایط آن را احراز کرده باشند می‌توانند با شرکت‌های پرداخت psp و شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک بانک مرکزی تفاهم‌نامه امضا کنند.

این نوع از نظارت حاکمیت بر روی کسب‌وکارها و بخش خصوصی مدلی است که در دنیا، به‌ویژه در حوزه کسب‌وکارهای نوآور و استارت‌آپ‌ها، رایج است اما به دلیل آنکه در کشور ما تاکنون اغلب فعالیت‌ها در قالب مجوز شناخته‌شده‌اند، ما نیز از واژه «مجوز» به‌عنوان اجازه و بدل از چهارچوب استفاده کردیم تا مفهوم اصلی تحت نظارت بودن کسب‌وکار راحت‌تر به مخاطب منتقل شود.

منبع: باهمتا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.