راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سایت تولید شرکت توسن‌تکنو با حضور استاندار قزوین رسما افتتاح شد

سایت تولید سخت‌افزارهای بانکی و پرداخت شرکت توسن تکنو روز چهارشنبه هفتم شهریورماه در شهرک صنعتی کاسپین قزوین به‌صورت رسمی افتتاح شد.

در این مراسم که مصادف با اعیاد قربان و غدیر و همزمان با هفته دولت برگزار شد، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان قزوین و حمیدرضا خان‌پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان به همراه محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو و حمید همتی قائم‌مقام این شرکت، ضمن بازدید از سالن‌های مختلف سایت تولید، از نزدیک با روند تولید دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپرداز/ خوددریافت شرکت توسن تکنو آشنا شدند.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین پس از بازدید از سایت تولید شرکت توسن تکنو در جمع خبرنگاران حاضر شد و در خصوص این موضوع که در چند ماه گذشته شرکت‌ها مشکلاتی در زمینه ترخیص کالا  از گمرک داشته‌اند، گفت: «چند واحد تولیدی در استان قزوین با این مشکل مواجه بودند که ما با اخذ تضمین از این شرکت‌ها اجازه دادیم کالاها ترخیص شود تا بعد از آن مسائل مالی تعیین تکلیف شود. این راهکار برای بقیه شرکت‌ها نیز قابل اجراست.»

وی همچنین در مورد حل مشکلات واحدهای تولیدی در زمینه مبادلات بانکی و تأمین ارز نیز اظهار داشت: «هر زمان در مرکز تصمیمی گرفته شد، ما در استان‌ها تصمیمات اشتباه را شناسایی کردیم و تذکر دادیم و اصلاح شد. برای مثال دو هفته پیش تصمیم گرفته شد تا واحدهای تولیدکننده‌ای که ارز چهار هزار و دویست‌تومانی دریافت کرده‌اند، برای واردات تجهیزات و ماشین‌آلات باید مابه‌التفاوت آن را بپردازند. من نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور نوشتم و در دولت این موضوع اصلاح شد و اکنون نیازی نیست واحدهای تولیدی مابه‌التفاوت ارز دریافتی‌شان را بپردازند.»

شرکت توسن تکنو که در سال‌های گذشته تأمین‌کننده سخت‌افزارهای بانکی با همکاری شرکت‌های معتبر خارجی بوده در راستای سیاست‌های کلی کشور، به سمت‌وسوی تولید در داخل پیش رفته و تولید دستگاه‌های کارت‌خوان و خودپرداز/خوددریافت و در ادامه سایر سخت‌افزارهای حوزه بانکداری و پرداخت و نیز حوزه خرد و فروشگاهی را با رویکرد انتقال تکنولوژی در دستور کار خود قرار داده است. سایت تولید این شرکت هر چند از اردیبهشت ماه سال جاری کار تولید را آغاز کرده و آماده بهره‌برداری رسمی بوده اما آن‌گونه که محمد مظاهری مدیرعامل این شرکت می‌گوید، کمبود برخی قطعات و همچنین مشکلات تأمین ارز و ترخیص قطعات در گمرک باعث شد که افتتاح رسمی آن تا این زمان طول بکشد. مظاهری ضمن بیان اینکه موضوع انتقال دانش فنی یکی از اهداف اصلی شرکت در مسیر افتتاح خط تولید سخت‌افزارهای بانکی بوده افزود، امیدواریم شرایط و سیاست‌های کلی کشور به سمت و سویی حرکت کند که تولید در داخل کشور توجیه اقتصادی برای شرکت‌هایی که در این زمینه دست به فعالیت زده‌اند، داشته باشد.

حمید همتی قائم‌مقام مدیرعامل شرکت نیز با بیان این نکته که برنامه‌ریزی ما برای تولید بیش از 200 هزار دستگاه کارت‌خوان و حدود هزار تا 1500 دستگاه خودپرداز/خودریافت با توجه به نیاز بازار در سال است، اظهار داشت که با راه‌اندازی سایت تولید شرکت برای 50 نفر به‌طور مستقیم و حدود 25 نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده و در صورتی که سیاست کلی کشور به سمت حمایت از تولید در داخل پیش برود، می‌توان تا پنج یا شش برابر به این تعداد اضافه کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.