راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک‌ها دانشگاه می‌زنند! دانشگاه‌ها بانک! علم بهتر است با ثروت؟

در این مملکت چه خبر است؟ بانک‌ها دانشگاه می‌زنند و دانشگاه‌ها بانک؟ به راستی ما را چه شده است؟

وقتی بانک پاسارگاد دانشگاه می‌زند

مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد هفته گذشته در مجمع سالانه این بانک از تاسیس دانشگاه این بانک خبر داد و گفت: حوزه فعالیت این دانشگاه بانکداری اسلامی خواهد بود و ظرف ۱۴ سال ظرفیت پذیرش ۲۸ هزار دانشجو را در سطح بین الملل خواهیم داشت.

وی همچنین به اختلاس اخیر شبکه بانکی کشور نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بانک پاسارگاد در این اختلاس گرفتار نشد و توانست حریم خود را در این رابطه محفوظ نگه دارد.

وی ادامه داد: گرچه سراغ ما هم آمده بودند اما لطف خدا شامل حال ما شد و امانتدار و امین شما ماندیم.

قاسمی در پاسخ به اعتراض وسیع سهامداران نسبت به برداشت شبانه از حساب بانک توسط دولت و بانک مرکزی اظهار داشت: تا کنون تلاش کردیم و باز هم به تلاش خود برای بازگشت این پول به حساب بانک ادامه می‌دهیم.

حالا خبری را مرور کنیم که مربوط به چند ماه پیش است:

رئیس منتخب دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تغییر در روند دریافت شهریه دانشجویان این دانشگاه گفت: با ایجاد بانک دانشگاه آزاد اسلامی و گردش مالی، شهریه‌ها تا دو سال آینده ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

فرهاد دانشجو در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح برخی جزئیات نحوه کاهش شهریه و تامین منابع دیگر مالی در دانشگاه آزاد پرداخت و اضافه کرد: در حال حاضر شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد صرف مسائلی از جمله پرداخت حقوق اعضای هیئت علمی، کارکنان، قبوض برق و آب و خرید تجهیزات می‌شود این در حالیست که باید منابع دیگری به منظور تامین بار مالی دانشگاه ایجاد شود.

یجاد «بانک دانشگاه آزاد اسلامی»

وی گفت: به منظور ایجاد مدیریت مالی، یک تیم متشکل از متخصصین اقتصادی باید نحوه ایجاد منابع مالی را بررسی کنند که در حال حاضر این تیم را به صورت جزئی در خصوص ایجاد «بانک دانشگاه آزاد اسلامی» به کار گماردم. تیم مذکور در حال بررسی نحوه سرمایه گذاری یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در این بانک است که هر سال از شهریه دانشجویان تامین می‌شود.

وی تاکید کرد: به محض اتمام کار‌شناسی متخصصان تا یکی دو ماه دیگر اطلاعات بیشتری می‌توانم در اختیار رسانه‌ها قرار دهم.

حال سوال اینجاست: دانشگاه‌های ما چه ایرادی دارند که بانک‌های ما به فکر تاسیس دانشگاه افتاده‌اند؟ یا بانکداری چه لذتی دارد که دانشگاه‌های ما هم به فکر بانک زدن افتاده‌اند؟ به راستی علم بهتر است یا ثروت؟ یا شاید علم بهتر است با ثروت؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.