راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درگاه‌های پرداخت علی‌پی و وی‌چت تراکنش‌های ارزهای رمزنگاری‌شده را ممنوع می‌کنند

در پی اطلاعیه‌های اخیر منتشرشده در خصوص ICO‌ها و ارزهای رمزنگاری‌شده از جانب چین، سیستم‌های خدمات پرداخت با تلفن همراه چینی وی‌چت‌پی (WeChatPay) و علی‌پی (Alipay) که به ترتیب متعلق به شرکت‌های تنسنت و علی‌بابا هستند، اعلام کردند که سیاست‌هایشان همسو با تنظیم‌کنندگان مقررات خواهد بود.

به گزارش ارز دیجیتال، این دو شرکت پیشگام درزمینهٔ خدمات پرداخت اذعان داشتند که با سازمان‌های دولتی جهت نظارت بر معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده همکاری نزدیک خواهند داشت.

پنج سازمان نظارتی رده‌بالای چینی ازجمله بانک خلق چین و کمیسیون تنظیم مقررات بانکداری این کشور علیه هرگونه جذب سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های تجاری مرتبط با ارزهای رمزنگاری‌شده، هشدار دادند. زمان زیادی از انتشار این اخبار نگذشته بود که شرکت تنسنت، پایه‌گذار سرویس وی‌چت‌پی، اعلام کرد این سرویس با سه اقدام اساسی برای تنظیم هرگونه پلتفرم «مشکل‌ساز» که مرتبط با ICO‌ها و ارزهای رمزنگاری‌شده باشد، تجهیز شده است.

این غول فناوری در ادامه اظهار داشت: «آن دسته کاربرانی که از سرویس وی‌چت‌پی برای انجام هرگونه معاملات مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند را از ارائه خدمات منع خواهد کرد.»

هم‌زمان با این اقدام تنسنت، علاوه بر نظارت روی معاملات روزانه، خطرات مربوط به هرگونه معامله مشکوک را رصد کرده و مورد ارزیابی قرار خواهد داد. شرکت Ant Financial که وابسته به گروه علی‌بابا (Alibaba) بوده و مالک شبکه بزرگ پرداخت آنلاین و تلفن همراه علی‌پی است، در یک مصاحبه اختصاصی با BJ News (خبرگزاری محلی مستقر در پکن) اذعان داشت؛ بسته به شرایط، حساب افرادی که در معاملات ارزهای رمزنگاری‌شده دخیل هستند، در سرویس علی‌پی (Alipay) محدودشده و یا به‌طور دائم قطع خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.