راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مفتح: تجارت الکترونيک، ضرورتي براي کاهش قيمت کالا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تجارت الکترونیک را ضرورتی دانست که موجب رقابتی شدن کالا‌ها و کاهش قیمت تمام شده آن‌ها می‌شود.

در برنامه گفتگوی ویژه خبری یکشنبه شب شبکه دوم سیما، آقای محمد صادق مفتح با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی بین مدیران در زمینه تجارت الکترونیک گفت: یکی از اهداف ششمین همایش بزرگ ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی در کنار تبیین مشکلات و کمبود‌ها در زیرساخت و از بین بردن تنگنا‌ها برای رسیدن به بستر مناسب تجارت الکترونیک هم همین امر بوده است.

وی با اشاره به گام‌های بلندی که در دولت دهم در این زمینه برداشته شده است افزود: وقتی بحث کارت‌های بانکی شکل گرفت، با آماده شدن سخت افزار و برقرار شدن ارتباطات، مردم به خوبی استقبال کردند از این رو فعالان اقتصادی که توانمندی، آمادگی و ظرفیت بیشتری در کاربرد ابزار الکترونیک دارند، با فراهم شدن بستر لازم، ‌ استقبال خیلی بیشتری خواهند کرد.

مفتح تصریح کرد: طرح‌های امضای الکترونیکی، توسعه، ساماندهی و استاندارد کردن فروشگاه‌های الکترونیکی از جمله طرح‌های موفق طی تقریبا دو سال گذشته بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، بخش مهم را آماده کردن زیرساخت‌ها دانست و گفت: پس از این مرحله، اطلاع رسانی خواهد بود که بخش آسان این کار به شمار می‌رود.

وی تجارت الکترونیک را ابزار خواند و افزود: ما برای آنکه بتوانیم قدرت رقابت در داخل و خارج از کشور داشته باشیم باید به سمت کاهش قیمت‌های تمام شده برویم، امری که بدون آن نمی‌توانیم قدرت اقتصادی اول منطقه شویم، از این جهت تجارت الکترونیک ضروری می‌شود، ضرورتی که جدی‌ترین دولت برای حرکت به سمت آن دولت دهم بود.

مفتح تجارت الکترونیک را فرا‌تر از اطلاع رسانی و معرفی کالا ذکر کرد و گفت: مهم‌تر از این موضوع، بحث تبادل اسناد در فضای الکترونیک است.

آقای علی حکیم جوادی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این گفتگو فناوری اطلاعات را فناوری راهبردی که یکی از آثار آن در تجارت و اقتصاد است، دانست و گفت: این فناوری را موتور پیشران در حرکت اقتصادهای نوظهور دنیا می‌دانند.

وی افزود: خوشبختانه در کشور ما در سال‌های اخیر توجه خاص و ویژه‌ای به تکمیل بسترهای لازم شده است به گونه‌ای که در زیر ساخت ارتباطات بین الملل حدود ۷۳ و ۳ دهم گیگابیت و در اینترانت حدود ۵۳۰ گیگابیت در ثانیه پهنای باند وجود دارد که قرار است به ۵۰۰ گیگابیت برای پهنای باند بین الملل و ۲ ترابیت برای داخل در برنامه ۵ ساله افزایش یابد.

حکیم جوادی تصریح کرد: ‌ ما حدود ۴۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری داریم که در قالب برنامه به بالای ۶۱ هزار کیلومتر خواهد رسید و بسترهای لازم برای تجارت الکترونیک را فراهم می‌کند.

وی مهم‌ترین موضوع در تجارت الکترونیک را امنیت دانست و گفت: باید زیرساخت‌های خود را امن کنیم و در کنار آن از ویژگی‌ها و فایده‌های این تجارت استفاده شود.

حکیم جوادی در پایان تشخیص هویت و کارت ملی هوشمند را از جمله طرح‌هایی که پشتیبان خوبی برای تجارت الکترونیک خواهند بود ذکر کرد و گفت: طرح‌های زیادی برای پشتیبانی بیشتر در دست اجراست.

منبع: واحر مرکزی خبر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.