راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شرکت اُلا تاکسی‌یاب اینترنتی هند به انگلستان می‌رود

لندن از مهم‌ترین شهرهای اقتصادی دنیاست. اوبر آمریکایی در این شهر به‌سختی کار می‌کرد و حالا رقابت با اُلای هندی هم به مشکلاتش اضافه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تهران، رقیب بزرگ هندی اوبر رقابت با اولین استارت‌آپ تاکسی‌یاب اینترنتی را به انگلیس کشانده است. مدیر اُلا تاکسی‌یاب اینترنتی هندی اعلام کرده این‌که این شرکت مجوز فعالیت در ولز جنوبی و منچستر را دریافت کرده است و قرار است تا یک ماه آینده کارش را در ولز آغاز کند.

این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی خدماتش را در سراسر انگلستان عرضه کند. مدیرعامل اُلا گفت: «می‌خواهیم در بریتانیا یک شرکت راه بیندازیم و این کارا را با هماهنگی سیاست‌گذاران و تنظیم‌کننده‌ها انجام خواهیم داد. شرکت ما با مرکز حمل‌ونقل لندن و سایر مقامات محلی دراین‌باره مذاکره کرده است.»

فعالیت اوبر به‌عنوان شرکتی با 3.5 میلیون مسافر و 45 هزار راننده در لندن در این شهر به دلایل قانونی به مشکل برخورده است. مسئولان مربوط به حمل‌ونقل در لندن در سپتامبر گذشته مجوز فعالیت اوبر را تمدید کردند هرچند نسبت به بعضی سیاست‌های این شرکت انتقاد داشته و نگران آن بودند.

اوبر اکنون مدعی است که شیوه فعالیتش را تغییر داده است که ازجمله آن‌ها محدودیت ساعت کار برای رانندگان پیش از استراحت و سیاست‌های جدید بیمه‌ای است. اکنون اوبر باید با اُلا هم درزمینهٔ بریتانیا رقابت کند. اوبر در سال 2017 مشکلات زیادی داشت اما عدم تمدید مجوز فعالیت این شرکت در لندن ضربه بزرگی بود.

مدیرعامل جدید اوبر دارا خسروشاهی تلاش کرده با تغییر رفتار این شرکت و اصلاحات داخلی از بار مشکلات کم کند اما به‌هرحال دنیای پررقابت استارت‌آپ‌ها منتظر کسی نمی‌ماند. انگلستان دومین کشور خارجی است که تاکسی یاب اینترنتی اُلا فعالیت در آن را آغاز می‌کند و رقیب بزرگ آمریکایی‌اش را به چالش می‌کشد.

این شرکت هندی در فوریه گذشته فعالیت در استرالیا را آغاز کرده است. اُلا در هفت شهر استرالیا خدمات می‌دهد و نزدیک به 40 هزار راننده استخدام کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.