راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک آمریکایی ولزفارگو با اشتباه نرم‌افزاری 400 نفر را بی‌خانمان کرد

اشتباهات نرم‌افزاری معمولاً مشکلات مختصری ایجاد کرده و برای کاربران چندان گران تمام نمی‌شوند؛ اما این بار یک بانک آمریکایی به همین علت مشتریان خود را دچار مشکلات اساسی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ۴۰۰ نفر از مشتریان بانک ولزفارگو در امریکا که چهارمین بانک بزرگ این کشور محسوب می‌شود، به علت اشتباه یک نرم‌افزار درزمینهٔ محاسبه تغییرات وام مسکنشان مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند.

این نرم‌افزار تغییرات مذکور در وام ۶۲۵ مشتری بانک ولزفارگو را نادیده گرفت یا اطلاعات مربوط به آن‌ها را دریافت نکرد و همین مسئله درنهایت باعث شد تا ۴۰۰ مشتری بانک یادشده مقروض و بدحساب تلقی شوند و درنهایت مجبور به تخلیه منازل خود به علت سلب حق اقامه دعوی شوند.

مشکل یادشده در حدفاصل ۱۳ آوریل سال ۲۰۱۰ تا ۲۰ اکتبر سال ۲۰۱۵ رخ‌داده و مشکل و خطای نرم‌افزاری مذکور پس‌ازاین تاریخ برطرف شده است. بانک ولزفارگو به علت وقوع این مشکل از مشتریان خود عذرخواهی و تصریح کرده که برای جبران خسارات وارده به مشتریانش ۸ میلیون دلار بودجه اختصاص داده است.

البته این اولین بار نیست که اشتباهات و تخلفاتی ازاین‌دست در بانک ولزفارگو رخ می‌دهد. این بانک چندی قبل هم بر مبنای اطلاعات درآمدی نادرست وام‌های مسکن خاصی را برای برخی افراد صادر کرده بود و حتی در سال ۲۰۱۶ به ایجاد حساب‌های بانکی قلابی به‌منظور بالاتر نشان دادن آمار فروش و درآمد خود متهم شده بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.