راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه خدمات نوین بانکداری در دستور کار بانک ملت قرارگرفته است

هادی سپانلو در حاشیه نمایشگاه الکامپ با اشاره به برنامه‌های کلان این بانک در حوزه خدمات نوین، اظهار داشت: «فاز اول پروژه همراه پلاس ملت مورد بهره‌برداری قرارگرفته و به‌زودی فازها و نسخ بعدی آن رونمایی و ارائه خواهد شد.»

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، او با اشاره به جابه‌جایی وجه به‌وسیله QR کد در سامانه همراه پلاس ملت، تصریح کرد: «حجم دانلود سامانه جدید همراه بانک در روزهای نخستین آن و سؤالاتی که مشتریان درباره خدمات جدید این سامانه از مرکز تماس پرسیده‌اند نشان می‌دهد که مشتریان به‌روز و با محصولات بانک ملت، همگام هستند.»

سپانلو با اشاره به خدمت جدید همراه پلاس درزمینهٔ پرداخت قبوض پارکینگ با استفاده از کیف پول، گفت: «این خدمت در فاز اول با ۵ پارکینگ تا چند روز آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.»

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت بابیان این نکته که همراه بانک جدید بیش از ۱۲۰ خدمت و قابلیت دارد گفت: «هم‌اکنون بیش از دو و نیم میلیون نفر از خدمات نسخه جدید همراه بانک استفاده می‌کنند.»

او درزمینهٔ توسعه آتی سامانه همراه بانک ملت افزود: «خدمات جدید این بانک شامل اپلیکیشن همراه بانک مبتنی بر ساعت‌های هوشمند در سیستم‌های اندروید و iOS، امکان استفاده از سرویس صوت (voice) جهت فراخوانی سرویس‌ها و همچنین ارسال پیامک به ذینفع / گیرنده حواله با شماره تلفن همراه مشتری تا پایان سال جاری در دستور کار قرار دارد.»

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت با اشاره به بهره‌برداری از دومین محصول تجاری بانک به نام سپان که از قبل آماده بوده و با قوانین بانک مرکزی همسو شده است، خبر داد و گفت: «بیش از ۶۵۰۰۰۰ دستگاه کارت‌خوان بانک ملت به‌روزرسانی شده و کاربران قادر خواهند بود که این خدمت را از طریق همراه بانک ملت دریافت کنند.» او اظهار امیدواری کرد که تبلیغات این خدمت به‌زودی آغاز شود.

به گفته سپانلو، خدمت سپان این امکان را فراهم می‌سازد تا مشتریان با استفاده از قابلیت NFC گوشی‌های هوشمند خود و بدون نیاز به حضور کارت‌بانکی از کارت‌خوان‌های بانک ملت خرید کنند. این کار به این صورت انجام می‌شود که با نزدیک کردن گوشی به کارت‌خوان بانک ملت، کارت‌خوان فعال‌شده و سپس عملیات پرداخت صورت می‌پذیرد.

او بابیان این نکته که رونمایی از سایت جدید بانکداری اینترنتی بانک ملت نیز یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام است که طی روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید افزود: «در بانکداری اینترنتی جدید، صفحات اینترنتی به‌طورکلی تغییر کرده و ویژگی‌های جدیدی اضافه‌شده است که در فاز اول به‌صورت داخلی برای کارکنان بانک و پس از دریافت نقطه نظرات، در اواسط شهریور برای مشتریان راه‌اندازی و تا آبان ماه محصولات و خدمات جدیدی به آن اضافه خواهد شد.»

مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت از دیگر خدمات نوین این بانک، به ملت کارت اشخاص حقوقی اشاره کرد و ادامه داد: «جامعه هدف این محصول شرکت‌ها، مؤسسات و سازمان‌هایی خواهند بود که می‌خواهند وجوهی را در اختیار مأمورین خرید و یا سایر افراد برای انجام امور مختلف قرار دهند. این کارت به‌حساب اصلی موسسه متصل بوده و مسئول ذی‌ربط قادر خواهد بود مبلغ موردنظر را طوری تنظیم کند که مأمور خرید و یا فرد استفاده‌کننده صرفاً آن را در زمان مشخص و مبلغ موردنظر و در مکان معین مورداستفاده قرار دهد. درواقع کنترل تنخواه‌ها و فرآیند خرید و خرج کردن وجوه مدیریت خواهد شد.»

سپانلو از افتتاح سامانه مدیریت حساب‌های قرض‌الحسنه محلی و خانگی خبر داد و افزود: «متقاضیان می‌توانند از خدمات فوق در قالب نرم‌افزار جامع تحت وب، بدون نیاز به خرید هیچ سیستم اضافی استفاده کنند.»

او همچنین از دستگاه خود دریافت خودپرداز بانک ملت به‌عنوان یکی از خدمات نوین بانک ملت نام برد و اظهار داشت: «این دستگاه تا پایان مردادماه به‌صورت پایلوت در سه‌نقطه که پول‌گذاری دستگاه خودپرداز زیاد است نصب می‌شود و تا پایان سال نصب و راه‌اندازی ۵۰ دستگاه در دستور کار قرار دارد.»

از طریق این دستگاه همان پولی که از سوی دستگاه از مشتری دریافت می‌شود به‌صورت مجدد به مشتریان دیگر پرداخت می‌شود. مدیر امور طرح و برنامه، در خصوص بانکداری دیجیتالی اظهار داشت: «اساس و مبنای اصلی مفهوم بانکداری دیجیتالی بر سه رکن آنالتیک اطلاعات مشتریان، بهبود تجربه مشتریان و ارائه خدمات مطلوب در کانال‌های موردنظر متقاضیان است.»

او تأکید کرد: «برای حرکت به سمت بانکداری دیجیتالی ضروری است تا زیرساخت‌های آن فراهم شود. در این خصوص پروژه طراحی و تولید سامانه متمرکز جدید (corebanking۲) بانک ملت در دستور کار قرار دارد.»

او افزود: «در این پروژه به معماری سرویس گرا (SOA open API), یا با بانکداری باز، omni chanel (یکسان‌سازی کانال‌ها) و cloud computing (توجه به زیرساخت‌ها) دقت شده است.»

سپانلو اظهار امیدواری کرد که از سامانه متمرکز جدید بانک ملت تا پایان سال بتوان استفاده کرد. علاوه بر این ایجاد و توسعه کانال بانکداری اجتماعی (social banking) به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های بانکداری دیجیتالی نیز در دستور کار قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.