راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

یادداشت دکتر علی اصغر محکی در ستایش دکتر مهدی محسنیان راد

دکتر علی اصغر محکی، مدیرکل دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و عضو کمیته علمی هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، به مناسبت در پیش بودن مراسم تجلیل از سی سال خدمات علمی دکتر مهدی محسنیان راد به حوزه ارتباطات در یادداشتی نوشت: در زندگی ایشان، معرفت علمی، همیشه همراه با سجایای نیک اخلاقی بوده است. متن کامل این یادداشت را می‌خوانید:

پاسداشت اسوه استادی

این واقعیت مورد پذیرش همگان است که همنشینی و درس آموزی از محضر استادان بزرگ، اسباب سعادت است و بالیدن به این موهبت، شایان خردورزی. به ویژه اگر استاد، همزمان ویژگی‌های برجسته علمی و اخلاقی را واجد باشد و از او به نیکی، بسان الگوی علم و اخلاق یاد شود.

یاد و نام دکتر مهدی محسنیان راد، در ذهن شاگردان ایشان، همواره برانگیزنده احترام و ارادت بوده است. این استاد ارجمند، چه در گفتار و چه در مشی و رفتار، به ما آموخت شیوه تکریم بزرگان را. پس بجاست به رسم آنچه از ایشان آموخته‌ایم، پاس بداریم و قدردانی کنیم از بزرگ مردی که به ما راه علم و رسم رادمردی را آموخت.

به باور همکاران و دانشجویانی که در طول سه دهه گذشته توفیق رهپویی دانش را با این استاد ارجمند داشته‌اند، در زندگی ایشان، معرفت علمی، همیشه همراه با سجایای نیک اخلاقی بوده است. زیبا‌تر اینکه فرایند دانش آموزی دانشجویان از استاد محسنیان راد، محدود به دریافت دانسته‌های ایشان نمی‌شود و ارائه بومی و مناسب شرایط جامعه روز ایرانی، نهفته در لابلای تمامی آموزه‌های استاد است.

واژگان در ساحت کلام استاد، بجا و با تامل به کار می‌روند و جایگزین کردن آن‌ها با معادل‌های دیگر، نه گره گشا است و نه منطقی! حتی شرح و بسط ایشان بر اصل مطلب، اندازه است و درخور. به همین خاطر، نفوذ بیان دکتر محسنیان راد به گونه‌ای است که درک دانشجو را از موضوع وسعت می‌بخشد و به صرف اندوختن اطلاعات علمی محدود نمی‌شود.

نکته مهم دیگر، نزدیکی جنبه‌های نظری و عملی در مرام علمی استاد محسنیان راد است. ایشان الگوهای نظری دانش ارتباطات را با وجوه کاربردی آن درهم آمیخته‌اند. تحلیل فرهنگی و ارتباطی استاد از شرایط معاصر، چون ثمره تکاپوی خستگی ناپذیر و پژوهش مدار ایشان بر بستر ملاحظات بوم‌شناختی و تاریخی است، هم بدیع است و هم پذیرفتنی.

گرچه شایسته بود تجلیل از شأن و خدمات علمی و پژوهشی استاد زود‌تر از این صورت می‌گرفت، اما باز جای تشکر از مدیران دبیرخانه دائمی همایش روابط عمومی الکترونیک دارد که این کوتاهی را پایان دادند و بر افتخارات گذشته آقای دکتر محسنیان راد افزودند.

همیشه شاگرد استاد محسنیان راد؛

علی اصغر محکی

 

این مراسم همزمان با برگزاری هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.