راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

لایحه صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی رونمایی شد

لایحه صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی کاربران در فضای مجازی با حضور وزیر ارتباطات رونمایی شد. این لایحه که قرار است فردا به هیئت دولت ارسال شود، در راستای حمایت از حریم خصوصی کاربران فضای مجازی در سالن دولت الکترونیک نمایشگاه الکامپ و توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران رونمایی شد.

پیش‌نویس این لایحه به امضای محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی رسید.

در این مراسم وزیر ارتباطات تأکید کرد: «با تصویب این لایحه نه‌تنها کاربران ایرانی می‌توانند از حقوق خود در برابر سرویس‌های داخلی محافظت کنند بلکه ازاین‌پس امکان پیگیری ضبط و سوءاستفاده از اطلاعات و داده‌های کاربران ایرانی در سرویس‌های بین‌المللی نیز وجود خواهد داشت.»

او افزود: «ازآنجایی‌که اتحادیه اروپا نیز برای صیانت از حقوق شهروندان استانداردهایی را تدوین کرده است ما آمادگی داریم که نشست مشترکی با کمیسیون اروپا برای پیاده‌سازی این قوانین در ایران داشته باشیم.»

آذری جهرمی گفت: «این لایحه زیرساخت حقوق شهروندان بر بستر مجازی است و کسانی که اطلاعات شهروندان را نگهداری می‌کنند باید در این زمینه شفاف‌سازی داشته باشند و حق در اختیار قرار دادن این اطلاعات را به کسانی دیگر نخواهند داشت. بااین‌وجود می‌توانیم بگوییم که ضریب حریم خصوصی افراد در فضای مجازی بهبود می‌یابد.»

او گفت: «پیش‌نویس این لایحه در سایت وزارت ارتباطات در دسترس عموم قرار می‌گیرد و امیدواریم این لایحه به‌سرعت در دولت رسیدگی و به مجلس ارائه شود.»

منبع: ستاد خبری الکامپ 24

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.