راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رشد صعودی سرمایه‌گذاری در بلاکچین تا سال ۲۰۲۲ به 11/7 میلیارد دلار می‌رسد

در سال‌های اخیر تکنولوژی بلاکچین و راهکارهای متنوع آن در بخش‌های مختلف به‌ویژه بانکداری و مؤسسات مالی رونق خوبی گرفته است و انتظار می‌رود با سرعت چشمگیری به رشد خودش ادامه بدهد. در همین راستا موسسه تحقیقاتی IDC هم بررسی‌هایی انجام داده است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری جهانی در تکنولوژی بلاکچین به‌سرعت در حال افزایش است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بر اساس این بررسی‌ها، انتظار می‌رود میزان سرمایه‌گذاری جهانی در راهکارهای بلاکچین تا سال ۲۰۲۲ به 11/7 میلیارد دلار برسد. به‌این‌ترتیب کارشناسان معتقدند سرمایه‌گذاری در تکنولوژی بلاکچین در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ با سرعت قابل‌توجهی افزایش پیداکرده و متوسط نرخ رشد سالانه آن 73/2 درصد خواهد بود. درنهایت این پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری جهانی در تکنولوژی بلاکچین و راهکارهای آن تا پایان سال ۲۰۱۸ با رشد سالانه دو برابری به 1/5 میلیارد دلار خواهد رسید.

«استیسی سوهو» یکی از کارشناسان و تحلیلگران موسسه IDC در این مورد می‌گوید: «اشتیاق برای استفاده از بلاکچین همچنان در سال‌های آینده در مناطق مختلف جهان، بنگاه‌های تجاری و سازمان‌ها ادامه خواهد داشت تا به‌این‌ترتیب راهکارهای جدیدی در آن بررسی و کشف شود.»

دغدغه‌های قانونی و استانداردهای صنعتی همچنان گسترش عمومی این راهکارها را به تأخیر می‌اندازند و هم‌زمان دولت‌ها در سراسر دنیا با کسب‌وکارها برای تنظیم سیاست‌ها و قوانین همکاری می‌کنند. درواقع همکاری کسب‌وکارها و بنگاه‌های تجاری با یکدیگر ازیک‌طرف و همکاری آن‌ها با دولت‌ها از طرف دیگر به توسعه تکنولوژی‌های زیرساختی برای بلاکچین مانند دفتر کل‌ها، کمک زیادی می‌کند.

ایالات‌متحده آمریکا با بیش از ۳۶ درصد، بیشترین سهم از سرمایه‌گذاری جهانی در تکنولوژی بلاکچین را در اختیار دارد. اروپای غربی در این زمینه دومین جایگاه را داشته و بعدازآن به ترتیب چین و آسیای پاسیفیک (به‌جز ژاپن) بیشترین سهم‌ها رادارند.

تمام ۹ منطقه جهانی در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲، رشد فوق‌العاده‌ای را در سرمایه‌گذاری جهانی در تکنولوژی بلاکچین تجربه خواهند کرد. در این میان اما کانادا و ژاپن به ترتیب با متوسط نرخ رشد سالانه 108/7 و 86/7 درصدی بیشترین میزان رشد سالانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خودشان اختصاص خواهند داد.

در میان بخش‌ها و صنایع مختلف همان‌طور که انتظار می‌رفت بخش مالی با سرمایه‌گذاری ۵۵۲ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ بیشترین حجم سرمایه‌گذاری در این تکنولوژی را دارد که این اتفاق به دلیل به‌کارگیری سریع این تکنولوژی در صنعت بانکداری رخ خواهد داد. بخش خدمات و توزیع با سرمایه‌گذاری ۳۷۹ میلیون دلار در سال جاری میلادی جایگاه دوم را خواهد داشت که بیشتر به خاطر افزایش تمایل صنایع خدماتی و خرده‌فروشی به استفاده از این تکنولوژی است.

بخش تولید و منابع هم با ۳۳۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در بلاکچین جایگاه بعدی را دارد. در این بخش صنایع مربوط به فرآیند تولید بیشترین تقاضا برای استفاده از بلاکچین رادارند. بخش خدمات مالی در اروپای غربی، خاورمیانه و آفریقا، چین و آسیای پاسیفیک در سال ۲۰۱۸ بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در تکنولوژی بلاکچین را به خود اختصاص می‌دهد.

صنایعی که بیشترین میزان رشد سرمایه‌گذاری در بلاکچین را در این دوره زمانی در اختیار خواهند داشت به ترتیب فرآیند تولید با متوسط نرخ رشد سالانه 78/8 درصدی، خدمات حرفه‌ای با متوسط نرخ رشد سالانه 77/7 درصدی و بانکداری با متوسط نرخ رشد سالانه 74/4 درصدی خواهند بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.